|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zijn er ook statistieken van de servers?
Op de statistieken pagina vind je allerlei server- en pageviewstatistieken.
Hoe maken jullie die statsgrafiekjes?
De statsgrafiekjes worden gemaakt met een eigen PHP progsel waarvan de werking specifiek is toegespitst op de Tweakers-servers. Het is niet moeilijk om zelf zoiets te bouwen, het kost alleen wat tijd . Alternatieven zijn open source oplossingen zoals MRTG en RRD Tool.
[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 26-07-2021 11:11 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
/ameisenficker
Enne...waar zijn nou de actual stats? Of zijn die gewoon niet meer beschikbaar?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik denk dat de devvers een eigen besloten NOC-paneel a la Nagios hebben waarop ze alle statistieken kunnen zien. Toen ik 2 jaar geleden @ H.Q. was hing er een monitor op kantoor waarop leuke grafiekjes te zien waren, waaronder de incoming transfer.The Eagle schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:33:
@XWB Als je toch bezig bent, lijn dan ook even het laatste plaatje uit naar links. Staat nu center zo lijkt het terwijl de rest wel links staat.
/ameisenficker
Enne...waar zijn nou de actual stats? Of zijn die gewoon niet meer beschikbaar?
Ik zou het leuk vinden als er wat alternatiefs voor terugkomt. Servers zijn misschien niet zo boeiend meer, maar netwerkstatistieken juist wel. Hoewel ik snap dat je eigenlijk ook niet alles prijs wilt geven.
Dat viel mij niet eens opThe Eagle schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:33:
@XWB Als je toch bezig bent, lijn dan ook even het laatste plaatje uit naar links. Staat nu center zo lijkt het terwijl de rest wel links staat.
/ameisenficker
Er zijn op dit moment geen server stats beschikbaar (in elk geval niet openbaar). De oude pagina is verwijderd omdat die niet meer up-to-date was; een incomplete pagina kan beter weggehaald worden. Er veranderd nogal eens wat (*), daarom was het ook niet realistisch om die pagina elke keer handmatig bij te werken.Enne...waar zijn nou de actual stats? Of zijn die gewoon niet meer beschikbaar?
Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat er nooit meer een pagina met server stats zou komen. Maar als we weer zoiets zouden bouwen dan moet het natuurlijk geautomatiseerd worden.
(*) zo is er laatst nog een Dell server met AMD Epyc processors in het rack geschoven
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 27-07-2021 23:24 ]