Warmte wegsluizen naar buiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Mogge, stel wel eens wat mining vragen in het crypto SC topic, maar dat wordt gewist als zijnde offtopic, het miningtopic is dood (zoals veel gespecificeerde topics), dus maar even een vraag als topic.

Ik heb in de kelder (halve kelder onder de trap) een Chieftec Mesh LCX MidiTower met daarin in een videokaart die aan het minen is, op de plek waar vroeger een droger heeft gestaan, deze gebruikte een gat in de muur van ca 10 cm.

Kan ik dit gat ook gebruiken om via een flexibele buis de warmte van de PC rechtstreeks weg te sluizen naar buiten in plaats van de kelder in? Heeft iemand zoiets al eens gedaan op een nette manier?

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 25-07-2021 11:07 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tl5lgIo.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Probeer het uit zou ik zeggen. :D
(Kijk wel uit dat er geen regen naar binnen kan komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
JDx schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:05:
Kan ik dit gat ook gebruiken om via een flexibele buis de warmte van de PC rechtstreeks weg te sluizen naar buiten in plaats van de kelder in? Heeft iemand zoiets al eens gedaan op een nette manier?
Nee helaas, als je een gat in een stenen muur maakt en je blaast er niet regelmatig vochtige warme lucht doorheen dan groeit het gat langzaam dicht. Op den duur zal je mining rig dan oververhit raken omdat hij zijn warmte niet kwijt kan.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
leecher schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Nee helaas, als je een gat in een stenen muur maakt en je blaast er niet regelmatig vochtige warme lucht doorheen dan groeit het gat langzaam dicht. Op den duur zal je mining rig dan oververhit raken omdat hij zijn warmte niet kwijt kan.
Groeit het gat dicht? Dat gat zit er al 20 jaar of langer. Aan de buitenkant (tuin van de buren) zit een rooster.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JLW6MqA5LWP/550x588.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 25-07-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

[...]

8)7

Dit kun je prima doen zoals je geschetst hebt als je een single out-take fan hebt. Maar is het niet makkelijker om gewoon een buisventilator in dat bestaande gat te stoppen om de lucht uit de kelder af te voeren? Kun je deze ook makkelijk aan of uit zetten als de warmte in de kelder niet of wel gewenst is. De casefan van je miningrig wil je sowieso continue laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
JDx schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Groeit het gat dicht? Dat gat zit er al 20 jaar of langer. Aan de buitenkant (tuin van de buren) zit een rooster.

[Afbeelding]
Natuurlijk groeit het gat niet dicht, leecher is sarcastisch, mogelijk om aan te geven dat je het gewoon moet proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Hell-Slave schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:34:
Kijk wel uit dat er geen regen naar binnen kan komen.
Wel iets om over na te denken ja.
Cheezus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:42:
[...]

8)7

Dit kun je prima doen zoals je geschetst hebt als je een single out-take fan hebt. Maar is het niet makkelijker om gewoon een buisventilator in dat bestaande gat te stoppen om de lucht uit de kelder af te voeren? Kun je deze ook makkelijk aan of uit zetten als de warmte in de kelder niet of wel gewenst is. De casefan van je miningrig wil je sowieso continue laten draaien.
Ja dat was ook een idee inderdaad, om daar een zware maar relatief stille fan in te zetten.

De kelder is vrij klein, 2x2m ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Je kan het aansluiten op de luchtafvoer. Maar ik zou mn twijfels hebben of je ventilatoren sterk genoeg zijn. Je krijgt namelijk best wat tegendruk met alle bochten, roosters enz. Probeer het, maar monitor je temperaturen voor en na. Kan makkelijk wat oplopen.
[...]

Ik kan niet wijs of je nou sarcastisch bent of dat je wat gerookt hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Natuurlijk groeit het gat niet dicht, leecher is sarcastisch, mogelijk om aan te geven dat je het gewoon moet proberen.
Ja, maar bedoel meer van misschien zijn er wel speciale mondstukken voor achterop de PC ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Point.Flare schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:44:
Je kan het aansluiten op de luchtafvoer. Maar ik zou mn twijfels hebben of je ventilatoren sterk genoeg zijn. Je krijgt namelijk best wat tegendruk met alle bochten, roosters enz. Probeer het, maar monitor je temperaturen voor en na. Kan makkelijk wat oplopen.

[...]

Ik kan niet wijs of je nou sarcastisch bent of dat je wat gerookt hebt..
Yes monitor dat sowieso de hele tijd.

Het idee was, het is altijd koel in de kelder, ook in de zomer, maar warmt nu al snel op. In de winter kan ik het eventueel nog naar de woonkamer sluizen (linkermuur).

[ Voor 14% gewijzigd door JDx op 25-07-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Dit het topic staat in het verkeerde subforum (is voor Wonen en Verbouwen en/of de crypto subforums, dit gaat over electronica en mechanica).

Kan het wel verplaatsen, maar de inzet is wel erg minimaal, dus gooi 'm dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.