Voor een vriend moet ik een PC samenstellen, zijn budget is circa 1000 euro, dit is inclusief 2 monitoren. Hij wilt voornamelijk met Adobe After Effects, en andere video editing software aan de gang. Het is alweer enkele jaren geleden dat ik voor het laatst een PC heb samengesteld, dus vandaar deze post voor wat advies. Het valt me op dat de videokaart prijzen de pan uit zijn gestegen, en veel modellen amper verkrijgbaar zijn...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk videobewerken met programma's zoals adobe after effects, maar af en toe zal er ook een game op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet veel meer dan 1000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, voldoende RAM, en een goede processor zou fijn zijn. Daarnaast zou een degelijke videokaart ook fijn zijn, ookal weet ik dat dat lastig gaat worden i.v.m. de prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies of ik de juiste onderdelen heb gekozen, of bepaalde onderdelen goedkoper kunnen, of dat jullie mij adviseren bepaalde onderdelen / dingen toch anders te doen in deze build voor dit bedrag?
wenslijst: Pc Ruben
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk videobewerken met programma's zoals adobe after effects, maar af en toe zal er ook een game op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet veel meer dan 1000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, voldoende RAM, en een goede processor zou fijn zijn. Daarnaast zou een degelijke videokaart ook fijn zijn, ookal weet ik dat dat lastig gaat worden i.v.m. de prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies of ik de juiste onderdelen heb gekozen, of bepaalde onderdelen goedkoper kunnen, of dat jullie mij adviseren bepaalde onderdelen / dingen toch anders te doen in deze build voor dit bedrag?
wenslijst: Pc Ruben
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11600 Boxed | € 231,37 | € 231,37 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560M PRO4 | € 100,- | € 100,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 205,10 | € 205,10 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 61,90 | € 61,90 |
| 2 | Monitoren | AOC 24B2XH Zwart | € 126,49 | € 252,98 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech K280e (Qwerty UK) Zwart | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Muizen | Sharkoon Shark Force Beige | € 7,99 | € 7,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 82,28 | € 82,28 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 512GB | € 81,70 | € 81,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.143,07 | ||