Probleem met Somfy Connexoon IO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36
Sinds enkele maanden heb ik een Somfy Connexoon IO.
Hij doet het ook, alleen moet ik de Connexoon ongeveer elke dag herstarten. Als de Connexoon het doet, brandt er een groen lampje op. Echter gaat deze binnen enkele dagen, maar soms al binnen een paar uur, rood branden. De Somfy app zegt dan dat de verbinding met de box verbroken is. Een herstart is dan het enige wat helpt, dan werkt hij weer even.

Op deze manier heb ik niet zoveel aan de Connexoon, want die wilden we juist gebruiken om de zonwering te bedienen als we niet thuis zijn. Wie herkent dit probleem? Heeft iemand een tip om dit op te lossen? Of heb ik een slecht exemplaar te pakken? Ik heb al een mail gestuurd naar de leverancier.

Alle reacties

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:27
Ik herken het niet. Ik heb ook een Somfy Connexoon IO voor mijn rolluiken en zonnescherm. Heb ik een keer ingesteld toen ik hem in gebruik nam, en daarna nooit meer naar omgekeken. Ik gebruik hem nu denk ik een jaar. Verbinding is altijd prima.

Enige verschil is dat ik nooit de Somfy app gebruik, maar alles bedien via Home Assistant. Ik denk dat je een slecht exemplaar hebt, of dat er iets aan de hand is met je wifi netwerk. Of misschien toch iets met de Somfy app.

Een work-around zou kunnen zijn om de Connexoon aan een slimme stekker/timer te hangen om hem (bv 's nachts) te kunnen power-cyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36
slow whoop schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:24:
Ik herken het niet. Ik heb ook een Somfy Connexoon IO voor mijn rolluiken en zonnescherm. Heb ik een keer ingesteld toen ik hem in gebruik nam, en daarna nooit meer naar omgekeken. Ik gebruik hem nu denk ik een jaar. Verbinding is altijd prima.

Enige verschil is dat ik nooit de Somfy app gebruik, maar alles bedien via Home Assistant. Ik denk dat je een slecht exemplaar hebt, of dat er iets aan de hand is met je wifi netwerk. Of misschien toch iets met de Somfy app.

Een work-around zou kunnen zijn om de Connexoon aan een slimme stekker/timer te hangen om hem (bv 's nachts) te kunnen power-cyclen.
Ik denk dat het probleem is opgelost. Het had denk ik met de temperatuur te maken. De Connexoon zat in hetzelfde videomeubel als mijn AV versterker, die wel heet kan worden. Ik heb de Connexoon naast het meubel op de grond gelegd en sindsdien werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:27
Mooi dat je het gevonden hebt. Mijn Connexoon ligt in een kabelgoot onder een bureau. Daar wordt ie ook niet warm.