Hulp met plaatsing surround system

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Situatie:
Ik ben opzoek naar een nieuw geluid systeem, mijn oog is gevallen op: LG DNS8YG + LG SPK8.

Probleem
Mijn probleem is dat de rechts back speaker niet in de hoek kan staan, mijn bank staat daar.

gevonden oplossing
Nu ben ik in mijn zoektocht naar een oplossing plafond mounts tegen gekomen voor speakers (beide).

Mijn vraag:
Is dit niet slecht voor het geluid? De speakers hangen dan hoog.
Weten jullie en betere oplossing?
Zou het mogelijk zijn de speakers op standaarden te plaatsen en dan direct achter de bank te zetten of zou dit te luid zijn relatief gezien tot de andere speakers?

Paint skills even showen met een ruw overzicht hoe mijn woonkamer er uit zien:
(text vergeten, zwarte balk langs de bank is een kast)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AspGnRi8RWkUjW3RXRBvkIFonOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6cpYUlNsoH01rYNJppBebnyL.png?f=user_large

Body mods don't determine skill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die rearspeakers zijn 10 x 10 x 14 cm. Gewoon paar neugeltjes aan de muur boven je bank, gaat prima.

Dat gezegd hebbend: je betaalt heel veel (750 euro) voor heel weinig geluid. Dat kan veel en veel beter voor het geld imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:51

Jag

Als je bank tegen de muur staat dan is surrounds hoog ophangen juist beter. Anders staan ze veel te dichtbij en hoor je altijd maar 1 surround van de 2. Als je hoog in de hoek van muur met plafond hangt, dan ben je ook de invloed van vroege reflecties kwijt en heb je nog beter surround geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
The Eagle schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:42:
Die rearspeakers zijn 10 x 10 x 14 cm. Gewoon paar neugeltjes aan de muur boven je bank, gaat prima.

Dat gezegd hebbend: je betaalt heel veel (750 euro) voor heel weinig geluid. Dat kan veel en veel beter voor het geld imho.
Ik ben behoorlijk nieuw/onbekend in sound systems, heb je suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jag schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:44:
Als je bank tegen de muur staat dan is surrounds hoog ophangen juist beter. Anders staan ze veel te dichtbij en hoor je altijd maar 1 surround van de 2. Als je hoog in de hoek van muur met plafond hangt, dan ben je ook de invloed van vroege reflecties kwijt en heb je nog beter surround geluid.
Vroege reflecties?

De speakers hangen dan wel ongeveer recht naar beneden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Dracyn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Ik ben behoorlijk nieuw/onbekend in sound systems, heb je suggesties?
Als je hoofdzakelijk kijkt maar geluidskwaliteit ben je het beste af met een receiver + losse speakers. Zeker als je (deels) tweedehands kijkt kan je heel veel moois vinden binnen je budget. Soundbars koop je voornamelijk als je beter geluid wilt dan er uit je tv komt maar geen losse speakers wil neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Wekko306 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Als je hoofdzakelijk kijkt maar geluidskwaliteit ben je het beste af met een receiver + losse speakers. Zeker als je (deels) tweedehands kijkt kan je heel veel moois vinden binnen je budget. Soundbars koop je voornamelijk als je beter geluid wilt dan er uit je tv komt maar geen losse speakers wil neerzetten.
De TV die ik heb heeft nogal, om het netjes te zeggen, ruk geluid.

Ik zoek een surround set voor bij de tv die een goede geluid kwaliteit levert (dus niet flat zoals de tv speakers), te plaatsen is en eigenlijk het liefst max de prijs van de set is die ik link in de OP (650), max is echt 750.

Het totale plaatje wat ik aan het bouwen ben:
Ik heb een 4k tv staan, ben bezig met de woonkamer zo veel mogelijk mee te laten kleuren (Hue), dat plan is aardig uitgestippeld maar het geluid is, zacht uitgedrukt, een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je gewoon beter geluid wil is een soundbar + 2 surround satellietjes echt zo gek nog niet. Het kan altijd beter maar dan zal je budget ook iets ruimer moeten of moet je Marktplaats en V&A af gaan struinen. Dan moet je inderdaad gaan kijken naar een losse receiver en losse speakers, maar ik gok dat dat duurder uit gaat vallen.

Verder geen idee of deze LG nou de beste bang for the buck levert overigens, ik ben niet erg thuis in soundbars. Zou aanraden eens een MediaMarkt o.i.d. in te wandelen en daadwerkelijk te gaan luisteren, binnen je budget kan best veel. JBL heeft bijvoorbeeld vrij aardige soundbars en satellietjes. Verwacht van een systeem als dit alleen geen topklasse surround systeem, en de gemiddelde audiofiel zal er ook niet blij van worden, maar ik kan je nu al verzekeren dat het (heel) veel prettiger zal klinken dan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Thomas schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:27:
Als je gewoon beter geluid wil is een soundbar + 2 surround satellietjes echt zo gek nog niet. Het kan altijd beter maar dan zal je budget ook iets ruimer moeten of moet je Marktplaats en V&A af gaan struinen. Dan moet je inderdaad gaan kijken naar een losse receiver en losse speakers, maar ik gok dat dat duurder uit gaat vallen.

Verder geen idee of deze LG nou de beste bang for the buck levert overigens, ik ben niet erg thuis in soundbars. Zou aanraden eens een MediaMarkt o.i.d. in te wandelen en daadwerkelijk te gaan luisteren, binnen je budget kan best veel. JBL heeft bijvoorbeeld vrij aardige soundbars en satellietjes. Verwacht van een systeem als dit alleen geen topklasse surround systeem, en de gemiddelde audiofiel zal er ook niet blij van worden, maar ik kan je nu al verzekeren dat het (heel) veel prettiger zal klinken dan je TV.
Ik heb simpelweg niet het geld (nahja, er moet nog zo veel gekocht worden naast de soundbar) om heel veel meer er tegen aan te smijten.

Dit leek mij een van de betere surround soundbars met dolby atmos die ik binnen mijn budget kan vinden, maar inderdaad is even in de buurt rond kijken of er een winkel zo'n set heeft staan nog niet zo'n heel gek idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dracyn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb simpelweg niet het geld (nahja, er moet nog zo veel gekocht worden naast de soundbar) om heel veel meer er tegen aan te smijten.

Dit leek mij een van de betere surround soundbars met dolby atmos die ik binnen mijn budget kan vinden, maar inderdaad is even in de buurt rond kijken of er een winkel zo'n set heeft staan nog niet zo'n heel gek idee!
Ik heb even zitten zoeken en die LG ziet er wel mooi uit hoor, lijkt me een prima keuze.

Los daarvan, voor de gemiddelde consument is zo'n soundbar gewoon een goede oplossing. Je zal met het geld vast beter geluid kunnen krijgen maar dan zit je waarschijnlijk met een set van een receiver, center speaker, twee fronts en twee backs en dan eventueel nog een subwoofer erbij. Dat geeft beter geluid maar is ook een stuk meer werk en zal ook meer ruimte in beslag nemen. Een budget-vriendelijke optie is bijvoorbeeld de Ultima 40 wireless serie van Teufel maar dan moet je nog bijleggen en de montage (of je het nu zelf doet of laat doen) zal ook nog wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Ik zit nog met 1 vraag, is het monteren van speakers aan het plafond en ze met een 90 graden hoek recht naar beneden richten niet vreselijk voor het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33
Thomas schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:42:
[... Een budget-vriendelijke optie is bijvoorbeeld de Ultima 40 wireless serie van Teufel maar dan moet je nog bijleggen en de montage (of je het nu zelf doet of laat doen) zal ook nog wat kosten.
Wat een slecht advies. Er moet ook nog een receiver bij waarmee het budget met 100% overschreden wordt. Daarnaast staat de tv in de hoek en hebben de speakers dit formaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuFtJLXGQx6yovwLLsC3jbYjkjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnb6CtQqb93VHY2XwptotaEW.jpg?f=fotoalbum_large

Naast mijn 8 jarige zoon.
Tevens zijn de surrounds ook groot, en waarom zou je 300 euro extra betalen voor een draadloze toevoeging?

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 30-07-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

107mb schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Wat een slecht advies. Er moet ook nog een receiver bij waarmee het budget met 100% overschreden wordt. Daarnaast staat de tv in de hoek en hebben de speakers dit formaat:
[Afbeelding]

Naast mijn 8 jarige zoon.
Tevens zijn de surrounds ook groot, en waarom zou je 300 euro extra betalen voor een draadloze toevoeging?
Het was niet zozeer advies maar meer om te laten zien waar je aan moet denken bij losse speakers die in dit topic geopperd werden. Een soundbar met beperkte ruimte is de betere keuze (mits je niet heel veel waarde hecht aan zeer goed geluid). De wireless serie was een foutje, ik had de actieve moeten linken omdat daar geen receiver voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dracyn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:26:
Ik zit nog met 1 vraag, is het monteren van speakers aan het plafond en ze met een 90 graden hoek recht naar beneden richten niet vreselijk voor het geluid?
Ligt uiteindelijk aan de ruimte. In een hoek naar beneden monteren is an sich niet slecht voor het geluid. Surround zal wat meer van boven lijken te komen maar het is IMO alsnog een betere optie dan heel dicht achter de bank monteren. Dan zul je of precies in het midden van de bank moeten zitten, of je zit aan 1 kant en krijgt voornamelijk van 1 kant geluid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:51

Jag

In de bioscoop hangt het surround ook hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jag schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:45:
In de bioscoop hangt het surround ook hoog :)
Zeker waar, maar vaak niet met een 90 graden hoek precies op je stoel gericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Thomas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Ligt uiteindelijk aan de ruimte. In een hoek naar beneden monteren is an sich niet slecht voor het geluid. Surround zal wat meer van boven lijken te komen maar het is IMO alsnog een betere optie dan heel dicht achter de bank monteren. Dan zul je of precies in het midden van de bank moeten zitten, of je zit aan 1 kant en krijgt voornamelijk van 1 kant geluid mee.
Dat is wel stof tot nadenken, aangezien een film avond vaak niet alleen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je puur het geluid van je tv wil verbeteren dan is een soundbar een prima oplossing.
Als je ook surround wil (je noemt zelfs atmos) dan is een soundbar een slechte oplossing.
In dat geval doen kant-en-klare homecinemasetjes het al beter en receivers+speakers nog beter.
Dat beide opties beter werken dan een soundbar, is omdat ze gebruik maken van speakers op locatie, in plaats van speakers met weerkaatsting.

Houd er ook rekening mee dat een soundbar geen/nauwelijks aansluitingen heeft. Vaak is het alleen de HDMI IN met ARC voor geluid van je tv en 1 optische ingang. Wil je meer apparaten aansluiten dan ben je verplicht ze op je tv aan te sluiten, of om toch een ander audio-apparaat te kiezen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jorgen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 01:24:
Als je puur het geluid van je tv wil verbeteren dan is een soundbar een prima oplossing.
Als je ook surround wil (je noemt zelfs atmos) dan is een soundbar een slechte oplossing.
In dat geval doen kant-en-klare homecinemasetjes het al beter en receivers+speakers nog beter.
Dat beide opties beter werken dan een soundbar, is omdat ze gebruik maken van speakers op locatie, in plaats van speakers met weerkaatsting.

Houd er ook rekening mee dat een soundbar geen/nauwelijks aansluitingen heeft. Vaak is het alleen de HDMI IN met ARC voor geluid van je tv en 1 optische ingang. Wil je meer apparaten aansluiten dan ben je verplicht ze op je tv aan te sluiten, of om toch een ander audio-apparaat te kiezen
Wat is precies het verschil?
Soundbar + sub + 2 losse (rear) speakers is meer dan alleen een soundbar of zit ik compleet verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dracyn schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Wat is precies het verschil?
Soundbar + sub + 2 losse (rear) speakers is meer dan alleen een soundbar of zit ik compleet verkeerd te denken?
Dan kom je al een eind verder inderdaad. De 3 voorste speakers zijn wel nog steeds erg dicht bij elkaar, maar je bent al dichter in de buurt van een "losse setup"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Je zou ook kunnen beginnen met een simpele 5.1 receiver en (evt. 2e hands) bookshelves als 2.0 setup. Je bent dan eigenlijk al van je crappy tv geluid af.

Maar je hebt dan de optie om uit te breiden zonder spullen weg te moeten doen. Als het budget het toelaat kan er in de toekomst een sub bij, of als je ooit grotere fronts wil, kunnen de bookshelves rear worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jorgen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Dan kom je al een eind verder inderdaad. De 3 voorste speakers zijn wel nog steeds erg dicht bij elkaar, maar je bent al dichter in de buurt van een "losse setup"
Ik kan ook geen erg grote speakers kwijt, sterker nog, ik ga waarschijnlijk de "rear" speakers al aan het plafond moeten monteren en naar beneden moeten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jullie maken mij toch iets te nieuwsgierig en mijn portemonnee huilt alvast.

Ik kom nu dingen tegen zoals de JAMO S 807 homecinema-set (https://www.mediamarkt.nl...ma-set-zwart-1602988.html) en de Pioneer VSX-830-K (https://www.mediamarkt.nl...er-vsx-830-k-1385155.html)

Zou zo'n setje geschikt zijn voor in huis?
Waar moet ik met zo iets rekening mee houden?
Hoe zet ik zo iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dracyn Kijk daarvoor even hier: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

Dat Jamo setje is in een andere kleur voor €600 te krijgen, en regelmatig lager: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=jamo+hcs+807
Als je geen vloerstaanders wil kun je ook de kleinere set nemen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hcs+803 en eventueel de bijpassende subwoofer: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=jamo+s+810

Verder heb je naast de receiver nog een rolletje koperdraad nodig, laat je daarbij geen dure onzin kabel aansmeren maar neem gewoon een rol echt koperdraad van 1.5mm² dik voor ca. €1 per meter (vermijd aluminiumkabels met een koperkleurtje, de term Copper Cladded Aluminium of CCA moet je dus niet hebben).

Aan de kabel kun je mooie connectoren maken dat kan handig zijn als je vaak opnieuw wil aansluiten bij verplaatsen ofzo, als je de boel eenmalig aansluit en laat staan kun je gewoon de kabel strippen en de schroefterminals op de speakers en receiver gebruiken en heb je geen ander materiaal meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Wat je zou kunnen overwegen is de JBL 9.1 BAR

Dit is een soundbar waarvan je de rear speakers afkoppelt voor 5.1 geluid waarbij je dus tijdelijk de rear speakers gebruikt tijdens de film. Na het filmkijken klik je ze weer aan de soundbar om ze op te laden. Uiteraard heeft een volwaardige 5.1 set de voorkeur, maar ik wou hem je toch even aanhalen.

https://www.bol.com/nl/nl...Tkf0kpMWys_hoCG48QAvD_BwE

Ik draai persoonlijk met de Q Acoustic 3020 front en 3090 center met 2 kleine Harman Kardon rear speakers uit de HKTS 7 serie. Aangezien de rear toch puur effecten zijn hoeven deze niet per definitie de grootte te hebben van bookshelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 14:48
Thomas schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Een fatsoenlijke AVR (versterker) regelt dit gewoon netjes in en stemt het geluid af op je luisterpositie. Wanneer je vrijwel altijd in de hoek zit zal het volume uit de speaker rechtsachter simpelweg de helft zijn of minder t.o.v. linksachter.

Het probleem wat je echter wel houdt is dat je sweet spot qua geluid heel beperkt is, dat zal inderdaad een stuk beter zijn wanneer ze hoger hangen. Echter geef je daar dan natuurlijk weer een stuk positionering mee op. Je voorkomt daar eventueel ook mee dat je, wanneer je een volle bank hebt, het volume voor rechtsachter moet boosten om anderen tegemoet te komen die niet op jouw favoriete plek zitten.

Ergo, het is kiezen tussen twee kwaden. Ik heb er destijds zelf voor gekozen om mijn bank iets van de muren te zetten, 15cm naar voren en 30cm van de rechtermuur. Daarmee kon ik de speakers op de juiste hoogte achter mij plaatsen voor een goede positionering. Als single was gewoon alles op m'n favoriete zithoek ingeregeld en klaar. Maar als de TS niet alleen is, denk ik dat hoger hangen inderdaad een prettiger resultaat kan bieden wanneer de bank volledig gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Cheezus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:20:
Dat Jamo setje is in een andere kleur voor €600 te krijgen, en regelmatig lager: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=jamo+hcs+807
Als je geen vloerstaanders wil kun je ook de kleinere set nemen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hcs+803 en eventueel de bijpassende subwoofer: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=jamo+s+810

Verder heb je naast de receiver nog een rolletje koperdraad nodig, laat je daarbij geen dure onzin kabel aansmeren maar neem gewoon een rol echt koperdraad van 1.5mm² dik voor ca. €1 per meter (vermijd aluminiumkabels met een koperkleurtje, de term Copper Cladded Aluminium of CCA moet je dus niet hebben).

Aan de kabel kun je mooie connectoren maken dat kan handig zijn als je vaak opnieuw wil aansluiten bij verplaatsen ofzo, als je de boel eenmalig aansluit en laat staan kun je gewoon de kabel strippen en de schroefterminals op de speakers en receiver gebruiken en heb je geen ander materiaal meer nodig.
@Dracyn
Ik ondersteun dit advies volledig! Zeker na het zien van YouTube: $200 HOME THEATER SYSTEM that DOESN’T SUCK - Jamo S803 SPEAKERS Review
Die Jamo's zijn echt stylish en je krijgt heel veel bang-for-the-buck. Geen enkele soundbar komt hierbij id buurt qua ruimtelijkheid en immersion beleving. Wit of walnotenhout (achtig) vind ik erg mooi...
Andere opties zijn Wharfedale DX-2 surround (€450 incl SUB, zie test whathifi) of voor paar honderd euro meer de nieuwste Diamond serie. Dat laatste zou ik doen, investering voor langere termijn en doet niet onder voor setjes van duizenden euro's.
En dan op MP op zoek naar een geschikte 7.2 receiver. Zelf vind ik de Denon en Marantz lijnen erg degelijk en betaalbaar. (en heb ik zelf ook). Wat dacht je van de slanke NR-lijn van Marantz?

Afgezien dat iedereen zelf moet bepalen of een soundbar met losse speakers genoeg kwaliteit biedt.. of niet. Ik behoor zeker tot de laatste categorie,
Baal wel ervan als ik weer al die draden achter de receiver zie... en dat vergeijk met het gemak van een Sonos systeem. Persoonlijk zou ik als je genoegen neemt met die kwaliteit gaan voor Sonos Beam en dan telkens uitbreiden met Ikea speakers en/of 2e handse Sonos speakertjes scoren op marktplaats.

Zelf heb ik de "fout" gemaakt door van alles door elkaar te gaan mixen en slecht verkrijgbare 2e hands kwaliteitsspeakers (B&W)... ben nu aan het klooien met alles finetunen met Audessey.. klink elke keer beter met tweaken maar met de kennis van nu en als ik het opnieuw zou doen, zou ik alles direct van 1 merk kopen (behalve de sub en de atmos hoogte speaker). Waarschijnlijk de Wharfedale Diamond reeks of de EVO's...
Ik ben er nog steeds niet uit of ik ga doorbouwen met huidige set of dat ik alles verkoop en opnieuw begin... Wat ik wel weet is dat ik naar Atmos 5.1.4 ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Bank van de muur af is geen optie, dan kom ik met andere dingen in de knoei, staat absoluut niet en het hele ding is dat ik een van de weinige in de vriendengroep ben met een huis dat groot genoeg is om met meer dan een paar bij elkaar te komen.
Er zitten een aantal moviebuffs tussen, ik begin ook steeds meer interesse in films te krijgen en het geluid nu is uitermate MEH.
Ik denk dat de set waar @OmeRobbie het over had (Wharfedale DX-2 surround) wel interessant is.
Het zou ook staan binnen mijn inrichting aangezien er geen hout detail in zit (ja ik ben daar zeikerig op :P ).
Nu valt er alleen nog een receiver voor te zoeken, ik ben geen fan van 2e hands over het algemeen (slechte ervaringen) dus dat wordt even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/UwrOvhvQhrWMaoo7fNTrYgc8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/fF9XYYLHWILIRfTlIVWO92HT.jpg

Ik heb het thuis zo opgelost. Extra dunne Quadral Phase R6 speakers voor achter.
De plekken direct naast de speakers worden het minste gebruikt bij ons, maar zelfs als je daar zit is het geluid nog best redelijk.

Niet zo goed als in het midden natuurlijk, maar dat is de plek waar we zelf al vaak zitten.

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1