Beamer keuze stress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-12-2024
Goeieavond alle,

Sinds mijn (hele) oude beamer kapot is gegaan ben ik opzoek naar een nieuwe. En omdat de vorige een hele oude Smart Technologies was ben ik erg gefocust op iets goed voor zijn prijs. Na een tijdje zoeken en kijken heb ik een paar keuze samen gesteld;

1. De Epson EH TW7000 + een calibratie camera + een nieuw scherm.

2. De Epson EH TW7100 geprojecteerd op mijn oude "scherm" (wat wel erg vlak is).

of

3. De Optoma UHD40 + een calibratie camera. En ook geprojecteerd op het oude "scherm".

Bij de 3Lcd varianten van Epson ben ik bang dat ik grijze balken ga zijn tijdens een widescreen film. Alleen bij de Optoma ben ik bang dat ik slechte kleuren representatie krijg, zelfs na calibratie.
Daarnaast vroeg ik mij af of calibreren ook werkt met HDR video (via windows) ookal geeft geen van deze beamers volledig HDR weer. De calibratie camera die ik wilde gebruiken was de X-Rite ColorMunkie Display
Mijn buget is rond de €1400,- maar voor de Epson TW EH7100 wil ik er boven schieten.

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven :D

Mvg,
Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Hugoz op 23-07-2021 22:03 ]

Beste antwoord (via Hugoz op 25-07-2021 14:44)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Hugoz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:03:
Ik ben vooral opzoek naar een goed beeld voor de prijs. Ben namelijk niet echt een fanatieke gamer. Ik wil hem daarom ook vooral gebruiken voor films. En ik had ook gekeken naar de w2700 maar daar kwam ik ook tot de conclusie dat ie meer geschikt is voor het game aspect
Dan moet je toch nog wat beter onderzoek doen denk ik ;) De W2700 is bij uitstek een cinema model, dus juist niet primair op gaming gericht. Wel short throw, dus perfect voor mijn (en misschien jouw) setup. Ondanks de wat hoge latency (60ms) kan ik er prima op gamen.
en voor zijn prijs wel wat contrast hoger mist.
Vriend en vijand is het er over eens dat de W2700 in zijn prijsklasse het beste beeld produceert. Beter contrast ga je alleen merken als je een volledig verduisterde kamer met zwarte muren hebt. Anders is het de investering in een nog duurder model niet waard.
Daarnaast ben ik niet van plan om 3d te kijken, daar is de wow factor te klein voor naar mijn mening.
Ik denk dat je hier van terug komt als je het een goeie projector op een groot scherm gezien hebt. Het is niet te vergelijken met 3D op LCD TV's. Je kijkt op DLP volledig zonder crosstalk en met 120Hz of 144Hz refresh dus een veel rustiger beeld. Als je op bijvoorbeeld 120" Avatar kijkt of op de PS4 een game zoals Trine 2 speelt, je weet niet wat je ziet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Je vertelt weinig over je eisen. Hoe ben je op deze modellen uit gekomen? Bewuste keuze voor LCD of is DLP ook een optie? Waarom Epson? Er zijn tussen de 1000 en 1500 nogal wat projectoren te vinden, dus ik zou wel een beetje goed gericht zoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
Ik ben bij deze modellen gekomen vooral door de korte trow ratio van 1,32. Ik heb namelijk een heel klein oppervlak van mijn dak wat recht loopt (daarna schuin). Ook kwam de Epson eh tw7100 als beste uit de test bij Whathifi.com. En met een beetje zoeken kwam ik de Epson eh tw7000 ook nog tegen.

Ik heb nog geen keuze gemaakt uit dlp en lcd, omdat dat ook een van de punten zijn waarop ik twijfel. Ik wil wel een kleurrijk beeld alleen ben bang dat ik daar te veel contrast voor op offer.

De optoma UHD35 was mijn eerste keuze, zonder enige verdieping in de beamers en opties, totdat ik er achter kwam dat de trow ratio te groot was. Vandaar de optoma UHD40.

Mvg,
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 00:21
Waarom geen ultra short throw beamer? Er zijn ook goedkopere modellen die goed scoren zoals bijvoorbeeld een Xiaomi.
reviews: 4k-'ultra short throw'-projectoren - Zesmaal groot beeld van dichtbij

[ Voor 14% gewijzigd door Mixpower op 23-07-2021 23:59 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
Zijn boven mijn buget als ik voor 4k zoek.

Mvg
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 00:21
Hugoz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:59:
[...]

Zijn boven mijn buget als ik voor 4k zoek.

Mvg
Hugo
https://www.banggood.com/...994.html?cur_warehouse=HK
Is op nog meer plekken wel voor deze prijs te vinden, reviews zijn erg lovend en is misschien iets om over na te denken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wil je 'm vooral voor film gebruiken of ook voor serieus gamen met lage latency? Hecht je waarde aan goed scherpe 3D weergave? Benq heeft een aantal goeie short throw modellen. Met jouw budget zou ik zeker eens naar de W2700/HT3550 kijken, en de nieuwe TK700STi is voor gamers erg interessant. Ik heb zelf een TH671ST en W2700. Om eerlijk te zijn maakt die W2700 best wat lawaai, maar verder kan ik er alleen maar lovend over zijn. De beeldkwaliteit is zeker met 4K materiaal geweldig. DLP heeft met 3D ook het voordeel dat je geen crosstalk hebt en de scherpte is onovertroffen. Je moet alleen niet gevoelig zijn voor RBE. Het blijft toch vrij persoonlijk wat de beste keuze is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03
Hugoz schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:54:
Ik ben bij deze modellen gekomen vooral door de korte trow ratio van 1,32. Ik heb namelijk een heel klein oppervlak van mijn dak wat recht loopt (daarna schuin). Ook kwam de Epson eh tw7100 als beste uit de test bij Whathifi.com. En met een beetje zoeken kwam ik de Epson eh tw7000 ook nog tegen.

Ik heb nog geen keuze gemaakt uit dlp en lcd, omdat dat ook een van de punten zijn waarop ik twijfel. Ik wil wel een kleurrijk beeld alleen ben bang dat ik daar te veel contrast voor op offer.

De optoma UHD35 was mijn eerste keuze, zonder enige verdieping in de beamers en opties, totdat ik er achter kwam dat de trow ratio te groot was. Vandaar de optoma UHD40.

Mvg,
Hugo
Ik heb de Epson EH-TW7100 sinds ruim een jaar en dik tevreden. Om dezelfde redenen als jij deze beamer gekozen: ik projecteer op zolder en met een maximale afstand van 3 meter wilde ik toch 110” projecteren. Dat doet ie wat mij betreft meer dan voortreffelijk.

Ik weet niet exact waar je ‘m voor gaat gebruiken, maar ik heb deze beamer vooral gekozen voor lage latency met gaming. Ik merk totaal geen verschil in respons tussen deze beamer of m’n LG C8 die beneden in m’n woonkamer staat.

Daarnaar ben ik ook nog wel filmliefhebber. Er zullen ongetwijfeld beamers zijn met een betere kwaliteit / zwartwaardes dan de TW7100, maar voor mij was deze beamer na uitvoerig onderzoek met afstand de beste bang for buck voor mijn doeleinden (gaming / films).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Hugoz Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.
Dit hoeft niet na elke post. ;)
Zie: Het algemeen beleid #groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
Exirion schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:56:
Wil je 'm vooral voor film gebruiken of ook voor serieus gamen met lage latency? Hecht je waarde aan goed scherpe 3D weergave? Benq heeft een aantal goeie short throw modellen. Met jouw budget zou ik zeker eens naar de W2700/HT3550 kijken, en de nieuwe TK700STi is voor gamers erg interessant. Ik heb zelf een TH671ST en W2700. Om eerlijk te zijn maakt die W2700 best wat lawaai, maar verder kan ik er alleen maar lovend over zijn. De beeldkwaliteit is zeker met 4K materiaal geweldig. DLP heeft met 3D ook het voordeel dat je geen crosstalk hebt en de scherpte is onovertroffen. Je moet alleen niet gevoelig zijn voor RBE. Het blijft toch vrij persoonlijk wat de beste keuze is :)
Ik ben vooral opzoek naar een goed beeld voor de prijs. Ben namelijk niet echt een fanatieke gamer. Ik wil hem daarom ook vooral gebruiken voor films. En ik had ook gekeken naar de w2700 maar daar kwam ik ook tot de conclusie dat ie meer geschikt is voor het game aspect en voor zijn prijs wel wat contrast hoger mist. Daarnaast ben ik niet van plan om 3d te kijken, daar is de wow factor te klein voor naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
Denman schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:19:
[...]

Ik heb de Epson EH-TW7100 sinds ruim een jaar en dik tevreden. Om dezelfde redenen als jij deze beamer gekozen: ik projecteer op zolder en met een maximale afstand van 3 meter wilde ik toch 110” projecteren. Dat doet ie wat mij betreft meer dan voortreffelijk.
Vraagje, is het erg zichtbaar dat de randen bij widescreen wat grijzer zijn ipv zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoz
S1NN3D schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:02:
@Hugoz Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

[...]

Dit hoeft niet na elke post. ;)
Zie: Het algemeen beleid #groeten.
Bedankt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hugoz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:03:
Ik ben vooral opzoek naar een goed beeld voor de prijs. Ben namelijk niet echt een fanatieke gamer. Ik wil hem daarom ook vooral gebruiken voor films. En ik had ook gekeken naar de w2700 maar daar kwam ik ook tot de conclusie dat ie meer geschikt is voor het game aspect
Dan moet je toch nog wat beter onderzoek doen denk ik ;) De W2700 is bij uitstek een cinema model, dus juist niet primair op gaming gericht. Wel short throw, dus perfect voor mijn (en misschien jouw) setup. Ondanks de wat hoge latency (60ms) kan ik er prima op gamen.
en voor zijn prijs wel wat contrast hoger mist.
Vriend en vijand is het er over eens dat de W2700 in zijn prijsklasse het beste beeld produceert. Beter contrast ga je alleen merken als je een volledig verduisterde kamer met zwarte muren hebt. Anders is het de investering in een nog duurder model niet waard.
Daarnaast ben ik niet van plan om 3d te kijken, daar is de wow factor te klein voor naar mijn mening.
Ik denk dat je hier van terug komt als je het een goeie projector op een groot scherm gezien hebt. Het is niet te vergelijken met 3D op LCD TV's. Je kijkt op DLP volledig zonder crosstalk en met 120Hz of 144Hz refresh dus een veel rustiger beeld. Als je op bijvoorbeeld 120" Avatar kijkt of op de PS4 een game zoals Trine 2 speelt, je weet niet wat je ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 22:04

SpamLame

niks

V&A aangeboden: Epson EH-TW7400 kwam ze tegen in v&a. Maakt dat je keuze makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SpamLame schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:45:
V&A aangeboden: Epson EH-TW7400 kwam ze tegen in v&a. Maakt dat je keuze makkelijker?
Of nog ietsje hoger budget: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179955.0 ;)

Overigens is de throw ratio opvallend vaak de beperkende factor. Voor mij was zo’n 9400 niet eens een optie. Reken eens uit wat je nodig hebt en zoek dan bij projectorcentral op throw ratio.

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 24-07-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugoz
Heel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1