• timrijckaert
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
Op 21 juni 2020 kochten wij een Neato Botvac D7 Connected.
Dit was toen een interessante deal daar het een ’tweedehandsje’ betrof, 385euro voor een product dat normaal ongeveer 100euro duurder staat.

Echter op 18 mei van dit jaar weigerde de Neato dienst.
Hij reed uit zijn dock en stopte na enkele seconden.

Wij stuurden hem diezelfde dag nog terug naar *webshop*.

Na lang wachten kregen we deze begin juni terug binnen.
Al snel merkten we dat er niets was gebeurd aan onze Neato.
Het probleem was exact hetzelfde zoals in het begin.
Er was ook geen enkele melding wat er juist aan was gerepareerd?! :/

Wij stuurden het product een tweede maal terug op 14juni.
Na opnieuw lang wachten kregen we het product terug begin juli.
Deze keer deed ie het wel weer!
Echter bleek er nu een nieuw probleem zijn opgetreden, de Neato weigerde op te laden waardoor hij dus al snel leeg was.

Op 6juli stuurden we hem voor de derde maal terug.
Na opnieuw 3 weken te zijn verstreken, blijkt dat het product niet meer kan worden gerepareerd.
Ik kreeg vandaag te horen dat ik van *webshop* een shoptegoed krijg ter waarde van €385.
De prijs die ik origineel betaalde in 2020.

Echter heb ik nooit stoptegoed aangevraagd.
Volgens de klantendienst is het onmogelijk om mij een nieuwe op te sturen, daar ik een tweedehandsje aankocht.
Op [url="https://www.*webshop*.nl/klantenservice/tweedekans-producten"]hun site[/url] staat daar nochtans niets dat op zoiets zou duiden.
Mag ik een Tweedekans-product retourneren?
Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.
Feiten op rij:
- Aankoop 21 juni 2020
- Kapot op 18 mei 2021 (Dit wil zeggen minder dan 1 jaar)
- Na ‘herstelling’ zelfde defect. Opnieuw verzonden op 14juni
- Na herstelling ander defect. Opnieuw verzonden op 6juli.
- 24 juli vandaag, klantendienst weigert vervangend product op te sturen

Met als gevolg dat we sinds begin mei zonder stofzuiger zitten.

Mocht ik nu geen tweedehandsje gekocht hebben hadden ze dan niet moeilijk gedaan?
Ik ben aan het overwegen om dit te escaleren omdat ik denk dat ze me alsnog een gelijkwaardig product verschuldigd zijn.

Iemand anders ervaring met retours van tweedehandsjes naar *webshop*?

[Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 24-07-2021 15:19]

• timrijckaert
*webshop* via de online klantendienst
Ik zie dat er een shotpegoed van 385 euro is vrijgezet op je account. We konden je niet gelijk een nieuwe opsturen omdat je origineel een tweedekans product hebt besteld. En een nieuwe 479 euro kost en we op het moment ook geen goedkopere tweedekans modellen hebben.

Het shoptegoed van 385 kan je terugvinden in je persoonlijke korting en kan gelijk hiermee aan de slag om een nieuwe te zoeken. Als je hulp nodig hebt daarbij, kijk ik graag met je mee!
Ik snap volledig dat je graag een nieuwe stofzuiger wilt. Deze stofzuiger heb je langer dan een jaar geleden aangeschaft en is ook zeker nodig in een huishouden. Je reparatie valt ook onder garantie, waardoor we je een shoptegoed geven.

Alleen zoals je zelf ook aangeeft heb je recht op vervanging door een gelijkwaardig product. We hebben alleen geen gelijkwaardig product, omdat er geen andere tweedekans modellen zijn. Hierdoor hebben we je een shoptegoed gegeven, zodat je zelf een nieuwe robot stofzuiger kan uitkiezen. Ik kijk graag met je mee, als je dit zou willen.
We hebben twee verschillende meningen over een gelijkwaardig product. Ik kan je geen vervanging aanbieden voor hetzelfde product, als je product 385 euro waard is.

Als je meer actie wilt ondernemen kan je een klacht indienen bij MT-klantenservice@*webshop*.nl. Ik kan je namelijk niet verder helpen.

[Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 24-07-2021 15:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Geen antwoord op je vraag, maar misschien kom je er toch iets verder mee:
Neem eens contact op met Neato zelf over deze situatie, mogelijk is de history al bij ze bekend.

Mijn ervaringen met EMEA Support van Neato zijn erg positief i.i.g.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:05

sjirafje

Come get some!

Het lijkt er op dat *webshop* (op papier) grotendeels aan de wettelijke verplichting heeft voldaan. Het enige wat je nog kunt vragen is het shoptegoed te laten uitkeren, want als reparatie niet mogelijk is en er geen vervangend product is heb je recht op je geld terug.
Ik vermoed dat de procedurebij *webshop* overigens hetzelfde zou zijn gelopen wanneer je voor een nieuwe ipv een 2ekans had gekozen. (2x repareren en daarna geld terug)

[Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 24-07-2021 15:20]

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• timrijckaert
sjirafje schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:07:
... en er geen vervangend product is heb je recht op je geld terug.
De Neato D7 wordt nog steeds verkocht as we speak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:05

sjirafje

Come get some!

Maar *webshop* ziet dat niet als vervangend product omdat je een 2ekans hebt gekocht. Je zou eventueel een bekende kunnen vragen om er zo een te kopen en die geopend te retourneren zodat ze weer een 2ekans hebben maar dat vind ik eerlijk gezegd over het randje.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik kan natuurlijk niet oordelen over de exacte tweedekans die hier van toepassing was, maar al te vaak zet *webshop* een tweedekans zo in de etalage met een melding dat het om een product in nieuwstaat gaat in geopende verpakking en dat het eigenlijk gelijkwaardig is aan een ongeopend exemplaar. Maar bij defect zou het dat dan ineens niet meer zijn?

Mocht je die advertentie hebben opgeslagen en er stond "Tweedekans in nieuwstaat" op, dan zou ik zeker geen genoegen nemen met hun verklaring dat een nieuwe nu geen gelijkwaardig product zou zijn.

https://tweakers.net/i/FncKakUBAoykdoASVkh_DXRcvEw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTTNon3WZjaKn2AnvDxWRj3J.png?f=user_large

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 24-07-2021 18:42]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:58
sjirafje schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:12:
Maar *webshop* ziet dat niet als vervangend product omdat je een 2ekans hebt gekocht. Je zou eventueel een bekende kunnen vragen om er zo een te kopen en die geopend te retourneren zodat ze weer een 2ekans hebben maar dat vind ik eerlijk gezegd over het randje.
Waarom stel je het dan voor?

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Netter zou inderdaad zijn als ze je een hele nieuwe zouden opsturen en zelf het risico zouden nemen maar zou ik zelf als coulance beschouwen.
Geld terug ipv shoptegoed zou ik wel normaal vinden maar waarschijnlijk als je belt en ze willen echt geen nieuwe geven krijg je dat wel voor elkaar

festina lente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:11
De enige jurisprudentie (die ik ken) hierover is de andere kant op: Apple mag een kapotte iPhone niet vervangen met een "refurbished" model. De wet gaat in principe uit van "hetzelfde" en niet van "vergelijkbaar".
De vraag hoe "vervanging" bij een tweedehandskoop moet worden uitgelegd is onderwerp van discussie onder juristen waar de meningen ver uiteenlopen. Er is geen eenduidig antwoord op je vraag. Het prijsverschil van €100 geeft in dit geval een belangrijke aanwijzing dat een tweedekansje en een nieuw product niet hetzelfde zijn en dat je dus waarschijnlijk geen vervanging van het een met het ander kan eisen.

• Joehoe900
  • Laatst online: 19-01 12:43
Honesty schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:45:
Netter zou inderdaad zijn als ze je een hele nieuwe zouden opsturen en zelf het risico zouden nemen maar zou ik zelf als coulance beschouwen.
Geld terug ipv shoptegoed zou ik wel normaal vinden maar waarschijnlijk als je belt en ze willen echt geen nieuwe geven krijg je dat wel voor elkaar
Dit. Zou vragen geld terug te krijgen van ze. Doet Amazon ook binnen 2 jaar bij hun warehouse tweedehans winkel als er garantie op geclaimd moet worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:29

Perkouw

Moderator General Chat
Titel change uitgevoerd en shopnaam uit diverse posts weghaald. Die voegt nu niets toe.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:27
Blokker_1999 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:27:
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de exacte tweedekans die hier van toepassing was, maar al te vaak zet CB een tweedekans zo in de etalage met een melding dat het om een product in nieuwstaat gaat in geopende verpakking en dat het eigenlijk gelijkwaardig is aan een ongeopend exemplaar. Maar bij defect zou het dat dan ineens niet meer zijn?

Mocht je die advertentie hebben opgeslagen en er stond "Tweedekans in nieuwstaat" op, dan zou ik zeker geen genoegen nemen met hun verklaring dat een nieuwe nu geen gelijkwaardig product zou zijn.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan de andere kant, zo veel winkeliers die hun nieuwe waar uit de markt prijzen tov de refurbished modellen. Maar als er wat met de refurbished modellen is, eisen ze wel volledige garantie alsof ze nieuw waren.

Beetje van 2 walletjes eten, de prijs van tweedehands, de kwaliteit en service van nieuw.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

aljooge schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Aan de andere kant, zo veel winkeliers die hun nieuwe waar uit de markt prijzen tov de refurbished modellen. Maar als er wat met de refurbished modellen is, eisen ze wel volledige garantie alsof ze nieuw waren.

Beetje van 2 walletjes eten, de prijs van tweedehands, de kwaliteit en service van nieuw.
Als ik een product koop bij een verkoper in nieuwstaat met de opmerking dat ik korting krijg omdat de verpakking beschadigd is of omdat er bijvoorbeeld een kras op zit die de werking voor de rest niet in de weg zit, en die verkoper geeft mij ook gewoon 2 jaar garantie, dan vind ik dat ik recht heb op die 2 jaar garantie alsof het product nieuw was. Als er na een jaar een defect ontstaat dat niet gerelateerd is aan de reden waarom ik een korting heb gekregen, dan mag ik verwachten dat het opgelost geraakt en ik verder kan blijven genieten van mijn product.

In dit geval kan het niet zijn dat bij een product dat door de verkoper nog verkocht wordt je te horen zou krijgen dat het niet hersteld kan worden, dat het niet omgeruild kan worden en dat je enkel maar je geld kan terug krijgen. Dat klopt gewoonweg niet. Je hebt als verkoper nu ook eenmaal plichten.

Je kan ook stellen dat het de verkoper is die van twee walletjes wil eten. Wel nog een product willen verkopen dat anders onverkoopbaar zou zijn, maar bij de minste problemen gaan zeggen dat je geen service meer kunt leveren want je hebt het gekocht met een korting. Het alternatief voor de verkoper is het weggooien van het product en dat was voor hem nog nadeliger geweest.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:43
-

[Voor 100% gewijzigd door Vinzz op 28-07-2021 11:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Als je je geld terug krijgt is het toch netjes opgelost? Heb je daar inmiddels al naar gevraagd?
Het lijkt me niet dat je een B-keus artikel koopt en dan als die stuk is maar een A-keus artikel er voor terug kunt verwachten.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

jopie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:01:
Als je je geld terug krijgt is het toch netjes opgelost? Heb je daar inmiddels al naar gevraagd?
Het lijkt me niet dat je een B-keus artikel koopt en dan als die stuk is maar een A-keus artikel er voor terug kunt verwachten.
Maar dan heb je nog altijd geen stofzuiger, ondanks dat diezelfde stofzuiger nog altijd door diezelfde winkel verkocht wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
We konden je niet gelijk een nieuwe opsturen omdat je origineel een tweedekans product hebt besteld. En een nieuwe 479 euro kost en we op het moment ook geen goedkopere tweedekans modellen hebben.
En “ik wil een nieuwe”. Sorry hoor maar ik denk dat ze jou als klant liever kwijt dan rijk zijn. Gelijk een nieuwe eisen voor de prijs van een tweedehandsje. Echt hoor.

Maar goed je hebt wel recht op je geld terug op je rekening (ipv cadeaubonnen/shoptegoed).

Als je er met de winkel daar niet uitkomt, kun je kijken of ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie en daar zal je wel je recht halen (dat is 385 in euro’s terug).

[Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 17:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:43
CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:14:
[...]

En “ik wil een nieuwe”. Sorry hoor maar ik denk dat ze jou als klant liever kwijt dan rijk zijn. Gelijk een nieuwe eisen voor de prijs van een tweedehands. Echt hoor.

Maar goed je hebt wel recht op je geld terug op je rekening (ipv cadeaubonnen/shoptegoed).
Idd. Leg gewoon die paar tientjes bij en koop daar een nieuwe voor.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@timrijckaert Je hebt alleen recht op een vervangend product als dat leverbaar is, dus een zelfde 2e kansje.
Je mag de koop ontbinden, en het aankoopbedrag terug eisen en uit laten keren op de manier hoe jij de org. factuur hebt voldaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:33
Een gelijkwaardig product gaat toch om de functionaliteit en specificaties in mijn ogen. Ik vind het niet bepaald netjes in ieder geval.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:07
NotSoSteady schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:29:
Een gelijkwaardig product gaat toch om de functionaliteit en specificaties in mijn ogen. Ik vind het niet bepaald netjes in ieder geval.
Als je een occasion koopt krijg je toch ook geen nieuwe auto als de occasion niet ok is?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
NotSoSteady schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:29:
Top, dus als jij een nieuwe PlayStation koopt bij deze shop - dan mogen ze jou dus ook een gebruikte leveren want het biedt dezelfde functionaliteit en specificaties. Dat is wat je zegt.

[Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 17:33]

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:33
CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Top, dus als jij een nieuwe PlayStation koopt bij deze shop - dan mogen ze jou dus ook een gebruikte leveren want het biedt dezelfde functionaliteit en specificaties. Dat is wat je zegt.
Nee, want je koopt een nieuwe. Ze maken zich hier gewoon makkelijk van af. Het model is nog steeds leverbaar, dus dan lijkt me het sterk dat ze deze 2e kans niet kunnen repareren.

[Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 24-07-2021 17:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:40
CyberMania schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Nee joh dit soort "principes" werken maar 1 kant op.

Snap ook wel dat sommige webshops retouren gewoon door de hakselaar flikkeren IPV de moeite steken in retouren voor een goeie prijs door te verkopen.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:27
Blokker_1999 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Je kan ook stellen dat het de verkoper is die van twee walletjes wil eten. Wel nog een product willen verkopen dat anders onverkoopbaar zou zijn, maar bij de minste problemen gaan zeggen dat je geen service meer kunt leveren want je hebt het gekocht met een korting. Het alternatief voor de verkoper is het weggooien van het product en dat was voor hem nog nadeliger geweest.
de winkelier gooit natuurlijk niets weg, want heeft nog een werkend product, dus gaat er wat van de prijs af want niet meer nieuw.

Alles valt en staat een beetje met hoe het artikel verkocht wordt ten opzichte van de staat. Wordt deze nieuw verkocht en is deze tweedehands dan is het gewoon oplichting. Is deze refurbished en geeft de winkel 2 jaar garantie, dan moet die winkel zich aan zijn eigen belofte houden.

Verkoop je als refurbished, waarom kan je dan 2 jaar garantie eisen alsof het een nieuw exemplaar is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
Gezien je gebruikersnaam op dit forum en bovenstaande woordkeuze:
- ben jij consument?
- woonachtig in België?
- is de verkoper gevestigd in België?

Indien twee/drie keer 'ja' dan is waarschijnlijk Belgisch recht van toepassing.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:43
Hackus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:16:
@timrijckaert Je hebt alleen recht op een vervangend product als dat leverbaar is, dus een zelfde 2e kansje.
Je mag de koop ontbinden, en het aankoopbedrag terug eisen en uit laten keren op de manier hoe jij de org. factuur hebt voldaan.
Ja lijkt me ook raar als je een tweedekansje koopt en deze gaat stuk dat je vervolgens een NIEUW product krijgt. Je hebt recht op inderdaad een vervangend product, en in dit geval dus een tweedekansje, maar die zijn er niet en krijg jij je geld terug. Uiteraard moeten ze dat nog even op je bankrekening storten in plaats van in shoptegoed uit te keren.

Je kunt niet verwachten dat je een gebruikt (of beschadigd) artikel koopt en tijdens de garantie een nieuwe MOET krijgen. Je hebt immers bewust gekozen voor dat tweedekansje. Kunnen ze niks leveren voor hetzelfde geld dan krijg je gewoon je geld terug.

Nu alleen nog even zorgen dat je het shoptegoed uitgekeerd krijgt op je rekening..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:12
@timrijckaert Wees verstandig en laat het hierbij.
De winkel heeft netjes 2/3 maal een reparatie uitgevoerd en toen dat niet werkte je geld terug gegeven. Je hebt dus "gratis" een jaar lang een stofzuiger gehad.
Koop voor circa 400 euro een nieuwe stofzuiger. Je krijgt weer opnieuw volledige garantie en je kan door met je leven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:14
Gek genoeg heb ik bij deze webshop recent een tweede kans slimme deurbel gekocht (nieuwstaat). Ging defect. Retour gestuurd. En kreeg een gloednieuwe terug.

Maar ik was ook tevreden geweest met geld terug als ik eerlijk ben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:12
Naj_Geetsrev schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:12:
Gek genoeg heb ik bij deze webshop recent een tweede kans slimme deurbel gekocht (nieuwstaat). Ging defect. Retour gestuurd. En kreeg een gloednieuwe terug.

Maar ik was ook tevreden geweest met geld terug als ik eerlijk ben.
Grote kans dat dat meer met het beleid van de fabrikant te maken heeft dan met de webshop.

Kobo bijvoorbeeld repareert zelfs nooit, maar laat altijd direct je e-reader vervangen voor een nieuw exemplaar door de winkel.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Bij de betreffende webshop heb ik 2 jaar geleden een tweedekans Makita accuklopboor gekocht met accessoires. Echter het geleverde product kwam in mijn geval niet overeen (werd geleverd zonder accessoires), kreeg direct nieuw product opgestuurd in ruil voor het tweedekansje.

Niet geheel vergelijkbaar, maar ik denk ook dat het ergens met het beleid van de fabrikant te maken heeft, zoals @henri86 stelt.

Bij de rode reus heb ik dat ook een aantal keren zo ervaren. Fitbits werden bij eerste retour direct vervangen/geld terug/cadeaubon, Samsung smartwatch werd opgestuurd ter reparatie.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• timrijckaert
Bedankt voor de reacties.
Ik zie dat de meningen uit elkaar lopen.

Ter verduidelijking:
Ik heb dit product indertijd gekocht onder de rubriek tweedekans met lichte gebruikerssporen.
Op de foto's werd dit dan ook aangetoond.
Mijn vermoeden is dat de eerste koper deze heeft uitgeprobeerd en heeft teruggestuurd omdat ie niet tevreden zal zijn geweest.
De accessoires waren nog in originele verpakking.

Ik heb nu even op de site gekeken naar producten die momenteel te koop staan met dezelfde beschrijving.
Dit zijn de foto's:

Ik vind dit persoonlijk niet 'erg' omdat je bij eerste gebruik snel zulke gebruikerssporen hebt op een robotstofzuiger. Dat ding rijdt overal tegen; oppervlakkige krassen zijn hierbij onvermijdbaar.
Hoe ik er dan ook tegen over sta is dat ik een product heb gekocht die gebruikt was, maar voor de rest in nieuwstaat verkeerde.
Ik krijg even veel garantie dan mocht ik dit product nieuw hebben gekocht, namelijk 2 jaar.
Je kunt niet verwachten dat je een gebruikt (of beschadigd) artikel koopt en tijdens de garantie een nieuwe MOET krijgen. Je hebt immers bewust gekozen voor dat tweedekansje. Kunnen ze niks leveren voor hetzelfde geld dan krijg je gewoon je geld terug.
En “ik wil een nieuwe”. Sorry hoor maar ik denk dat ze jou als klant liever kwijt dan rijk zijn. Gelijk een nieuwe eisen voor de prijs van een tweedehandsje. Echt hoor.
Ik heb helemaal niet om een nieuw product gevraagd.
Ik heb het product tot 3 maal toe aangeboden ter reparatie en zou perfect gelukkig geweest zijn mocht deze hersteld was.
Echter werd me medegedeeld dat het niet meer kan gerepareerd worden...
Waarom?

Ook zou ik perfect gelukkig zijn met een tweedekans Neato D7, maar die keuze krijg ik niet.
Het product is nog steeds voorradig en kan dus ook nog geleverd worden mochten ze willen.
Gezien je gebruikersnaam op dit forum en bovenstaande woordkeuze:
- ben jij consument?
- woonachtig in België?
- is de verkoper gevestigd in België?

Indien twee/drie keer 'ja' dan is waarschijnlijk Belgisch recht van toepassing.
Belgische consument inderdaad.
Ik weet niet of dit de zaak veranderd?

Waar het voor mij voor een stuk op neer komt is dat ik bij de aankoop van een tweedekansje precies afstand heb gedaan van mijn recht op vervanging van een gelijkwaardig product en dit niet duidelijk is vermeld.
Had ik dit geweten had ik gerust 'enkele tientjes meer neergelegd'.

Overigens vond ik volgende op de MediaMarkt Outlet
Hoe lang is de garantie op artikelen in de MediaMarkt Outlet?

Óók op Outlet Deals geldt de volledige wettelijke garantie. Dit betekent dat je, minimaal 24 maanden, recht hebt op een goed product. Binnen de wettelijke garantie zorgt MediaMarkt ervoor dat een defect product zo snel mogelijk wordt gerepareerd of – indien repareren niet mogelijk is – vervangen
Hier staat toch heel duidelijk indien repareren niet mogelijk is vervangen

Laat mijn verhaal vooral een les zijn en een waarschuwing waar *webshop* niet over bericht in zijn FAQ

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
timrijckaert schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:36:
Belgische consument inderdaad.
Ik weet niet of dit de zaak veranderd?(…)
Ja en nee, omdat de relevante EU richtlijnen de wetten in lidstaten grotendeels hebben geharmoniseerd, maar er zijn nog wel verschillen en die kunnen relevant zijn. Zo citeerde @Tom-Z het vonnis van een Nederlandse rechter naar Nederlands recht, maar ik zou je zelf niet kunnen zeggen hoe rechters in België daar in het verleden over hebben geoordeeld.

Mensen die in dit topic adviezen geven zijn zich er dus niet per se bewust van (geweest) dat er in jouw geval (waarschijnlijk) sprake is van Belgisch recht. Mocht de verkoper in een andere lidstaat dan België zijn gevestigd, dan mag je als consument als jullie dat beiden willen overigens ook naar het daar geldende recht handelen. Maar in de regel is het logischer om het recht van je eigen land te hanteren (zo is de consumentenbescherming onder de Rome I verordening ook bedoeld).

(NB: als je iemand op dit forum quote met de 'quote-knop' wordt die persoon ook getagged en krijgt daardoor een melding. Dat vergroot de kans op een antwoord. Nu zag ik mijn vraag toevallig ergens in de tekst van je laatste reactie staan).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:51

FreakNL

Well do ya punk?

timrijckaert schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:36:
Bedankt voor de reacties.
Ik zie dat de meningen uit elkaar lopen.

Ter verduidelijking:
Ik heb dit product indertijd gekocht onder de rubriek tweedekans met lichte gebruikerssporen.
Op de foto's werd dit dan ook aangetoond.
Mijn vermoeden is dat de eerste koper deze heeft uitgeprobeerd en heeft teruggestuurd omdat ie niet tevreden zal zijn geweest.
De accessoires waren nog in originele verpakking.

Ik heb nu even op de site gekeken naar producten die momenteel te koop staan met dezelfde beschrijving.
Dit zijn de foto's:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik vind dit persoonlijk niet 'erg' omdat je bij eerste gebruik snel zulke gebruikerssporen hebt op een robotstofzuiger. Dat ding rijdt overal tegen; oppervlakkige krassen zijn hierbij onvermijdbaar.
Koop je die toch? Je hebt al shoptegoed :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:11
FreakNL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Koop je die toch? Je hebt al shoptegoed :)
Die heeft hij al gekocht op 21 juni 2020. Maar die doet het niet meer.

/Edit nu blijkt er dus nog een te koop te zijn? Dan is het wel raar ja.

[Voor 13% gewijzigd door loki504 op 25-07-2021 11:42]

Loki Gaming Mmo pvp channel

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee