Mijn laptop HP Pavilon Intel Core i7 8th Gen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 11:13
Mijn vraag
.Bij het afsluiten , sluit het scherm af met melding afsluiten , scherm is uit maar de harde schijf blijft nog tijdje doordraaien en dan gaat het lampje on of uit en alles valt stil ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
.Win 10 SSD en harde schijf..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem is geleidelijk gekomen .., normaal is afsluiten , cirkeltje (afsluiten op scherm ), scherm valt uit .en lampje gaat uit en sluit hij af , scherm wordt zwart .
Nu valt het mij op dat hij afsluit ,scherm zwart maar harde schijf blijft wat verder draaien en ventilator en na tijdje stop en lampje gaat uit . De tijdsduur tussen afsluiten en stil harde schijf en ventilator duurt steeds langer .
Heb al geprobeerd computer aan en na korte tijd uit , misschien warmte maar het probleem blijft bestaan .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Mogelijk zet Windows je laptop in hibernate (of hybrid) stand in plaats van dat 'ie helemaal afsluit. Bij hibernate gaat je scherm al op zwart maar wordt eerst nog de inhoud van je geheugen weggeschreven naar je harde schijf voordat 'ie helemaal uit gaat. Als je nog een conventionele schijf hebt (geen ssd) kan dat best een tiental seconden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 11:13
Bedankt , het zal wel zo zijn zoals je zegt , maar in het begin was dat niet zo ,is nu een jaar in mijn bezit , dat was afsluiten en viel dan direct uit ;Zou ik iets verandert hebben ondoordacht of gewoon zijn beloop laten ? Maar ik heb wel deels een ssd te samen met een harde schijf Met dank ..