Laptop gekocht, maar is gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
Het volgende, vorige week heb ik een laptop aangekocht bij een goed bekend staande webshop.
Ik heb hier vaker besteld, en altijd perfect. Het verhaal loopt nog, en ik ben er vrijwel zeker van
dat ze dit keurig gaan oplossen. Ik wil dus ook zeker geen vinger wijzen naar de shop, maar
eens aanhoren wat jullie van dit probleem ansich vinden.

De laptop is keurig verpakt aangekomen, netjes geseald met plastic van de fabrikant.
Geen folie op het scherm, en de opstart procedure leek op "windows reset". Dat gaf een
klein beetje argwaan. Maar so far so good. Enkel account aangemaakt, en op het wifi gezet.

Gelijk na het opstarten, vielen mij een aantal zaken op.

Geen wallpaper van de fabrikant, diverse "gebroken" linkjes op de desktop van eerder geïnstalleerde
software. En een geript filmpje van een gekke filmpjes site. Duidelijk toch ?

Dit lijkt mij een laptop die eerder is verkocht, en terug gestuurd.

Nou begrijp ik dat dit natuurlijk vaker gebeurd bij grote webshops. Laptops die even gebruikt
zijn gaan gewoon de verkoop weer in. Dit is geen soort 2e kansje. Geen zichtbare schade.

Nou heb ik wel het idee dat dit anders had gemoeten. Bijvoorbeeld een volledige format,
of het terug plaatsen van een image van de fabrikant ? Zeker niet dat het zichtbaar is
dat er meerdere uren aan de laptop gewerkt is. We hebben hem aan de kant gezet en gaan
hem in deze staat ook niet gebruiken, dat wantrouw ik een beetje.

Een goeie format, of echt herstel is natuurlijk makkelijk uit te voeren. Dat is niet het probleem.
Of ik dat wil is een 2e. Ik denk dat de webshop hem wel 1 op 1 gaat omruilen zoals ik voorgesteld heb.

Wat is hier normaal de gang van zaken in ? Hoe vinden jullie dat een bedrijf een terug gestuurde
laptop weer kan doorverkopen zonder gezeur te krijgen van klanten zoals ik :)
Zou jij er een format over heen gooien, en doorgaan ?

Nogmaals, het gebeuren loopt nog bij de webshop. Ze gaan dit vast goed oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 30-07-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:19
Gewoon terugsturen. Binnen 14 dagen mag je aankopen zonder opgaaf van reden retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:18
bij de webshop klagen dat je een gebruikt exemplaar hebt gekregen.
Voorstellen aan de webshop - of korting geven op het aankoop bedrag - of omruien voor een echte nieuwe.

als je herinstalleren geen probleem vindt, is een kortng misschien ook interessant.

[ Voor 20% gewijzigd door peter-rm op 25-07-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Retour procedure is al in gang gezet, met natuurlijk de melding dat het een gebruikt product is.

Maar, als ze nou de moeite nemen om hem netjes te sealen in plastic met het merk logo erop.
Dan gaat er verder toch iets mis. Hoe doen ze dat normaal ? Je zou toch denken dat ze
een image hebben liggen met orginele install. Zodat je niet ziet dat hij anders opstart dan een "verse".

Als dat aan de orde zou zijn geweest, had ik waarschijnlijk niks er van gemerkt.

Nu, heb ik zelfs een beetje het idee dat er eventueel "rommel" op de laptop kan staan.
Stel je voor ik installeer nu nog even een paar vervelende exploits en retour hem.....niet dat ik
dat ooit zal doen, maar het kan. Volgende week staat hij ergens anders, die het niet opvalt.
En er is kans op veel grotere problemen.

Of denk ik nu raar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 00:05

ITsEZ

parttime all-rounder

ppeterr schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:07:
Retour procedure is al in gang gezet, met natuurlijk de melding dat het een gebruikt product is.

Maar, als ze nou de moeite nemen om hem netjes te sealen in plastic met het merk logo erop.
Dan gaat er verder toch iets mis. Hoe doen ze dat normaal ? Je zou toch denken dat ze
een image hebben liggen met orginele install. Zodat je niet ziet dat hij anders opstart dan een "verse".

Als dat aan de orde zou zijn geweest, had ik waarschijnlijk niks er van gemerkt.

Nu, heb ik zelfs een beetje het idee dat er eventueel "rommel" op de laptop kan staan.
Stel je voor ik installeer nu nog even een paar vervelende exploits en retour hem.....niet dat ik
dat ooit zal doen, maar het kan. Volgende week staat hij ergens anders, die het niet opvalt.
En er is kans op veel grotere problemen.

Of denk ik nu raar :)
Volgens mij doen de meeste webshops sowieso niet aan zelf sealen, laat staan met folie van de fabrikant. Imo ben je dan gewoon de boel aan het bedonderen, de klant denkt dat het nieuw is maar krijgt een gebruikt product. Dat wil niet zeggen dat het product niet even goed is als een nieuw product. Maar als er niet eens een image terug is gezet, wat kan er dan nog meer voor troep op staan? Als een kwaadwillende een keylogger oid er op zet en vervolgens de laptop terug stuurt heb jij toch een flink probleem.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ITsEZ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Volgens mij doen de meeste webshops sowieso niet aan zelf sealen, laat staan met folie van de fabrikant. Imo ben je dan gewoon de boel aan het bedonderen, de klant denkt dat het nieuw is maar krijgt een gebruikt product. Dat wil niet zeggen dat het product niet even goed is als een nieuw product. Maar als er niet eens een image terug is gezet, wat kan er dan nog meer voor troep op staan? Als een kwaadwillende een keylogger oid er op zet en vervolgens de laptop terug stuurt heb jij toch een flink probleem.
Ja, ik ben dit met je eens. Alhoewel ik bedonderen iets te groot vind in dit geval :)

Anderzijds, weet niet iedereen de eerste opstart procedure van Windows bij een nieuwe laptop En als je dan een product koopt, opnieuw geseald door de webshop. En in dit geval halen ze wel de rommel van
de desktop, en installatie mapjes weg uit de program files folder. Dan zal een gemiddelde koper
het niet door hebben. En denken een laptop - fabrieks af gekocht te hebben. Wat het zeker niet is.

Heb ondertussen een nette mail van ze gekregen, waarin staat dat de retour afdeling de producten
controleert, en vervolgens weer in de voorraad terug zet. Ze geven ook aan dat het een "geheel nieuw product is voorzien van garantie". Ik mag hem ook retouneren.

Daar gaat wel iets mis :) Niet goed gecontroleerd - niet geheel nieuw. Althans nee toch ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:50:

Een goeie format, of echt herstel is natuurlijk makkelijk uit te voeren. Dat is niet het probleem.
Of ik dat wil is een 2e. Ik denk dat de webshop hem wel 1 op 1 gaat omruilen zoals ik voorgesteld heb.

Wat is hier normaal de gang van zaken in ? Hoe vinden jullie dat een bedrijf een terug gestuurde
laptop weer kan doorverkopen zonder gezeur te krijgen van klanten zoals ik :)
Zou jij er een format over heen gooien, en doorgaan ?
Volgens mij staat het niet vast dat het een geretourneerde laptop is, aangezien alle seals etc nog aan zat. Het kan net zo goed ook gewoon een splinternieuwe zijn, waar de installatie in de fabriek is misgegaan. Dat komt wel eens voor. Als het apparaat geen schade heeft en je makkelijk een herinstallatie kan uitvoeren zou ik dat eerder doen. Sowieso aangeraden om een herinstallatie te doen om alle bloat te verwijderen, maar goed dat ben ik :P

Teruggestuurde artikelen worden sowieso doorverkocht en ik vind dat meer dan prima. Krijg je een beetje korting op en zijn meestal zo goed als nieuw. Het moet echter wel gecommuniceerd worden dat je een geretourneerde model binnenkrijgt.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Overal worden fouten gemaakt.
Ik denk dat diegene, die de retouren controleert, zijn vak niet verstaat of gemakzuchtig is geweest.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
MysticX schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Volgens mij staat het niet vast dat het een geretourneerde laptop is, aangezien alle seals etc nog aan zat. Het kan net zo goed ook gewoon een splinternieuwe zijn, waar de installatie in de fabriek is misgegaan. Dat komt wel eens voor. Als het apparaat geen schade heeft en je makkelijk een herinstallatie kan uitvoeren zou ik dat eerder doen. Sowieso aangeraden om een herinstallatie te doen om alle bloat te verwijderen, maar goed dat ben ik :P

Teruggestuurde artikelen worden sowieso doorverkocht en ik vind dat meer dan prima. Krijg je een beetje korting op en zijn meestal zo goed als nieuw. Het moet echter wel gecommuniceerd worden dat je een geretourneerde model binnenkrijgt.
Er staan restanten van installaties op, fortnite, discord...
En een rip van een Dumpert filmpje, wel een leuke trouwens. Dat turbo polyp ventje :)
JukeboxBill schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:08:
Overal worden fouten gemaakt.
Ik denk dat diegene, die de retouren controleert, zijn vak niet verstaat of gemakzuchtig is geweest.
Tuurlijk, overal gebeuren foutjes. Geen enkel probleem. Ik ga hem dan hopelijk ook 1 op 1 mogen ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:20
Tsja, ik heb niet de illusie dat elk ontvangen product hagelnieuw is en rechtstreeks van de fabrikagelijn bij mij terechtkomt. Als een product eerder is gebruikt en opnieuw verkocht wordt zonder enige schade, dan lijkt mij dat prima. Mensen die dan gewoon om korting gaan roepen snap ik niet zo goed. (niet de TS, maar anderen)

Wat boeit het nou dat iemand anders er 5 minuten op getypt heeft. Wil je echt die illusie hebben van dat jij de originele eigenaar bent? Dat lijkt mij redelijk naief. Als een laptop eerder is gebruikt en retour gaat naar een fabrikant, zal die 'm ook resetten, opnieuw inpakken en als nieuw aanbieden. Dat ga je nooit merken.

In ieder geval merkt de TS dit wel, omdat de reset niet goed is uitgevoerd. Terugsturen is een optie. Of zelf een reset uitvoeren, als de laptop verder in orde is en alle accessoires bevat. En verder vooral blij zijn met je nieuw product :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
segil schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:34:
Wat boeit het nou dat iemand anders er 5 minuten op getypt heeft. Wil je echt die illusie hebben van dat jij de originele eigenaar bent? Dat lijkt mij redelijk naief. Als een laptop eerder is gebruikt en retour gaat naar een fabrikant, zal die 'm ook resetten, opnieuw inpakken en als nieuw aanbieden. Dat ga je nooit merken.
Heb je het wel gelezen? Deze is niet gereset.

Lijkt me nogal kwalijke zaak namelijk. Je weet niet wat ermee gebeurt is en als Tweaker heb je het snel door, maar als doorsnee gebruiker heb je wellicht geen idee en zit er gewoon malware op je apparaat. Als je het hebt over malware/trojans/zerodays die alleen maar effectief zijn als je fysieke toegang hebt tot het apparaat..... nou, hier heb je ze.

Vervolgens zet je lekker je hele identiteit op het apparaat en voila...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
armageddon_2k1 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Heb je het wel gelezen? Deze is niet gereset.

Lijkt me nogal kwalijke zaak namelijk. Je weet niet wat ermee gebeurt is en als Tweaker heb je het snel door, maar als doorsnee gebruiker heb je wellicht geen idee en zit er gewoon malware op je apparaat. Als je het hebt over malware/trojans/zerodays die alleen maar effectief zijn als je fysieke toegang hebt tot het apparaat..... nou, hier heb je ze.

Vervolgens zet je lekker je hele identiteit op het apparaat en voila...
Lees m'n reactie nog eens goed door :) Ik zeg toch niet dat de LT van de TS goed is gereset? Ik reageer o.a. op de reacties dat er korting gegeven moet worden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@segil Wat je daar noemt kan ik inkomen, en mag iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik daarin tegen, koop nooit 2e kansjes. Zal niet snel iets anders 2e hands kopen op bijvoorbeeld
marktplaats. Ik maak wel overwogen keuze's waar ik lang over nadenk en uitzoek of het een
product is die aan mijn wensen voldoet. Het is geen product van een paar tientjes.

Als ik dan de boel uitpak, verwacht ik niet dat er iemand - meerdere uren aan heeft zitten rommelen.
Games op heeft zitten spelen, en filmjes van een website op heeft zitten converteren.
Zelfs eigenlijk als ze de reset wel goed hadden uitgevoerd. En ik het niet gemerkt zou hebben, zou
ik dat in principe niet fijn vinden. Maar goed, dat heb je dan niet door.

Buiten het feit dat het zoals hierboven ook genoemd, best een risico is. Deze laptop is aangekocht
om voor mij belangrijke zaken op uit te voeren. En zal evengoed wel een verse install gekregen hebben.
Maar er kan zoveel misgaan als dit dus niet door de retour afdeling van een webshop juist wordt gedaan.

Wat mij net opvalt, de doos - heeft ook een orginele sticker van het merk. Die je doormidden trekt
bij het uitpakken. Dus en, orgineel lijkende folie om de doos, en een orgineel lijkende sticker die je moet
verbreken....uhmm boefjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Soms vraag ik me af wat het nut is om direct een topic aan te maken, in plaats van als eerste stap eerst persoonlijk contact (mail/telefoon/whatsapp/live chat) te zoeken met de betreffende webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Cheezborger schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:51:
Soms vraag ik me af wat het nut is om direct een topic aan te maken, in plaats van als eerste stap eerst persoonlijk contact (mail/telefoon/whatsapp/live chat) te zoeken met de betreffende webshop.
Dat heeft ie gedaan.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

ppeterr schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:50:
De laptop is keurig verpakt aangekomen, netjes geseald met plastic van de fabrikant.
Geen folie op het scherm, en de opstart procedure leek op "windows reset". Dat gaf een
klein beetje argwaan. Maar so far so good. Enkel account aangemaakt, en op het wifi gezet.

Gelijk na het opstarten, vielen mij een aantal zaken op.

Geen wallpaper van de fabrikant, diverse "gebroken" linkjes op de desktop van eerder geïnstalleerde
software. En een geript filmpje van een gekke filmpjes site. Duidelijk toch ?
Dit triggered mij wel....

Op Windows 10 zijn accounts volledig gescheiden. Wat op de desktop staat is specifiek voor één account.
Als jij een eigen account aangemaakt hebt zul je dus *nooit* iets te zien krijgen wat iemand anders eventueel voorheen op het systeem gedaan zou hebben!

Weet je zeker dat je niet ergens account sync aan hebt staan en dat die deze dingen allemaal gedownload heeft toen je het account ook op deze laptop aan maakte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Het is toch niet zo dat je met een Microsoft-account hebt ingelogd dat je ook al ergens anders hebt gebruikt en dat die zaken dus gewoon je eigen snelkoppelingen zijn die meegenomen zijn vanaf een andere computer? Ik weet nooit precies wat wel en niet gesynchroniseerd wordt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Cheezborger schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:51:
Tuurlijk contact loopt, en gaat netjes.

Ow...misschien moet de vraag die de discussie op gang brengt duidelijker zijn.

Is het acceptabel, dat laptop's die onder WKOA retour komen bij een webshop, doorverkocht
worden op een manier dat het een product lijkt die direct van de producent komt.

Maar dit duidelijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik koop wel eens dergelijke 'tweedekansjes'. Vooral bij telefoons kunnen er niet heel veel verborgen gebreken zijn (heel cru, hij doet het goed of hij doet het niet goed, en in dat laatste geval stuur je hem terug). Scheelde bij mijn huidige telefoon toch weer 50 euro, terwijl er dus niks met de telefoon aan de hand was. Zelfs een krasje had ik niet erg gevonden, want dat krijg je er zelf ook snel genoeg op.
Later ook een tweedekans Sonos speaker gekocht met 50 euro korting. Ook hier kan niet heel veel verborgen schade zijn, dus mooi meegenomen die 50 euro.

Een laptop is alweer een wat delicater product dan een telefoon. Al zou ik die ook wel als tweedekans durven te kopen. Als er echt iets mee is dan merk je dat uiteindelijk wel snel (als ie bijv. onverklaarbaar crasht direct terugsturen) . Ik zou hem echter alleen met korting kopen, omdat het toch een klein risico is. In jouw geval zou ik dus ook bij de winkel om korting vragen. Willen ze dat niet doen dan kun je hem altijd nog terugsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 26-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Metalfreak @Croga Dat vraagt om wat onderzoek. Dit zou nieuw zijn voor mij.

Het microsoft account wat bij opstarten ingevuld is....is van mijn zoon. Hier kom ik op terug

Zou wat zijn :)

Wat ik straks ga doen, is een account aanmaken exact zoals op de laptop. Maar dan op deze pc.
Ben erg benieuwd of dat het zal zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door ppeterr op 26-07-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Als het toevallig bij een Koele Blauwe webshop is gekocht. Dit is mij exact zo overkomen en heeft me ruim 1,5 maand gekost om op te lossen..

Uiteindelijk is het redelijk opgelost, maar het was echt rampzalig

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:50:
@segil Wat je daar noemt kan ik inkomen, en mag iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik daarin tegen, koop nooit 2e kansjes. Zal niet snel iets anders 2e hands kopen op bijvoorbeeld
marktplaats. Ik maak wel overwogen keuze's waar ik lang over nadenk en uitzoek of het een
product is die aan mijn wensen voldoet. Het is geen product van een paar tientjes.

Als ik dan de boel uitpak, verwacht ik niet dat er iemand - meerdere uren aan heeft zitten rommelen.
Games op heeft zitten spelen, en filmjes van een website op heeft zitten converteren.
Zelfs eigenlijk als ze de reset wel goed hadden uitgevoerd. En ik het niet gemerkt zou hebben, zou
ik dat in principe niet fijn vinden. Maar goed, dat heb je dan niet door.
Ik begrijp je reactie en als ik iets nieuws bestel, wil ik ook het liefst dat het helemaal nieuw is. Maar die garantie heb je nooit natuurlijk. Iemand kan best een laptop 4 weken uitgeprobeerd hebben, teruggestuurd, fabrikant resealed en jij ontvangt 'm "nieuw". Dat geldt niet alleen voor computer hardware, maar voor alles. Als iemand een jeans koopt in de winkel, deze een paar dagen thuis past en daarna weer terugbrengt, koop jij 'm daarna "nieuw". Ik ben heel benieuwd naar het argument waarom iets "nieuw" moet zijn en niet al gebruikt mag zijn door iemand anders. Hygiëne? Het idee dat 'ie daardoor minder waard zou zijn?

Dit staat los van jouw case. In dit geval is er gewoon een fout gemaakt en terecht dat je dit aankaart. Al is het alleen maar dat de fabrikant ervan zal leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:00:
@Metalfreak @Croga Dat vraagt om wat onderzoek. Dit zou nieuw zijn voor mij.

Het microsoft account wat bij opstarten ingevuld is....is van mijn zoon. Hier kom ik op terug

Zou wat zijn :)

Wat ik straks ga doen, is een account aanmaken exact zoals op de laptop. Maar dan op deze pc.
Ben erg benieuwd of dat het zal zijn.
Haha, ik weet het wel zeker. Dat is de bende van je eigen zoon die gesynchroniseerd is.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Playa del C. schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Haha, ik weet het wel zeker. Dat is de bende van je eigen zoon die gesynchroniseerd is.

-O-
Ik denk het eigenlijk ook, ik ga het zo zien als ik de inlog gegevens heb. Zou wel een een flater zijn,
maar tegelijk een opluchting en grote grap. Ik gebruik zelf altijd lokale accounts.
Maar ik begrijp wel waarom hij dit zo gedaan heeft. Tenslotte krijg je eerst de Wifi aanmelding,
daarna het account aanmaken bij een windows install. Ik skip altijd de wifi aanmelding, zodat het lokaal wordt.

Ik kom er op terug ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Ik denk het eigenlijk ook, ik ga het zo zien als ik de inlog gegevens heb. Zou wel een een flater zijn,
maar tegelijk een opluchting en grote grap. Ik gebruik zelf altijd lokale accounts.
Maar ik begrijp wel waarom hij dit zo gedaan heeft. Tenslotte krijg je eerst de Wifi aanmelding,
daarna het account aanmaken bij een windows install. Ik skip altijd de wifi aanmelding, zodat het lokaal wordt.

Ik kom er op terug ;(
Ja precies. Dat is ook waarom veel mensen (jij en ik ook) een hekel hebben aan die accounts en dan met name het syncen. Ik maak thuis ook altijd zo'n lokaal account aan voor Windows.

Een flater, wel grappig en gelukkig niet echt erg. Misschien kun je het nog herstellen met de verkoper? Scheelt ze werk als ze jouw pakket gewoon terug kunnen sturen ofzo.

Ik sta klaar voor je reactie. Ondertussen met nog twee andere mensen.

-O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, ik heb dus even hier op de pc samen met hem hetzelfde account aangemaakt.

Herstart en ingelogged. Windows install wordt afgemaakt.
Maar geen vergelijk met wat er op de laptop staat. Geen linkjes van Fortnite, of een filmpje.

Wel even met hem besproken, en hij geeft aan...jaja....dat filmpje had ik eerder op de pc staan.
Dus ik acht de kans nog enorm dat het een synch is.

Is er nog een andere manier hoe ik dat kan controleren, de laptop is hier nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
100% zeker is het van je zoon.

*O* *O* *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:53:
Is er nog een andere manier hoe ik dat kan controleren, de laptop is hier nog.
Volgens mij worden dat soort dingen via OneDrive gesynced. Als dat zo is dan kun je in zijn OneDrive een Desktop folder vinden waar die dingen in staan. Je zou dat zelfs via de browser kunnen controleren, hoef je niet eens voor op de laptop te zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ppeterr
Croga schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Volgens mij worden dat soort dingen via OneDrive gesynced. Als dat zo is dan kun je in zijn OneDrive een Desktop folder vinden waar die dingen in staan. Je zou dat zelfs via de browser kunnen controleren, hoef je niet eens voor op de laptop te zijn.
checked and confirmed.

Ik ga even in een hoekje staan :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:08:
[...]

checked and confirmed.

*O* *O* *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ppeterr
Ja gut....ik heb wel vaker dit soort hersen spinsels. Maar dan kom ik er snel genoeg achter
voordat ik het op tafel gooi, dat ik zelf iets raars doe :P

Anyway - dik excuus mailtje naar de webshop. Die trouwens zeer correct handelde.

Bedankt lieve tweakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:01
Ik heb wel een idee hoe het is gegaan.
Ding is retour gestuurd naar de winkel, die stuurt hem naar een service provider voor reparatie/reset, klachtomschrijving onduidelijk naar de service provider en tada, jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 20:28
@Haruhi paar berichtjes naar boven : Croga in "Laptop gekocht, maar is gebruikt"
ppeterr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:08:
[...]

checked and confirmed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Haruhi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:10:
Ik heb wel een idee hoe het is gegaan.
Ding is retour gestuurd naar de winkel, die stuurt hem naar een service provider voor reparatie/reset, klachtomschrijving onduidelijk naar de service provider en tada, jouw situatie.
Na dit hele topic gelezen te hebben, denk ik ook dat jij gelijk hebt.
Pagina: 1