Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe grafische kaart nodig na kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zainkad
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-04 19:45
Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Mijn oude veroorzaakt opeens kortsluiting waardoor mijn PC niet meer wilt opstarten met mijn grafische kaart aangesloten... Alvast heel erg bedankt! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil 2D en 3D kunnen animeren, modelen, games maken, animatiefilms maken en gewoon games kunnen spelen. Ook wil ik mijn animaties mooi kunnen renderen. Ik gebruik veel verschillende software, zoals: het Adobe pakket, Autodesk Maya, Unreal Engine, Unity, 3Dcoat TVPaint, Toon Boom Harmony en Blender.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben alleen op zoek naar een grafische kaart omdat de grafische kaart die ik momenteel heb kortsluiting veroorzaakt waardoor mijn PC niet meer kan opstarten... Met een andere grafische kaart werkt mijn PC wel gewoon.

Mijn (kapotte) Grafische Kaart:
Product : EVGA GeForce GTX 1070 SC Gaming ACX 3.0 - Grafische kaart - GTX 1070 - 8 GB GDDR5 - DVI-D, HDMI, 3 x DisplayPort
        Stukprijs : 496,03 euro

Ik wil graag iets wat in ieder geval een upgrade is en niet te duur. Ik zie ook dat veel grafische kaarten nu heel duur zijn...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een lijstje van de spullen die ik verder heb:

Product : ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord - ATX - LGA1151 Socket - Z170 - USB 3.0, USB 3.1, USB-C - Gigabit LAN - interne afbeeldingen (

Product : Corsair Carbide Series 100R Window - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX ) - USB/Audio
        Stukprijs : 55,90 euro

Product : SeaSonic M12II EVO 620 Bronze - Voeding ( intern ) - ATX12V - 80 PLUS Bronze - 220 Volt wisselstroom V - 620 Watt - actieve PFC
        Stukprijs : 79,00 euro

Product : Crucial Ballistix Sport LT - DDR4 - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 - CL16 - 1.2 V - niet-gebufferd - nie
        Stukprijs : 69,99 euro

Product : Intel Core i7-6700 / 3.4 GHz - 8 MB cache - LGA1151 Socket - doos
        Stukprijs : 323,90 euro

Product : Samsung 850 EVO Series - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - 6.8mm
        Stukprijs : 95,00 euro

En een interne harde schijf van 1 TB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil op dit moment alleen een fijne videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, zolang het maar fijn werkt!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment niet. Maar als jullie nog tips hebben voor de rest van mijn PC hoor ik het graag!

Ga je overklokken?
Ik hou wel van gamen op mooie kwaliteit, maar ik ben niet van plan om instellingen van onderdelen te veranderen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooie grafische kaart uit te kiezen die in ieder geval een upgrade is op mijn oude en niet te duur is.

Ook vroeg ik me af of het veel uitmaakt of ik een grafische kaart met 6GB of 8GB neem, want mijn oude was 8GB en die werkte fijn. Als ik zoek op grafische kaarten zie ik echter dat er vooral 6GB kaarten lijken te zijn, en dat 8GB vaak veel meer kost.

Daarnaast zie ik dat veel grafische kaarten erg duur zijn geworden de afgelopen maanden. Is het nu wel wijs om een nieuwe te kopen, of kan ik beter even wachten?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Puur naar prijs kijkend kan je beter wachten. Maar dan kan je lange tijd jouw pc niet gebruiken voor je doel.
Bedenk je eerst, wat wil je betalen. Mogelijk is een 3060(Ti) iets. Of een tweedehands 2070 super. Of een 6800, rechtstreeks van AMD.com op een dag dat de stock ververst wordt.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Misschien eerst een nieuwe voeding. De SeaSonic M12II EVO 620 Bronze is niet zo goed en oud. Het kan dat ie aan het einde van zijn latijn is. Je hebt kans dat de videokaart het daarna alsnog doet.

• Zainkad
Djarune schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:22:
Misschien eerst een nieuwe voeding. De SeaSonic M12II EVO 620 Bronze is niet zo goed en oud. Het kan dat ie aan het einde van zijn latijn is. Je hebt kans dat de videokaart het daarna alsnog doet.
Ik denk zelf niet dat het daar aan ligt, want we hebben het getest met de GTX 750, die doet het wel gewoon in mijn PC zonder problemen. Dat zou het moeten uitsluiten, denk ik?

Maar wel bedankt voor de tip! Heb je nog aanraders wat betreft nieuwe voeding? Misschien dat ik daar later dan nog naar kan kijken. :)

• Djarune
Zainkad schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Ik denk zelf niet dat het daar aan ligt, want we hebben het getest met de GTX 750, die doet het wel gewoon in mijn PC zonder problemen. Dat zou het moeten uitsluiten, denk ik?
De GTX 750 heeft geen extra power connector(s) en flink minder vermogen nodig. Het kan zijn dat een brakke voeding die nog net trekt.
Heb je nog aanraders wat betreft nieuwe voeding? Misschien dat ik daar later dan nog naar kan kijken. :)
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
Geweldige prijs kwaliteit verhouding. Koste tot voor kort meer dan 100 euro. Dit komt omdat er een 2021 bestaat die trouwens niet beter is dan de 2018 versie.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de mogelijkheid om de GTX1070 te testen in systeem met een andere voeding ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zainkad
Hackus schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:53:
Heb je de mogelijkheid om de GTX1070 te testen in systeem met een andere voeding ?
Zojuist gedaan, maar werkt ook niet, helaas...

• Zainkad
Djarune schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:49:
[...]

De GTX 750 heeft geen extra power connector(s) en flink minder vermogen nodig. Het kan zijn dat een brakke voeding die nog net trekt.

[...]

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
Geweldige prijs kwaliteit verhouding. Koste tot voor kort meer dan 100 euro. Dit komt omdat er een 2021 bestaat die trouwens niet beter is dan de 2018 versie.
Ik heb zojuist de grafische kaart ook in een andere PC getest met een andere voeding, maar mijn grafische kaart werkt daar ook niet in, helaas, hetzelfde probleem...

Maar bedankt voor de aanrader! Die voeding is inderdaad niet zo duur en een stuk nieuwer!

• Djarune
Zainkad schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Ik heb zojuist de grafische kaart ook in een andere PC getest met een andere voeding, maar mijn grafische kaart werkt daar ook niet in, helaas, hetzelfde probleem...
Heb je de grafische kaart ook voorzien van de extra stroomkabel? Gaan de fans wel of niet draaien?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zainkad schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Zojuist gedaan, maar werkt ook niet, helaas...
Met wat voor een systeem, en GPU geheel aangesloten ?
(GTX750 hoef je geen stroom op aan te sluiten vanaf de voeding)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zainkad
99ruud99 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 03:43:
Puur naar prijs kijkend kan je beter wachten. Maar dan kan je lange tijd jouw pc niet gebruiken voor je doel.
Bedenk je eerst, wat wil je betalen. Mogelijk is een 3060(Ti) iets. Of een tweedehands 2070 super. Of een 6800, rechtstreeks van AMD.com op een dag dat de stock ververst wordt.
Bedankt voor de hulp! Ik heb voor nu nog wel mijn laptop waar ik op kan werken, maar daar ga ik natuurlijk niet extreem zware dingen op doen. Ik kan dus nog wel even wachten. Hoe lang denk je dat het ongeveer duurt voordat de prijzen weer een beetje gaan zakken? Heb je tips hoe ik dat in de gaten kan houden?

Ik vind het lastig om een prijs te noemen, omdat zo veel ook niet op voorraad is of inderdaad opeens veel duurder is. Mijn oude was rond de 500 euro, dus misschien iets in die richting, maar ik ben ook bereid wat meer te betalen want ik wil gewoon een goede grafische kaart waar ik weer lekker mee verder kan.

En bedankt voor de tips! Ik ga die grafische kaarten in de gaten houden. :)

• Zainkad
Djarune schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Heb je de grafische kaart ook voorzien van de extra stroomkabel? Gaan de fans wel of niet draaien?
Jazeker, mèt extra stroomkabel. En nee, er gebeurt niks, de PC start helemaal niet. Net zoals als de kaart in mijn eigen PC zit...

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-11 22:07
Prijzen zijn nu wel lichtelijk aan het dalen, maar nog steeds vrij hoog. Zoals @99ruud99 al aangaf, via AMD.com kan je het beste een kaart kopen als je niet teveel wil betalen. Daar worden ze namelijk voor de adviesprijs aangeboden.

• Zainkad
Pagina: 1