Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio Voice
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-08-2023
Oké, hier een vraag van iemand die nauwelijks ervaring heeft met mobiele telefoons via een mobiele provider. Ik koop altijd mijn toestellen zelf en denk nu aan een iPhone 12 rond de periode dat de 13 wordt aangekondigd.

Ik ben me nu alvast aan het orriënteren, maar twee dingen vallen mij op:

1) Bij het verlengen van mijn mobiele abonnement in combinatie met een iPhone 12 zie ik dat de totale prijs die ik in één keer kan betalen 476,03 is, terwijl vervolgens het maandbedrag 100% van het abonnement zelf is dus exclusief toestel, dus ik lijk op geen enkele manier extra voor het toestel te betalen. Dit betekent in feite dat ik een iPhone 12 voor de helft van de prijs kan kopen. Wat is het addertje onder het gras?

2) Is de iPhone sim locked, staan er logo's op van de carrier (Vodafone in dit geval), en is er zooi geïnstalleerd zoals zo vaak bij Android het geval zou zijn als je het via een mobiele carrier koopt? Als ook maar één van deze antwoorden 'ja' is, dan is de kans groot dat ik er van af zie.

PS: Ik wil absoluut géén BKR registratie (lening van meer dan 250 euro), dus vandaar dat telefoon afbetalen als onderdeel van abonnement géén optie is.

Alvast bedankt!!

-Radio

Beste antwoord (via Radio Voice op 25-07-2021 11:10)

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35

swv

Radio Voice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:23:
[...]

"De prijzen van de zakelijke abonnementen zijn excl. btw"

Super scherp! Daar had ik geen rekening mee gehouden. 8)7
Voor de duidelijkheid: je zit in het zakelijke gedeelte van de website. Je moet dus even kijken op het particuliere gedeelte van de website. Buiten dat je nu prijzen excl btw ziet, zie je ook alleen zakelijke tarieven en die zijn zo te zien lager dan de prijzen voor consumenten. Een iPhone 12 voor consumenten kost dus €672 icm Start M.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Ik denk eerlijk gezegd dat je fout kijkt, meestal is het maar 100 euro korting. Check dus nog even goed. Ik koop eigenlijk ook altijd toestellen gewoon los bij een winkel maar heb ooit (lang geleden) een SE mee besteld bij T-Mobile en dat was er eentje zonder logo's of extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Waarschijnlijk is je maand bedrag abbo hoger dan als je bijv simonly hebt. 9 van de 10x betaal je hetzelfde of meer.

Daarnaast is de 12 nu ong 600 euro ( ligt eraan welke versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio Voice
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zchNRrOeYYRUeq6TTkAw7i5ATcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/03VvpiGn11MtuSXesz3sqnMT.png?f=fotoalbum_large

Kun jij zien waar ik fout kijk?

En voor de helderheid, de Apple iPhone 12 64GB Black is geselecteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Radio Voice op 24-07-2021 20:16 . Reden: Model toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Radio Voice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:09:
Oké, hier een vraag van iemand die nauwelijks ervaring heeft met mobiele telefoons via een mobiele provider. Ik koop altijd mijn toestellen zelf en denk nu aan een iPhone 12 rond de periode dat de 13 wordt aangekondigd.

Ik ben me nu alvast aan het orriënteren, maar twee dingen vallen mij op:

1) Bij het verlengen van mijn mobiele abonnement in combinatie met een iPhone 12 zie ik dat de totale prijs die ik in één keer kan betalen 476,03 is, terwijl vervolgens het maandbedrag 100% van het abonnement zelf is dus exclusief toestel, dus ik lijk op geen enkele manier extra voor het toestel te betalen. Dit betekent in feite dat ik een iPhone 12 voor de helft van de prijs kan kopen. Wat is het addertje onder het gras?

2) Is de iPhone sim locked, staan er logo's op van de carrier (Vodafone in dit geval), en is er zooi geïnstalleerd zoals zo vaak bij Android het geval zou zijn als je het via een mobiele carrier koopt? Als ook maar één van deze antwoorden 'ja' is, dan is de kans groot dat ik er van af zie.

PS: Ik wil absoluut géén BKR registratie (lening van meer dan 250 euro), dus vandaar dat telefoon afbetalen als onderdeel van abonnement géén optie is.

Alvast bedankt!!

-Radio
Belsimpel zeker, geen addertje, gewoon spotgoedkoop. Vaak wel met onbeperkt alles van 31.50 KPN per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je betaald dan ook nog maandelijkse aflossing voor het toestel zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio Voice
Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:18:
Je betaald dan ook nog maandelijkse aflossing voor het toestel zelf
Dat is dus mijn punt, het ziet er naar uit dat ik dat niet doe en die 476,03 het enige is dat betaald wordt voor het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
Ah wacht, 200 euro want twee jaar.. Ik ga altijd voor 1 jaar abbo dat verklaart het. Ja, dit werkt en je betaalt er niets per maand extra voor. Wil je het helemaal zeker weten bel je Vodafone even op.
Beetje offtopic:
Heb je nu ook al Vodafone? Zo niet, check even hoe goed het werkt in jouw regio, ik heb zelf veel gezeur gehad met slecht netwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door Archie_T op 24-07-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio Voice
Top, ga ik doen! En ja, ik heb nu ook Vodafone.

[ Voor 49% gewijzigd door Radio Voice op 24-07-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Je kijkt bij biz basic. Dat is een zakelijk abonnement. Ben je daar van bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoveel korting krijg je niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radio Voice
corporalnl schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:22:
Je kijkt bij biz basic. Dat is een zakelijk abonnement. Ben je daar van bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Radio Voice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:22:
Top, ga ik doen! En ja, ik heb nu ook Vodafone.
Dan zou ik ze zeker even bellen en je plan uitleggen, verlengen levert ook wel wat extra op als je een beetje je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio Voice
Bedankt voor de reacties iedereen! Ben een stuk wijzer geworden. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35

swv

Radio Voice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Voor de duidelijkheid: je zit in het zakelijke gedeelte van de website. Je moet dus even kijken op het particuliere gedeelte van de website. Buiten dat je nu prijzen excl btw ziet, zie je ook alleen zakelijke tarieven en die zijn zo te zien lager dan de prijzen voor consumenten. Een iPhone 12 voor consumenten kost dus €672 icm Start M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 21-04 12:52
Toen ik vorige maand zat rond te kijken voor een iphone 12, was het bij de Mediamarkt of Mobiel.nl gewoon 100-200 euro goedkoper dan bij de provider zelf. Dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Archie_T schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:19:
Ah wacht, 200 euro want twee jaar.. Ik ga altijd voor 1 jaar abbo dat verklaart het. Ja, dit werkt en je betaalt er niets per maand extra voor. Wil je het helemaal zeker weten bel je Vodafone even op.
Beetje offtopic:
Heb je nu ook al Vodafone? Zo niet, check even hoe goed het werkt in jouw regio, ik heb zelf veel gezeur gehad met slecht netwerk.
E672,- icm ab, ipv E729,- los toestel. dus geen E100,- korting, en zeker geen E200,-
https://www.vodafone.nl/a...xtra-subscription-count=0

Pagina: 1