Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• cas1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01-2023
Momenteel heb ik 2 raspberry pi's draaien. 1 met home assistant en in met een rtl sdr dongel die p2000 berichten ontvangt. Graag wil ik in mijn home assistant gebruik maken van de data van mijn rtl sdr dongel. Wat is de beste manier?

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09

Cyphax

Moderator LNX
Wat heb je zelf ondernomen om dit voor elkaar te krijgen? Het is eigenlijk wel de bedoeling dat je wat vooronderzoek doet voor je een topic opent. :)
Ik kwam dit tegen dat misschien een interessant beginpunt is: https://www.rtl-sdr.com/tag/home-assistant/

Saved by the buoyancy of citrus

• cas1989
Ik heb uiteraard al het een en ander geprobeerd en ik denk dat via mqtt de beste manier is alleen ben ik niet zo technisch op dat vlak om dat voor mekaar te krijgen. Zat ook te denken om influxdb te gebruiken maar er zal vast een betere manier zijn om de lijnen zo kort mogelijk te houden

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29

Matis

Rubber Rocket

Ik denk dat je je allereerst moet afvragen of je überhaupt alle data wilt doorgeven aan HA of dat je al wilt voorsorteren op een aantal capcodes?

Daarnaast heeft dit (nog) niets met influxdb te maken, want HA slaat zijn op in influxdb. En daar hoef jij je (momenteel) nog niet druk over te maken.

Je kunt er voor kiezen om dongle direct in HA te koppelen of dat je een ander medium gebruikt voor de data (mqtt zou een mogelijkheid zijn). Maar dan zou er alsnog iets moeten zijn dat de ruwe data uit de dongle in een mqtt pakket verpakt en het in een topic post.

Volgens mij maak je het probleem nu veel te groot. Als je het opknipt in kleine (deel) problemen kun je het één voor één oplossen en kun je gaandeweg alle vragen die je nu hebt beantwoorden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• cas1989
Oke bedankt voor de tips. Ik denk niet dat ik momenteel de optie op de dongel direct in de ha te pluggen want ik draai ha op hun operating system dus ik ga maar info vergaren hoe ik met mqtt aan de slag kan. Wordt vervolgd😉

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09

Cyphax

Moderator LNX
Ik zal je topic bij deze wel nog even een zetje geven naar [forum]DED[/], daar past het wat beter bij (meer kans op succes ;))

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1