Laptop voor studie en wat lichte games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-10 14:48
Wat ga je met je laptop doen?
Volgend jaar begin ik aan de studie technische bestuurskunde in Delft. Van alle studies in Delft valt het best wel mee hoe technisch het is en dus hoe krachtig de laptop moet zijn. Toch is een aardig deel van de studie wiskunde en wiskundige modellen maken. Mij lijkt het dan wel fijn om wat meer uit te geven om toch fijn te kunnen werken. De studie bestaat ook veel uit verslagen schrijven dus een goed toetsenbord is belangrijk. Daarnaast lijkt het me toch prettig om wel iets van een dedicated gpu te hebben zodat ik de optie heb wat simpele games te spelen. Vooral strategy zoals Civilization 6 en simulation games zoals prison architect. Games als rocket league of rainbow six siege moeten ook kunnen. Ik neem genoegen met lagere settings. Ik heb toch nog een desktop staan voor als ik echt flink wil gamen

Wat is je budget?
Max 1500euro maar minder is mooi meegenomen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. De laptop gaat elke dag mee naar de studie. Ik zal veel bezig zijn met groepswerk en colleges. Gewicht en formaat is dus wel degelijk belangrijk. Ik mik nu rond de 15 inch zodat ik wel nog echt wat schermruimte heb om te werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee niet per se. Ik wil wel echt iets hebben wat er gewoon strak en zakelijk uit ziet. Gaming laptops vind ik niks.

Voor nu zijn mijn ogen gevallen op deze lenovo laptop:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5005SMH)
Goede specs. Net nieuw uitgekomen ook dus kan nog tijdje mee. Gpu valt eigenlijk net tegen maar ik denk dat deze echt al wel moet volstaan

Andere opties

pricewatch: ASUS ZenBook Pro UX535LI-BN192T
De asus zenbook pro vind ik een mooi apparaat. Wel jammer van last gen cpu en dat het toetsenbord zo wordt opgetild (Niet echt een fan van).

https://www.dell.com/nl-n...on-16-7610-laptop/cn76105
Nieuwe laptop. Ziet er erg goed uit. Wel lange levertijd nog maar ik kan eventueel in de tussentijd een andere laptop lenen

Er zijn ook nog veel laptops met een integrated gpu of een mx450. Hier ben ik echter niet zo zeker over of dit voldoende gaat zijn. Ook mis ik nog een touch screen in mijn keuzes. Het is geen must maar ik vind het toch wel makkelijk. Het scherm moet wel niet teveel last hebben van glans dan.

Ondertussen ben ik ook verliefd geworden op de dell xps 15 maar deze is toch wel heel duur. Last gen met studentenkorting is die al bijna 1700euro

Hebben jullie misschien wat advies voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAXO
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Hoi,

Heb je ze al eens naast elkaar gezet? Ze voldoen voor jou toepassingen zeker voor het tekstverwerken en lichtere spellen. Als ik een beetje post lees kom je een beetje uit bij de Lenovo. Een paar 100 euro verschil is voor een student al behoorlijk ;)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-10 11:31
Waarom niet mee doen met het TU laptop project?
https://www.tudelft.nl/st...roject/modellen-2021-2022

Ik weet dat de grafische kaart minder is maar mogelijk wel voldoende.

Zn hp zbook is wel echt een stevig werkpaard.
Goed te upgraden indien nodig
3 jaar goed support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAXO
frankyfn126 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:35:
Waarom niet mee doen met het TU laptop project?
https://www.tudelft.nl/st...roject/modellen-2021-2022

Ik weet dat de grafische kaart minder is maar mogelijk wel voldoende.

Zn hp zbook is wel echt een stevig werkpaard.
Goed te upgraden indien nodig
3 jaar goed support
Ik zie mezelf liever met iets nieuws en niet iets wat iedereen daar heeft. Voor het upgraden begrijp ik niet zo goed waarom dat nodig is. 16GB ram moet toch meer dan genoeg zijn voor de komende 3 jaar. Is de bouwkwaliteit van de zbook echt zoveel beter? Hij ziet er vooral groter en lomper uit. (Qua afmetingen en gewicht valt dit reuze mee)

Ik heb inmiddels ook deze op mijn lijstje staan
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5008DMH)
Het grotere broertje van de lenovo. 100 euro duurder maar vooral voor die 1TB ssd en de videokaart lijkt het me wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 11:50
Ik heb voor mijn studie de zbook studio g4 via het laptopproject aangeschaft en ik vind dat er qua bouwkwaliteit weinig in de buurt komt. Tenzij je (flink) meer dan €2000 uit gaat geven. Misschien dat een M1 Air met 16gb en 512 gb in de buurt komt, maar dan ben je ook €1600 kwijt (Zonder verzekeringen) en heb je een kleiner scherm en misschien dat de helft van je programma's het niet doen.

De garantie van de TU is ook heel erg fijn en coulant.
De enige reden in mijn ogen om hem niet te nemen is dat er inderdaad veel mensen zo'n laptop hebben en je iets unieks wilt. Daar had ik minder last van ;). Al moet ik wel zeggen dat ik de g4 er beter uit vind zien dan deze g7.
Pagina: 1