ipad review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
reviews: Apple iPad Pro 2021 - Belachelijkste tablet nog belachelijker

@Andrasman

Leuke review, maar ik heb wel wat vraagtekens bij de plus en minpunten:

Groot aanbod van tablet apps -> Dit geld ook zowel voor de Android als Surface tablets (hoewel Surface niet geheel tablet apps heeft)

IpadOS is niet voor iedereen -> Is dit niet het geval voor elk OS? Zeker als ik de verklaring lees "Het werkt niet zo lekker als MacOS", nee. Want het is geen MacOS. Het heeft 2 totaal verschillende doelgroepen.
Op mijn werk hebben we een afdeling Studio, die maken voor het bedrijf campagnes, marketing materiaal etc. Die willen juist geen MacOS, die willen IpadOS. En aan de andere kant hebben we mensen die precies andersom willen. Daarom vind ik de verwachting die wordt geschept "Het moet hetzelfde werken als MacOS" niet handig.

Voor de rest leuk te lezen, maar ik vind de punten waarop de review wordt gebaseerd met deze 2 een beetje apart.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 20:16
Belachelijkste tablet nog belachelijker. Dergelijke clickbait verwacht je bij De Telegraaf.
Een aantal genoemde minpunten zijn verzonnen om maar iets te melden. Zeer Tweakers-onwaardig dit.
IPados is niet voor iedereen : dat geldt voor ieder os.
Kabeltje kort : tja.
De prijs is hoog, wat wil je met de snelste tablet die verkrijgbaar is? Als ik de reviews al niet lang geleden op andere sites gelezen of bekeken had, had ik nog niet deze review gelezen. Door eerdergenoemde punten kan ik een bijbehorende review niet serieus nemen. Waarom nu pas een review van deze iPad? Neem een voorbeeld aan de tv-reviews van Siem.

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind de titel echt belachelijk.

Ik heb niks met iPad maar die titel heeft precies gedaan wat jullie ermee wilden bereiken: me laten klikken. En de titel vat de review helemaal niet goed samen. "Belachelijk" heeft alleen maar negatieve connotaties terwijl de eerste zin van de review schrijft dat het woord positief bedoeld is. Resultaat? Gruwelijk irritante clickbait. Well done...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramVroy
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik ben het eens met hierboven. "Belachelijk" is wel erg plat. In een gesproken review kan je misschien vermelden "belachelijk snel" of iets dergelijks, maar zeker in geschreven tekst zonder een extra woord erbij (gewoon "belachelijk") is gewoon erg platvloerse taal en zelfs click bait.

Hierbij kan ik dan ook vermelden dat zulke "niet-standaard uitdrukkingen" vaker naar voren komen. Zeker met het ruim publiek in gedachten (zowel VL als NL en verschillende leeftijden) zie ik veel, VEEL liever Standaardnederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
@Andrasman Ga je iets met bovenstaande input en de comments onder je artikel doen? Ik lees nog geen reactie van jouw kant, maar ik zie ook niet iets gewijzigd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Het is net maandag.. Dit soort artikelen worden vaak klaar gezet om in het weekend te uploaden. Laten we Chris even de tijd geven om wakker te worden? :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het wel grappig. Ben wel blij met redactieleden met een mening. Dan klik je toch niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 06:56:
Ik vond het wel grappig. Ben wel blij met redactieleden met een mening. Dan klik je toch niet?
Mening is leuk, maar dingen als

"IpadOS is niet voor iedereen" is zo'n brede term, dat kan je bij elke review wel zetten

TV? "55 inch is niet voor iedereen"
Auto? "Dit merk is niet voor iedereen"
GPU? "Een GPU is niet voor iedereen"

Dat voegt niks toe. Volgende keer zou ik je willen vragen echt even het topic rustig door te lezen en niet gelijk met een onderbuik gevoel te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:48:
[...]

Mening is leuk, maar dingen als

"IpadOS is niet voor iedereen" is zo'n brede term, dat kan je bij elke review wel zetten

TV? "55 inch is niet voor iedereen"
Auto? "Dit merk is niet voor iedereen"
GPU? "Een GPU is niet voor iedereen"

Dat voegt niks toe. Volgende keer zou ik je willen vragen echt even het topic rustig door te lezen en niet gelijk met een onderbuik gevoel te reageren.
Ik heb het topic gelezen hoor :*

En wat je zegt is waar, en staat ook in elke review. En daarna een uitleg waarom. Dus ik snap je punt echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Ik heb het topic gelezen hoor :*

En wat je zegt is waar, en staat ook in elke review. En daarna een uitleg waarom. Dus ik snap je punt echt totaal niet.
Waar staat het dan als min punt vermeld bij een GPU? TV? etc etc? :+

Maar goed, hier gaan we niet uit komen. Ik wacht graag af wat de auteur zegt hierover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Ik was ook wel verrast. Ik las de titel 'Belachelijkste tablet nog belachelijker' en toen ik klikte zag ik een 'Tweakers Ultimate' toekenning. Dat bracht mij in eerste instantie wel even in verwarring, voordat ik het artikel inhoudelijk had gelezen. Maar wellicht was dat juist de bedoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
De titel is prikkelend bedoeld, maar zeker niet de bedoeling om clickbait te zijn. Het is simpelweg het eerste wat bij me opkwam toen ik hoorde dat de M1 in de iPad Pro zit, terwijl de A-socs al belachelijk snel waren. Daarom vind ik het een terechte titel. Mijn definitie van clickbait is blijkbaar anders en het is natuurlijk de kunst om het midden te kiezen, zodat we niet alleen suffe titels hebben, maar ook zeker geen clickbaittitels.
Wat betreft de minpunten: vooral degene van 'iPadOS is niet voor iedereen' geldt dat je hem als het goed is begrijpt wanneer je het artikel leest. Het gaat er namelijk over dat het nog altijd lastig is voor veel professionals om te werken op de iPad Pro als enige apparaat, door het OS. Plus- en minpunten zijn erg kort, dus daar mist uiteraard nuance.
'Groot aanbod tabletapps' is een minpunt dat we vorig jaar ook al hadden bij de iPad Pro. Er zijn simpelweg meer apps die gechikt zijn gemaakt voor tablets dan op Android.

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Andrasman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:22:
De titel is prikkelend bedoeld, maar zeker niet de bedoeling om clickbait te zijn. Het is simpelweg het eerste wat bij me opkwam toen ik hoorde dat de M1 in de iPad Pro zit, terwijl de A-socs al belachelijk snel waren. Daarom vind ik het een terechte titel. Mijn definitie van clickbait is blijkbaar anders en het is natuurlijk de kunst om het midden te kiezen, zodat we niet alleen suffe titels hebben, maar ook zeker geen clickbaittitels.
Wat betreft de minpunten: vooral degene van 'iPadOS is niet voor iedereen' geldt dat je hem als het goed is begrijpt wanneer je het artikel leest. Het gaat er namelijk over dat het nog altijd lastig is voor veel professionals om te werken op de iPad Pro als enige apparaat, door het OS. Plus- en minpunten zijn erg kort, dus daar mist uiteraard nuance.
'Groot aanbod tabletapps' is een minpunt dat we vorig jaar ook al hadden bij de iPad Pro. Er zijn simpelweg meer apps die gechikt zijn gemaakt voor tablets dan op Android.
Zoals ik al aan gaf, heb ik het artikel gelezen. En alsnog slaat dat minpunt nergens op.. Er zijn genoeg professionals, amateurs etc die perfect kunnen werken met de Ipad pro als hun daily device.

Sorry, maar zullen we dan maar bij GPU's zetten "Niet voor iedereen", want niet iedereen heeft er behoefte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 20:11
corset schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Zoals ik al aan gaf, heb ik het artikel gelezen. En alsnog slaat dat minpunt nergens op.. Er zijn genoeg professionals, amateurs etc die perfect kunnen werken met de Ipad pro als hun daily device.

Sorry, maar zullen we dan maar bij GPU's zetten "Niet voor iedereen", want niet iedereen heeft er behoefte aan?
Dat is toch een heel geldig minpunt? Ik zag toevallig vanmorgen dit aanbod in V&A en kijk eens waarom de iPad pro wordt weggedaan?

V&A aangeboden: Apple iPad Pro - 11 inch - WiFi + 4G - 256GB / Apple Pen / Lo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrasman
Plus- en minpunten gelden zijn doorgaans sowieso vaak niet 'voor iedereen'. Als het voor jou geen probleem is dat een camera niet zo goed is bijvoorbeeld, is een minpunt 'camera' ook niet erg.

Andrasman

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

corset schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:24:
[...]

De schrijver van het artikel geeft op jouw verzoek nog eens een extra onderbouwing bij de punten die je aanstipt en dat vind ik al heel netjes. Moet hij nu ook nog inhoudelijk de discussie met jou aangaan omdat jij het er niet mee eens bent? Is dit nou wat ze bedoelen met de uitdrukking 'entitled'? Straks ga je nog een rectificatie eisen ook. :|

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20
Ik zie inderdaad wat Chris bedoeld zakelijk ook vrij vaak, bij meerdere zakelijke relaties. Een aantal van deze relaties heeft zelfs geprobeerd om bepaalde afdelingen / functies volledig over te laten gaan op iPads, maar zijn daar allemaal op teruggekomen, waarbij de iPads naar de achtergrond zijn geschoven of in een aantal gevallen zelfs volledig uitgefaseerd.

Bij onze relaties is in ieder geval in geen enkel geval het gebruik van iPads een onverdeeld succesverhaal geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 26-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Tsjipmanz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:37:
[...]

De schrijver van het artikel geeft op jouw verzoek nog eens een extra onderbouwing bij de punten die je aanstipt en dat vind ik al heel netjes. Moet hij nu ook nog inhoudelijk de discussie met jou aangaan omdat jij het er niet mee eens bent? Is dit nou wat ze bedoelen met de uitdrukking 'entitled'? Straks ga je nog een rectificatie eisen ook. :|
Lekkere onzin reactie.. ga lekker even het gehele topic lezen. De onderbuik reaguurders zijn goed bezig :+

Ik probeer alleen door te krijgen wat de exacte logica erachter is. Aangezien je bij alles kan aangeven dat het een minpunt is. Android is ook niet voor iedereen, daar zie ik het niet als Minpunt staan. Zelfde bij Windows/Linux/Unix/etc etc. Daarom wil ik de logica erachter begrijpen.
Maar goed, als kennis willen opdoen me entitled maakt, dan maak ik me zorgen om scholen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dennism schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:42:
Ik zie inderdaad wat Chris bedoeld zakelijk ook vrij vaak, bij meerdere zakelijke relaties. Een aantal van deze relaties heeft zelfs geprobeerd om bepaalde afdelingen / functies volledig over te laten gaan op iPads, maar zijn daar allemaal op teruggekomen, waarbij de iPads naar de achtergrond zijn geschoven of in een aantal gevallen zelfs volledig uitgefaseerd.

Bij onze relaties is in ieder geval in geen enkel geval het gebruik van iPads een onverdeeld succesverhaal geworden.
Dat ben ik met je eens :) alleen nogmaals, dat kan je over alles zeggen. Wij hebben op kantoor Chromebooks geprobeerd, Citrix etc etc. Allemaal flops, en terug gegaan naar mobiele werkplekken. Moet je dan daar bij elke review ook gaan melden dat het niet voor iedereen is? Dat is toch gewoon common sense?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramVroy
Over die titel: voor mij gaat het niet enkel over click bait of niet. "Belachelijk" op zich is hoogstens enorm dubbelzinnig en misschien gewoon platvloers. Het is ook een woord dat niet overal gebruikt wordt op die manier (waar ik vandaan kom is het bv. nooit een positief woord). Dat soort taalgebruik past m.i. echt niet op een medium dat alle Nederlandstalige regio's en leeftijden wil bereiken.

Ik krijg erg Dag Allemaal-vibes bij dit soort taalgebruik. Sommigen zullen het oké vinden en het zal zeker helpen voor de clicks, maar voor degenen voor wie het nietszeggend is (zoals ik en anderen zoals hierboven) geeft het toch een erg foute indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Of ' belachelijk' in positieve zin overal gebruikt wordt in Nederland vind ik moeilijk om te beoordelen. Toch denk ik dat het vrij goed te begrijpen is, als je de inleiding en conclusie alleen al leest. Het is een manier om aan te duiden dat iets vrij extreem is. 'Bizar' is ook zo'n woord dat in deze context gebruikt had kunnen worden, maar ook daarvan kun je dan zeggen dat het niet 'bizar' is, want zo vreemd is het nu ook weer niet dat iets heel snel is. Lastige discussie wel en zeker een titel die een beetje op het randje is, maar ik kan er persoonlijk nog steeds wel achter staan.

Wat betreft het iPad OS-minpunt lijkt het me vrij duidelijk als je het artikel leest. Het is een lastig product om te reviewen natuurlijk, omdat je moet vergelijken met Android-tablets, maar ook bijvoorbeeld met MacBooks, omdat er mensen zijn die hun MacBook er wellicht mee willen vervangen, of in elk geval daarover nadenken. Dan is het dus belangrijk om aan te duiden dat dat lang niet voor iedereen een optie is.

Andrasman

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

corset schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Lekkere onzin reactie.. ga lekker even het gehele topic lezen. De onderbuik reaguurders zijn goed bezig :+

Ik probeer alleen door te krijgen wat de exacte logica erachter is. Aangezien je bij alles kan aangeven dat het een minpunt is. Android is ook niet voor iedereen, daar zie ik het niet als Minpunt staan. Zelfde bij Windows/Linux/Unix/etc etc. Daarom wil ik de logica erachter begrijpen.
Maar goed, als kennis willen opdoen me entitled maakt, dan maak ik me zorgen om scholen 8)7
Hij geeft een redelijk onderbouwde uitleg hoe hij op die conclusie uitkomt en jij reageert vervolgens met “dat slaat nergens op”. Jij wilt geen kennis opdoen, maar je bent het met de schrijver oneens en verwacht min of meer dat hij met je in discussie gaat en het liefst ook nog gelijk geeft.

Ik ken weinig scholen waar leerlingen kennis opdoen door te gaan roepen dat de uitleg van een docent “nergens op slaat”. Bovendien gaat het hier om een review, waarvan iedereen weet dat het een mening is. Bij reviews van de crew zijn ze bovendien vaak goed onderbouwd en uitgevoerd door experts.

Volgens mij staat het je vrij om een user review te posten waarin jij jouw visie op de iPad uit de doeken doet en aangeeft wat in jouw ogen de pluspunten en minpunten zijn. In mijn ogen heeft het weinig zin om in dit subforum een poging te doen om een reviewer op andere gedachten brengen, maar laat je vooral niet door mij tegenhouden als jij denkt dat het constructief is.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Andrasman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:36:
Of ' belachelijk' in positieve zin overal gebruikt wordt in Nederland vind ik moeilijk om te beoordelen. Toch denk ik dat het vrij goed te begrijpen is, als je de inleiding en conclusie alleen al leest. Het is een manier om aan te duiden dat iets vrij extreem is. 'Bizar' is ook zo'n woord dat in deze context gebruikt had kunnen worden, maar ook daarvan kun je dan zeggen dat het niet 'bizar' is, want zo vreemd is het nu ook weer niet dat iets heel snel is. Lastige discussie wel en zeker een titel die een beetje op het randje is, maar ik kan er persoonlijk nog steeds wel achter staan.

Wat betreft het iPad OS-minpunt lijkt het me vrij duidelijk als je het artikel leest. Het is een lastig product om te reviewen natuurlijk, omdat je moet vergelijken met Android-tablets, maar ook bijvoorbeeld met MacBooks, omdat er mensen zijn die hun MacBook er wellicht mee willen vervangen, of in elk geval daarover nadenken. Dan is het dus belangrijk om aan te duiden dat dat lang niet voor iedereen een optie is.
Bedankt voor de verduidelijking :) Ik ben het in grote lijnen met je eens, alleen vind ik het lastig om deze echt nog te zien als "dit wordt een laptop vervanger". Als je het daar mee vergelijkt heb je zeker een punt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je zou natuurlijk wel iets explicieter kunnen zijn in wat er belachelijk aan is, bijvoorbeeld: Belachelijk krachtige tablet nog belachelijker.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Helemaal mee een, klickbait van de bovenste plank, maar ik denk dat dit nu wel vaker voor gaat komen.

Ik houd het dan maar op: De krachtigste tablet nu zelfs belachelijk krachtig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Belachelijk wordt normaal gezien als: bespottelijk, lachwekkend, idioot
Maar ook als absurd, maar dan geef je erbij aan wat er absurd is.

Ik heb een belachelijk snelle motor. als je zegt ik heb een belachelijke motor, dan zeg je eigenlijk dat je de motor bespottelijk vindt, niet om aan te zien. lachwekkend ding. Maar een belachelijk snelle motor, kan er zeer mooi uit zien. Met aanduiding snelle, zegt dat nog niets over het uiterlijk.

Belachelijk snelle Suzuki Hayabusa, Nu nog sneller....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Andrasman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:33:
Plus- en minpunten gelden zijn doorgaans sowieso vaak niet 'voor iedereen'. Als het voor jou geen probleem is dat een camera niet zo goed is bijvoorbeeld, is een minpunt 'camera' ook niet erg.
Geen reden dus om de tekst 'niet voor iedereen' op te nemen dus.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

corset schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Dat ben ik met je eens :) alleen nogmaals, dat kan je over alles zeggen. Wij hebben op kantoor Chromebooks geprobeerd, Citrix etc etc. Allemaal flops, en terug gegaan naar mobiele werkplekken. Moet je dan daar bij elke review ook gaan melden dat het niet voor iedereen is? Dat is toch gewoon common sense?
Lag het aan de Chromebooks of aan Citrix?
De keren dat ik ervaring heb mogen opdoen met Citrix (lees dat mijn werkgever het door mijn strot drukte), heeft het heel veel moeite gekost om deadlines te halen.

Nu moet ik wel aangeven dat ik zwaar gespecialiseerde software met heftige systeem eisen gebruikte.
Dan moet je denken aan software zoals MS Word, MS Powerpoint en MS Excel.

Verder lijkt mij Chromebook niet iets voor mij, maar omdat te melden in de min punten?

[...]

Inderdaad voor mensen die dit als vervanging voor hun MacBook of andere laptop wil gebruiken geldt inderdaad dat het mogelijk niet geschikt is.
Maar dan is het juist belangrijk om dieper op de verschillen in te gaan, of in ieder geval naar de meest voorkomende usercases kijken.

De meeste mensen die deze tablet overwegen zijn overwegend kantoorgebruikers en niet de mensen die zware CAD programma's gebruiken.
Of mensen die aan hele zware foto/video bewerking doen.

Dus iets dieper ingaan op wat het nadeel zou kunnen zijn is wel wenselijk.

- - edit - -

Dit is trouwens niet bedoeld als negatief commentaar, maar als opbouwende kritiek.

Het lijkt mij dat jouw review geschreven is om tweakers een goed beeld te geven van wat de mogelijkheden zijn van een product en een idee te geven voor welk publiek dit geschikt zou kunnen zijn.

Deze review lijkt aan te geven dat deze enkel geschikt is voor mensen met de vorige generatie iPad Pro of mensen die het geen bezwaar vinden om en een MacBook en een iPad Pro te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door T.C op 26-07-2021 14:09 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramVroy
Eens met @Hackus hierboven. Als je zegt "een bizarre tablet" dan denk je toch dat er iets vreemd of onconventioneel aan is. Zonder een woord erbij (e.g. snel) komt het erg vreemd over voor mij.

Maar goed, als je erachter blijft staan is het zo natuurlijk.

Wel wil ik nog dit kwijt: ik vermeldde VL en NL en jij (de reviewer, kan hem niet taggen blijkbaar) verwijst expliciet enkel naar NL. Tweakers heeft al een paar keer een poll gehouden hoe ze beter aan mensen uit Vlaanderen tegemoet kunnen komen. Consistent Standaardnederlands is daar een groot punt van. Ik vraag niet om een voorkeursbehandeling voor VL (in NL is Standaardnederlands ook de standaard) maar als je als bedrijf vraagt wat er beter kan om in VL meer tot uiting te komen, dan verwacht ik als Vlaams publiek ook wel dat daar rekening mee gehouden wordt en er moeite wordt gedaan om regionale taal te vermijden.

Dat is misschien eerder iets voor de eindredactie. Toch het benadrukken waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Hackus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:13:
Belachelijk wordt normaal gezien als: bespottelijk, lachwekkend, idioot
Maar ook als absurd, maar dan geef je erbij aan wat er absurd is.

Ik heb een belachelijk snelle motor. als je zegt ik heb een belachelijke motor, dan zeg je eigenlijk dat je de motor bespottelijk vindt, niet om aan te zien. lachwekkend ding. Maar een belachelijk snelle motor, kan er zeer mooi uit zien. Met aanduiding snelle, zegt dat nog niets over het uiterlijk.
Belachelijk snel betekent ook ontzettend snel of super snel en dat is weer positief. Maar dan zeg je er wel bij wát er belachelijk is. Die context maakt het meestal wel duidelijk wat bedoeld wordt.

Bij 'belachelijk tablet' gaat die vlieger niet op en dan is het zoals je zegt eerder bespottelijk te noemen.
Beter was geweest 'belachelijk snel tablet' of iets dergelijks.
Ach ja, clickbait gaat voor alles.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
@Andrasman
Je uitleg omtrent belachelijk is niet goed. Zie ook het aantal likes dat mensen krijgen in dit topic wanneer ze dit en de andere punten aankaarten.
Het is niet goed. De eerste uitleg op vandale.nl:
Betekenis 'Belachelijk'
Je hebt gezocht op het woord: Belachelijk.
be·la·che·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
lachwekkend, bespottelijk: zich belachelijk maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
Andrasman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:22:
De titel is prikkelend bedoeld, maar zeker niet de bedoeling om clickbait te zijn.
Even ongeacht wat de bedoeling was, voor mij had het wel dat effect. Bij het zien van de titel dacht ik "goh, hoe kan nota bene de legendarische Apple een iPad zó verpest hebben dat Tweakers het 'belachelijk' noemt?" en heb ik op dat artikel geklikt terwijl ik - als de titel een goede indicatie van de inhoud was geweest - nooit naar het artikel had gekeken.
Wat misschien eerlijker zou zijn: "Belachelijk snelle tablet nu nog belachelijker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Dat lijkt me inderdaad een goede toevoeging en zo verduidelijk je het ook, zonder de titel slechter te maken. Zal dat even aanpassen. Heb het er ook nog even intern over gehad en we zijn het erover eens dat dit geen clickbait is. Ook toen echte clickbait nog niet bestond, probeerden kranten en websites prikkelende koppen te maken. Het idee van een kop is dat je weet waar het artikel over gaat én dat je interesse wekt en dus ook probeert te prikkelen bijvoorbeeld. Dit leer je op de opleiding Journalistiek ook. Wat Vlaanderen betreft zeker iets voor eindredactie om naar te kijken ook.

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
@Andrasman maak er dan Belachelijk snelle iPad nu nog sneller van.
Het vergelijk met de krant waarbij je interesse wordt gewekt, dus met het idee iemand het te laten lezen, is voor mij hetzelfde als clickbait.

[ Voor 63% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-07-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

*knip* onconstructieve reactie verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 26-07-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:23

LankHoar

Langharig tuig

Dancing_Animal schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:51:
@Andrasman maak er dan ... nu nog sneller van.
Het vergelijk met de krant waarbij je interesse wordt gewekt, dus met het idee iemand het te laten lezen, is voor mij hetzelfde als clickbait.
Volgens mij zou "Belachelijk snelle ipad nu nog sneller" dan het meest passend zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Volgens mij zou "Belachelijk snelle ipad nu nog sneller" dan het meest passend zijn.
Zoiets bedoelde ik eindelijk ook maar had geen zin de hele zin te tikken.
Edit : alsnog aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-07-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edit: mosterd na de maaltijd.

[ Voor 96% gewijzigd door NMe op 27-07-2021 00:47 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Nee in de conclusie wordt het zo genoemd:
Deze belachelijk krachtige tablet
Dus beter om daar dan bij aan te haken in de titel ipv alleen snelle.
Pagina: 1