Formatteren Kingston Micro SD mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 23:02

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb een Kingston 32GB Micro SD kaartje (SDC10/32GB). Ik probeerde de bestanden die er op staan (in Windows) te verwijderen, maar na het verwijderen staan ze nog gewoon op. Daarom heb ik geprobeerd om het kaartje maar te formatteren (FAT32, 32Kb, snel formatteren) maar ook dat werkt niet. het Formatteren mislukt met de melding:
"Kan het formatteren niet voltooien."
Het vinkje voor "snelformatteren" uitzetten zorgt er voor dat het formatteren meerdere minuten duurt maar uiteindelijk eindigt het met dezelfde foutmelding.

Ik heb het kaartje zonder adapter in de kaartlezer (dus er is geen schrijfbeveiligingsknopje).

Hoe kan ik mijn kaartje leeg krijgen zodat ik hem weer kan gebruiken?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Beste antwoord (via sjirafje op 02-08-2021 19:43)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

MsG

Forumzwerver

Meestal kan die fabrieksgarantie wel aangevraagd worden zonder bon. Hier wel regelmatig gedaan met USB sticks en sd-kaarten die de geest geven. Die Read only achtige modus waar hij dan in blijft, is een heel gangbaar symptoom van een kapotte sd-kaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50
Raar, kan je de bestanden op kaartje wel handmatig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ja, maar als je refeshed staan ze er weer.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:38

Quad

Doof

Diskpart gebruiken?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Wanneer je het kaartje in de lezer steekt krijg je de vraag of je het kaartje wilt controleren en herstellen .
Ik heb een vinkje gezet voor "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" en voor "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" maar dat heeft geen fouten opgeleverd.

Ik heb geen ervaring met diskpart, dus ik heb even een tutorial gevolgd
tot en met het selecteren gaat het goed. Dan moet je het commando "clean" geven gevolgd door "create part pri". Maar dan krijg ik de foutmelding dat er geen bruikbaar vrij gebied kan worden gevonden.

Het commando "format fs-fat32 label=kingston quick" geeft de volgende foutmelding:"Er is een fout in DiskPart opgetreden: De parameter is onjuist."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het is natuurlijk ook mogelijk dat het kaartje stuk is.
Probeer het anders eens met dit: https://kingston-format-utility.en.lo4d.com/windows

[ Voor 46% gewijzigd door JukeboxBill op 23-07-2021 16:59 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik ben bang dat het kaartje gewoon versleten is. Kingston geeft levenslange garantie op het kaartje, maar zie het aankoopbewijs uit 2014/2015 maar eens terug te vinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05
Die is inderdaad waarschijnlijk stuk, ook wel eens gehad met andere merken.
Op zich wel een "feature" dat die kaartjes zich dan read-only maken (als je foto's er op staan bijvb), al kreeg ik toen geen foutmelding bij het schrijven er naar, ik verbaasde me vooral waarom m'n raspberry pi steeds bleef opstarten met een oude versie tot ik er na 5 keer flashen toch wel achter kwam dat er dus eigenlijk niks geschreven werd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26

MeNTaL_TO

The future is not set

sjirafje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:45:
Ik ben bang dat het kaartje gewoon versleten is. Kingston geeft levenslange garantie op het kaartje, maar zie het aankoopbewijs uit 2014/2015 maar eens terug te vinden...
Bij bijvoorbeeld Informatique kan je ze online terug vinden, wellicht heeft de zaak waar je deze gekocht hebt ook?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik kan het kaartje in mijn mail geschiedenis helaas niet terugvinden. Misschien dat het kaartje wel bij een stenen winkel vandaan komt, die had je toen immers nog :+ . Maar ook bij de fysieke bonnetjes heb ik niets kunnen vinden. Wel de originele verpakking overigens.

Anyway, heb net voor een paar euro een nieuwe besteld, voor dat geld ga ik er geen tijd meer in steken.

[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 24-07-2021 00:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

MsG

Forumzwerver

Meestal kan die fabrieksgarantie wel aangevraagd worden zonder bon. Hier wel regelmatig gedaan met USB sticks en sd-kaarten die de geest geven. Die Read only achtige modus waar hij dan in blijft, is een heel gangbaar symptoom van een kapotte sd-kaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:34
Vergis ik mij of heb je bij "levenslange garantie" geen bon nodig omdat het feit dat je claimt bewijst dat je nog leeft? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Onder het motto "niet geschoten altijd mis" heb ik toch maar een RMA aanvraag ingediend bij Kingston. We zullen wel zien wat ze er van zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Vandaag een nieuw kaartje van Kingston ontvangen. Omdat ik al een vervangend kaartje heb gekocht kan ik deze mooi als reserve houden.

Pagina: 1