Lenovo legion 7 2021

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wensink
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09-2021
Wat is het verschil tussen de
Lenovo Legion 7 16ACHg6 (82N6005 VMH ) en de (82N6005 MMH )?

De prijs is anders maar hardware lijkt het zelfde.

De lenovo legion 7 beschik over 2 m2 slots.
De bonen genoemde varianten hebben 2 ssd's er in zitten. Staan deze ook in raid 0?

Verder beschikken de lenovo legion 7 over een dolby vision certificaat maar kunnen ze dan ook via de hdmi ook dolby vision afspelen op mijn televisie?

En als laatste vraag
Wanneer zijn ze fatsoenlijk te verkrijgen in Nederland?
Ik heb de reviews al behoorlijk lang geleden er van gezien.

Ik hoop dat er meer mensen net zo enthousiast over de lenovo legion 7 2021 zij als ik.
Het is eindelijk een laptop die de rtx 3080 ook vol uit kan gebruiken. Met de volle wattage. Je betaal er genoeg voor dus wil ik er ook alles uit kunnen halen.

Ik hoop dat we de antwoorden kunnen vinden op de vragen. Het is behoorlijk wat geld en dan is het wel zo fijn om dan de gene te kunnen halen die het beste bij je wensen past.

Alvast bedankt
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 07:43
Ik heb mij dit toevallig ook afgevraagd al hebben we het dan over 82N6006MMH versie..

Deze vergelijking geeft eigenlijk al aan dat op EAN nummer na het gewoon dezelfde laptop lijkt te zijn

Lenovo vergelijking

Waarom dan de MMH versie 100euro duurder is geen idee.

Ik heb de keuze helaas ook nog niet kunnen maken dus de rest van je vragen kan ik niet beantwoorden.

Ook lees ik verschillende reacties over het geheugen die er in zit. X aantal mensen geven aan dat er gewoon snel geheugen in zit en een X aantal mensen geven aan dat je het geheugen beter kan vervangen om toch meer FPS te kunnen halen gezien AMD meer baat heeft bij snel geheugen. Dat in gedachte twijfel ik nog over deze laptop gezien het dan nog een duurdere laptop gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wensink
Tuut

Er is inderdaad verschil in het RAM geheugen. De geheugen modules met 8 verzieken chips erop (aan beide kanten 4) zijn sneller dan de gene met maar aan 1 kant 4 chips er op. Het maakt niet uit hoeveel RAM geheugen je koopt. Het is ook niet voor af te zien wat voor geheugen er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
de specs zijn volledig gelijk. De MMH was vorige week ook 2899. Lijkt dus een tijdelijke aanbieding of zo van Bol te zijn. De 6MMH lijkt vooralsnog ook alleen bij Bol verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
wensink schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:41:

En als laatste vraag
Wanneer zijn ze fatsoenlijk te verkrijgen in Nederland?
Ik heb de reviews al behoorlijk lang geleden er van gezien.
Ze zijn nu toch volop verkrijgbaar? De enige die er nog niet is is de versie met 3070.

Of bedoel je de intel modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
wensink schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:41:

Ik hoop dat we de antwoorden kunnen vinden op de vragen. Het is behoorlijk wat geld en dan is het wel zo fijn om dan de gene te kunnen halen die het beste bij je wensen past.

Alvast bedankt
Dennis
Ik heb mijn exemplaar bij bol.com besteld, ik denk dat ik een van de eerste was (heb de laptop nu 8 dagen in bezit). Inderdaad 2 x 1TB, geen raid opstelling.

Bouwkwaliteit is uitstekend, zeer snel maar ook stil bij dagelijks werk. Scherm is top. Staat bij mij wel iets van het bureaublad onder een hoek wat makkelijker werkt en daarom ook een wat betere koeling geeft.

Kan alleen maar zeggen: van harte aanbevolen zeker nu deze laptop 75 euro goedkoper is geworden met select.

https://www.bol.com/nl/nl...nqtEmg_0_7.9.ProductImage

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 26-07-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wensink
Ik heb mijn exemplaar bij bol.com besteld, ik denk dat ik een van de eerste was (heb de laptop nu 8 dagen in bezit). Inderdaad 2 x 1TB, geen raid opstelling.
Is het mogelijk om in de bios de 2 ssd in raid te zetten en dan windows overnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
wensink schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 02:45:
[...]

Is het mogelijk om in de bios de 2 ssd in raid te zetten en dan windows overnieuw te installeren?
Zo te zien in de bios niet. Persoonlijk denk ik ook dat Raid 0 minder zin heeft met NVMe opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Is het mogelijk om via Lenovo extra garantie te kopen als je niet direct via hun koopt?

EDIT:
Antwoord op mijn eigen vraag: Ja, heb hem inmiddels in huis en er zit een promocode in voor extra premium garantie. Wel wenselijk voor een laptop van 2.5K vind ik persoonlijk.

Het is wel een verschrikkelijk straks en mooi ding, voelt zeer solide en premium aan. Heb hem nog niet aan gehad, want ik moet de tijd nemen om hem in te stellen en te testen etc.. maar, so far, so good!

Wat volgens mij een verschil is tussen dit model en het €2899 model is dat dat model standaard met Raid 0 komt en dit model schijnbaar niet. Verder zal ik morgen even laten weten wat ik verder kan ontdekken qua geheugen etc.

[ Voor 78% gewijzigd door V3g3ta op 11-08-2021 21:51 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Kan iemand me vertellen hoe je de onderkant ervanaf haalt zonder de laptop te beschadigen? Ik heb een ifixit kit en de enigste video op YouTube is redelijk vaag.

Edit, nevermind, als je het eenmaal door hebt is het redelijk simpel.

[ Voor 20% gewijzigd door V3g3ta op 13-08-2021 07:31 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Pagina: 1