Aankoop Nintendo Switch (OLED)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Hi allemaal,

Momenteel bezit ik een Xbox X en heb ik de meeste content inmiddels al wel gezien (gamepass etc.). Het is nog even wachten op wat nieuwe releases! ;)

Ik wil naast de Xbox graag een Nintendo Switch kopen (met name ook om alle Mario games te spelen). Het gebruik zal voornamelijk ‘gedocked’ zijn.

Graag zou ik het volgende willen weten vanuit jullie ervaring;

1). Raden jullie een extra console aan in dit geval?

2). Wanneer ik met name gedocked ga spelen, is het dan de moeite waard om te wachten op de Switch OLED?

Ik hoor graag, thanks! :)
...

Beste antwoord (via Touchie op 30-07-2021 10:23)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:48
Touchie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:52:
Is het trouwens zo dat wanneer de nieuwe versie van de Switch (OLED) uitkomt de Switch LCD (2019 upgrade) niet meer verkocht gaat worden, of blijft het net zoals bij Microsoft (xbox one & x) en Sony (PS4 & 5) dat ze voorlopig blijven?
Neuh, die oude gaat er gewoon uit. Geen reden om beide te blijven produceren.

Om even op de vraag van TS in te gaan. Ik heb een Switch naast de Xbox (en de PS4, maar die doet al maanden niets meer) en ik vind het een geweldig appraatje. Ik gebruik 'em bij voorkeur docked mèt de Nintendo Pro Controller. Dat speelt fijner dan met de joy-cons. Ik vind de docked output erg netjes op een 55" 4k scherm, ondanks dat het maar 1080p is. Waarschijnlijk geholpen door de wat meer 'animatie' graphics van de Mario/Zelda games natuurlijk. En wat mij betreft zijn Nintendo games wat betreft speelplezier nog altijd onovertroffen.

OLED of niet, tsja, ondanks dat je er in docked mode niets van zult merken, zou ik toch lekker voor de OLED variant gaan. Wellicht dat je 'em dan vaker handheld pakt dan je anders zou doen. Heb je al een Switch en speel je veel docked dan zou ik niet upgraden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Antwoord op vraag 2 is in ieder geval nee, de specs zijn hetzelfde alleen het scherm is nu OLED.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03
Je wilt met name Mario games spelen.

Die zijn er enkel op Nintendo consoles. Dus antwoord op je 1e vraag: Als je echt de Mario games wilt spelen. Ja.

Grootste verschil tussen non-OLED en OLED Switch zijn het OLED scherm dat iets groter is, meer opslagruimte, beter geluid (als je portable speelt), ethernet aansluiting op dock en verbeterde standaard als je table modus speelt.

Als ik deze keuze zou moeten maken. Zou ik de huidige Switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
Bedankt allebei voor zo’n snelle reactie! Is het niet zo dat Nintendo laatst heeft laten weten dat de nieuwe OLED versie ook 4K compatibility gaat hebben met de tv optie (docked)? Niet dat dit Mario gaat bevorderen, maar wel een future-proof feature voor latere games…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Touchie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:20:
Bedankt allebei voor zo’n snelle reactie! Is het niet zo dat Nintendo laatst heeft laten weten dat de nieuwe OLED versie ook 4K compatibility gaat hebben met de tv optie (docked)? Niet dat dit Mario gaat bevorderen, maar wel een future-proof feature voor latere games…?
Nee, er waren (en er zijn nog steeds) geruchten dat er een nieuwe Switch 4K uit komt later, maar het lijkt er nu op dat dit in een later statium gebeurt. De OLED Switch is gewoon een nieuwe Switch versie, met wat voordelen voor de portable gebruikers vooral. Speel je docked dan heb je nauwelijks voordeel, alleen meer standaard geheugenopslag en geen LAN adapter meer nodig.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49
De Switch is een geweldig apparaat waar bij ons vooral de kinderen heel veel plezier aan beleven. De Mario games en Zelda games zijn natuurlijk over het algemeen pareltjes en daar kun je je echt uren mee vermaken. Tenminste, als je dat soort spellen leuk vindt. Mario heeft bovendien de 3 games in 1 gamecard met Mario 64, Sunshine en Galaxy. Dan heb je natuurlijk ook nog Odyssey, dus wat dat betreft kun je je lol op. Bij ons spelen we 's avonds ook nog wel regelmatig Mario Kart, als de kinderen op bed liggen :D

Als je hem ook veel in handheldmodus gaat gebruiken, zou ik een 7" OLED scherm zeker aanraden zoals het nu lijkt omdat de prijs ook lijkt mee te vallen. Tegelijkertijd kun je de "oude" mogelijk goedkoop op de kop tikken. Het scherm is prima, maar wij zijn hier thuis verwend met overal OLED schermen en dan valt het gewoon tegen qua beleving. Gelukkig gebruiken wij hem 80% van de tijd docked, de rest van de tijd spelen bovendien de kinderen veel handheld en die interesseert het geen zier.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 24-07-2021 22:42 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:51
Touchie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:20:
4K was een gerucht, waar niks van waar is. De processor is precies hetzelfde als in de oude Switch, en de resoluties ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
1) Ja dat heeft nut. Switch games hebben weer een hele andere stijl dan je gewend bent op de XBX.

2) Als je vooral docked gaat spelen op je eigen tv heeft het weinig nut te gaan wachten op de OLED versie.

[ Voor 33% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik heb zelf ook geen Switch en wil er ook een naast m'n PS5. Ik ga ook (verwacht ik) met name docked spelen, maar heb toch voor de OLED gekozen. Hoofdreden: de witte variant vind ik mooier, maar ook gewoon het idee dat ik de beste versie van de Switch heb. Dan weet ik zeker dat als ik hem eenmaal heb, ik niet spijt ga krijgen/ga twijfelen of ik toch de andere had moeten kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Ik zou kijken voor een tweedehands switch. Zeker als je docked gaat spelen. Als je mazzel hebt zitten er al een paar Mario games en een switch pro controller bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:53
Thijs schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:40:
Ik heb zelf ook geen Switch en wil er ook een naast m'n PS5. Ik ga ook (verwacht ik) met name docked spelen, maar heb toch voor de OLED gekozen. Hoofdreden: de witte variant vind ik mooier, maar ook gewoon het idee dat ik de beste versie van de Switch heb. Dan weet ik zeker dat als ik hem eenmaal heb, ik niet spijt ga krijgen/ga twijfelen of ik toch de andere had moeten kiezen.
Totdat over een half jaar de switch pro komt.
Ik snap je gedachtegang maar de oled is niet beter dan niet oled variant als je docked speelt. Zeker geen €100 euro waard (die je weer kan investeren in de nieuwe switch.

Tot 2 maanden geleden ontkende Nintendo ook het bestaan van oled model :).

Laatst was er nog een aanbieding voor een switch voor 250 euro uit Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
Het verschil tussen de twee SKU's is eerder 50 euro. Een Switch (2019) kost meestal 299~329 euro, de OLED kost 349~369 euro.

Of een extra console aan te raden is... de vraag is eerder, wil je de games op console X spelen of niet? :P Ik vind dat de Switch meer dan genoeg titels heeft die een aanschaf de moeite waard maakt, maar dat is heel persoonlijk.

Anyway, je kan altijd op het volgende wachten. Koop wat je nu nodig denkt te hebben :) Als je denkt dat je ook wat handheld gaat spelen, dan kan je het OLED model overwegen. Het scherm is duidelijk een upgrade, en ook niet de enige (kleine) upgrade. Als je denkt dat je je games voornamelijk digitaal gaat kopen, dan kan die 64GB bijvoorbeeld de aankoop van een microSD kaart langer uitstellen. Jouw usecase kunnen wij natuurlijk niet voor jou bepalen.

offtopic:
Die Switch Pro/2 is in ontwikkeling, maar daar is momenteel gewoon geen bekende timeline voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03

DarkSide

theres no place like ::1

zou gewoon de oled kopen.
HIer naast de PS5 ook een switch staan (ouder model).
En ik speel idd vaak in docked mode.
Maar het is toch ook echt fijn om op de bank of in bed af en toe te spelen.
En ik denk dat je dat uiteindelijk toch ook wel gaat doen.
En dan is de OLED versie wel lekkerder.

Tenzij je de eerdere versie voor een mooie prijs kunt krijgen en het verschil te groot word zou ik dus vor de oled kiezen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
FireBladeX schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Totdat over een half jaar de switch pro komt.
Ik snap je gedachtegang maar de oled is niet beter dan niet oled variant als je docked speelt. Zeker geen €100 euro waard (die je weer kan investeren in de nieuwe switch.

Tot 2 maanden geleden ontkende Nintendo ook het bestaan van oled model :).

Laatst was er nog een aanbieding voor een switch voor 250 euro uit Frankrijk.
Ja, dat ie docked niet beter is weet ik. En dat ie ooit ergens 250 euro was heb ik nu niet veel aan. Feit is dat ik de 2019-versie nu voor 320 kan kopen en de OLED voor 350 euro. Die 3 tientjes is mij het uiterlijk en de verbeterde handheld ervaring (ook al gebruik ik dat ws niet veel) wel waard.

Wanneer een echte Switch Pro komt kan ik nu niet inschatten en dus ook geen afweging op maken. Dat kan ook nog een jaar duren of misschien nog wel langer. Ik wil graag Metroid Dread spelen en die komt tegelijk uit met de OLED-versie dus wacht ik nog even een paar maandjes, genoeg nog te spelen op m'n PS5.

Wat hierboven is geopperd is ook een goed alternatief: 2e hands kopen, scheelt een hoop knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03

Honesty

kattenneus!

Zou zelf de oled kopenonze kinderen hebben beide ook een xbox en een switch en spelen met beide.
Als volwassene zou ik je wel aanraden om meteen er een pro controller bij te kopen. Zeker als je docket speelt

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
Mocht het goed bevallen kan je hem altijd nog verkopen en de switch pro kopen. Het heeft niet veel zin om er lang bij stil te staan. Nintendo spul houdt zijn tweedehands waarde vrij goed dus je kan er ook relatief snel weer van af mocht het niks zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:53
Thijs schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Ja, dat ie docked niet beter is weet ik. En dat ie ooit ergens 250 euro was heb ik nu niet veel aan. Feit is dat ik de 2019-versie nu voor 320 kan kopen en de OLED voor 350 euro. Die 3 tientjes is mij het uiterlijk en de verbeterde handheld ervaring (ook al gebruik ik dat ws niet veel) wel waard.
290 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Haha oke, touché, die had ik niet gezien. Ik check vnlk de Nederlandse winkels/pricewatch. Jammer dat de OLED daar is uitverkocht, ben benieuwd of die daar ook goedkoper is/was. Ik hou t wel bij m'n huidige preorder, maar goede tip voor de TS dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
Is het trouwens zo dat wanneer de nieuwe versie van de Switch (OLED) uitkomt de Switch LCD (2019 upgrade) niet meer verkocht gaat worden, of blijft het net zoals bij Microsoft (xbox one & x) en Sony (PS4 & 5) dat ze voorlopig blijven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:48
Touchie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:52:
Neuh, die oude gaat er gewoon uit. Geen reden om beide te blijven produceren.

Om even op de vraag van TS in te gaan. Ik heb een Switch naast de Xbox (en de PS4, maar die doet al maanden niets meer) en ik vind het een geweldig appraatje. Ik gebruik 'em bij voorkeur docked mèt de Nintendo Pro Controller. Dat speelt fijner dan met de joy-cons. Ik vind de docked output erg netjes op een 55" 4k scherm, ondanks dat het maar 1080p is. Waarschijnlijk geholpen door de wat meer 'animatie' graphics van de Mario/Zelda games natuurlijk. En wat mij betreft zijn Nintendo games wat betreft speelplezier nog altijd onovertroffen.

OLED of niet, tsja, ondanks dat je er in docked mode niets van zult merken, zou ik toch lekker voor de OLED variant gaan. Wellicht dat je 'em dan vaker handheld pakt dan je anders zou doen. Heb je al een Switch en speel je veel docked dan zou ik niet upgraden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1