Toon posts:

win 2000 doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke dit is het verhaal....

Ik heb 2 pc's die via een hub aan elkaar verbonden zijn..

1 pc, mijn pc, draait op redhat 7.1. Dit is de client.

De server draait op windows 2000.

De server is ook internet gateway via winroute pro, dit werkt allemaal okee.

Ik heb op mijn eigen pc 2 virtual hosts draaien. Dit werkt allemaal nog goed. Deze 2 hosts zijn vanaf mijn bak op te roepen zonder internetconnectie.

Maar nu komt het probleem.....

als ik op de windows bak naar die virtual hosts wil surfen dan vraagt hij standaard om een internet connectie. Weiger ik dit doet hij nix, accepteer ik het, gaat ie inbellen bij mijn provider en daarna laat hij wel de juiste pagina's zien.

Je kan begrijpen dat ik dit niet wil....

Ik heb al het bestand hosts van win2000 aangepast maar dit helpt niet....

Ik heb zelf het vermoeden dat het door de dns instellingen komt... deze staan namelijk op automatisch....

Wat ik dus zou willen is dat de server eerst kijkt of hij die url intern op het netwerk kan vinden en dan pas naar internet toe gaat connecten.....

Wie weet hoe ik dit kan oplossen??

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor wat ik van je verhaal begrijp denk ik niet dat dit aan de DNS ligt maar dat je in je browser gewoon moet instellen dat ie verbinding moet zoeken via een LAN.

Op het moment dat je dan namelijk ingebeld bent gebruikt ie die inbelverbinding voor internet, en als je niet ingebeld bent gaat ie daar ook niet over zeuren.

Verwijderd

Topicstarter
ok dit werkt op zich wel, maar als ik dan naar bijvoorbeeld naar http://www.tweakers.net wil surfen dan doet ie het niet... vraagt hij niet of hij dan een verbinding moet maken maar geeft de melding dat ie de zoekpagina niet kan vinden......

Dan moet ie juist wel om een verbinding vragen.....

maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!