AirPod blijft verbonden in de case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Mijn vraag
Sinds kort merk ik dat mijn rechter oortje van mijn AirPods 2 verbonden blijft in de case.
Zo hadden ze bv 2 dagen in de case gezeten en was hij daarna tijdens hardlopen ineens leeg.

Ipv dat hij nu aan het opladen is trekt hij hem dus leeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een iPhone X en AirPods 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al aantal keer verbinding verbroken en ook een reset gedaan door het knopje op de AirPods 15 seconden in te drukken.

Op de foto zie je dus ook dat er nu 1 oortje verbonden is terwijl hij nu gewoon in een gesloten case zit.

Iemand hier ervaring mee of tips??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRYVMG1k4R7eAxvnofgQiLS-QkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6rGHDlR3ZPdkO6kZwjvA1r2m.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zou het contactje in de case vuil kunnen zijn? Denk dat je het probleem eerder in de case moet zoeken dan t rechteroortje.

[ Voor 45% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Je contact is idd vuil en hij laadt daardoor niet op (je ziet ook niet het bliksem icoontje wat je links wel ziet bij je iPhone).

Je moet even het ringentje zelf schoonmaken onder aan de AirPod en even met een wattenstaafje het doosje schoonmaken.

Gebeurd bij mij ook elke ~2/3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Thanks, ga het morgen even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Helaas blijkt dat dus toch niet het probleem, goed schoon gemaakt maar het probleem blijft.
Als ik ook goed kijk zie ik op het zilveren gedeelte aan de onderkant een licht beschadiging, ben bang dat hij hierdoor geen of slechte verbinding maakt in de case.

Ben bang dat dit het einde is van dit oortje en nu dus moet kiezen om 1 losse te kopen of een nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dirk0s schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:35:
Helaas blijkt dat dus toch niet het probleem, goed schoon gemaakt maar het probleem blijft.
Als ik ook goed kijk zie ik op het zilveren gedeelte aan de onderkant een licht beschadiging, ben bang dat hij hierdoor geen of slechte verbinding maakt in de case.

Ben bang dat dit het einde is van dit oortje en nu dus moet kiezen om 1 losse te kopen of een nieuwe set.
Kun je ze niet beter eerst even een 'disconnect / forget' geven in één van de gekoppelde devices? Als je dat doet op één van de gekoppelde iCloud devices dan zijn alle verbindingen ineens weg.

Daarna even kijken of je AirPods wel op 'spanning' blijven zonder gekoppeld te zijn.

Opnieuw koppelen is 'Appeltje / Eitje' ...

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-08-2021 18:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Will_M schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Kun je ze niet beter eerst even een 'disconnect / forget' geven in één van de gekoppelde devices? Als je dat doet op één van de gekoppelde iCloud devices dan zijn alle verbindingen ineens weg.

Daarna even kijken of je AirPods wel op 'spanning' blijven zonder gekoppeld te zijn.

Opnieuw koppelen is 'Appeltje / Eitje' ...
Je bedoeld gewoon verwijderen uit mijn Bluetooth lijst van mijn iPhone? (Gebruik ze alleen met iPhone)

Dit al paar keer gedaan alleen het probleem blijft.
Het is echt 10-15 min klote met die AirPod zodat hij wel gaat laden en dan voorzichtig wegleggen zodat die niet weer connectie verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Dirk0s schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:35:

Ah ja, als dat randje is beschadigd dan is het vaak wel einde oefening.
Pagina: 1