Accounts gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 3.978 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-04-2022
Mijn accounts zijn gehackt. Kom niet meer in Gmail. Bij een poging opnieuw instellen krijg ik steeds de mededeling dat het te vaak geprobeerd is. Ook als ik een dag wacht.
Ik ontvang ook geen beloofde mails van Google. Wordt tegengehouden naar het lijkt.
Bij opnieuw Chrome instaleren staat er kort: 'Beheerd door uw organisatie'. Even later is het weer weg (?)

Windows opnieuw geïnstalleerd op een lege schijf. Maar probleem zit bij accounts - in the cloud. Problemen vanaf een smartphone zijn immers gelijk.

Als ik het Microsoft Account wil aanpassen en bij verificatie niet de captcha intoets maar op de op de audioknop druk hoor ik luid onverstaanbaar buitenlands lawaai. Dit geeft neem ik aan dat er iets goed mis is.
Wat zou ik kunnen doen?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:25:
Als ik het Microsoft Account wil aanpassen en bij verificatie niet de captcha intoets maar op de op de audioknop druk hoor ik luid onverstaanbaar buitenlands lawaai.
Ben je een robot?

Inventariseer welke accounts je niet meer kunt gebruiken en wat de impact is. Microsoft en Google hebben beiden een eigen procedure voor het herstellen van een gehackt/verloren account, die zul je los van elkaar moeten doorlopen.

Dat kun je beter eerst doen voor je opnieuw inlogt in Chrome en/of Windows, want bij het syncen zou je alweer extensies of bestanden binnen kunnen halen die je niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:25:
Mijn accounts zijn gehackt. Kom niet meer in Gmail. Bij een poging opnieuw instellen krijg ik steeds de mededeling dat het te vaak geprobeerd is. Ook als ik een dag wacht.
Ik ontvang ook geen beloofde mails van Google. Wordt tegengehouden naar het lijkt.
Bij opnieuw Chrome instaleren staat er kort: 'Beheerd door uw organisatie'. Even later is het weer weg (?)

Windows opnieuw geïnstalleerd op een lege schijf. Maar probleem zit bij accounts - in the cloud. Problemen vanaf een smartphone zijn immers gelijk.

Als ik het Microsoft Account wil aanpassen en bij verificatie niet de captcha intoets maar op de op de audioknop druk hoor ik luid onverstaanbaar buitenlands lawaai. Dit geeft neem ik aan dat er iets goed mis is.
Wat zou ik kunnen doen?
...
Heb je geen backup optie (email, telefoonnummer oid) om toegang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Microsoft is in ieder geval normaal bereikbaar op +31 (0)20-500 1500

Zolang jij de inhoud van jouw Microsoft-account goed hebt ingevuld, zullen ze vragen stellen en als je die allemaal kan beantwoorden, heb je zeeeeer grote mogelijkheid dat alles weer wordt vrijgegeven.

Voor Google: geen idee.

Voor Chrome installeren: beheerd door organisatie? Interessant; heb jij lopen "spelen" met bepaalde releases / accounts / bedrijfspolicies voor jouw OS? Zo ja, over welk OS gaat het hier?

/edit: schiet me te binnen; je hebt vast ook niet / niets met PiHole, VPN's, "veilig internet software" en andere zaken?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2021 15:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Bedankt!

Sorry, snap je vraag niet, ik ben geen robot....

Ik kan het MS account gebruiken. Maar zoals ik zei. bij verificatie is het audia bestand bewust vervornd. Dat klopt niet lijkt me.

Weet jij of je met MS account eigenlijk je Gmail kan herstellen?

Verder krijg ik geen hulp van Google. Is toegezegd, lijk tegen gehouden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je het probleem ook op je mobiel als je niet op je thuisnetwerk zit maar via 4G? Zou ook nog kunnen dat je router gehackt is en je via DNS wordt omgeleid naar fake google/microsoft pagina's (met name vanwege die gekke captcha audio waar je het over hebt).

Verder inderdaad gewoon zo snel mogelijk contact zoeken met klantenservice van de diensten waar je nu tegen problemen aanloopt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Homeland schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Ja dat heb ik maar kom toch niet verder. Gaat mij om gmail. Google reageert niet. Lijkt alsof het tegengehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Oon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Ben je een robot?

Inventariseer welke accounts je niet meer kunt gebruiken en wat de impact is. Microsoft en Google hebben beiden een eigen procedure voor het herstellen van een gehackt/verloren account, die zul je los van elkaar moeten doorlopen.

Dat kun je beter eerst doen voor je opnieuw inlogt in Chrome en/of Windows, want bij het syncen zou je alweer extensies of bestanden binnen kunnen halen die je niet wil.
Bedankt!

Ik kan het MS account gebruiken. Maar zoals ik zei. bij verificatie is het audia bestand bewust vervornd. Dat klopt niet lijkt me.

Verder krijg ik geen hulp van Google. Is toegezegd, lijk tegen gehouden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Orion84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:38:
Heb je het probleem ook op je mobiel als je niet op je thuisnetwerk zit maar via 4G? Zou ook nog kunnen dat je router gehackt is en je via DNS wordt omgeleid naar fake google/microsoft pagina's (met name vanwege die gekke captcha audio waar je het over hebt).

Verder inderdaad gewoon zo snel mogelijk contact zoeken met klantenservice van de diensten waar je nu tegen problemen aanloopt.
Ik zit dit moment niet op een thuisnetwerk. Werk met een getheterde phone. Ook de telefoon geeft ijselijke geluiden als ik op die audioknop druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Oon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Ben je een robot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zegt dat je Chrome beheerd wordt door een organisatie.Je zou even kunnen kijken of er gekke dingen staan als je het volgende invoert in je adresbalk:

chrome:policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Orion84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:38:

Ik werk via 4G. (vakantie) De antwoorden van Google komen via de mail. Lijkt erop dat het adres dat ik kan gebruiken ook gehackt is. Krijg wel een toezegging, maar verder totaal geen antwoord.
.
Als het lukt om het wachtwoord te veranderen is alles weer blanco. Ok FB is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Cheesy schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:06:
Je zegt dat je Chrome beheerd wordt door een organisatie.Je zou even kunnen kijken of er gekke dingen staan als je het volgende invoert in je adresbalk:

chrome:policy
Ja, dat had ik al gedaan. Er staat geen beleid ingesteld en onderop: Beleidsnaam
Beleidswaarde
Bron
Van toepassing op
Niveau
Status
AutoUpdateCheckPeriodMinutes
295
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
InstallPolicy
1
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
RollbackToTargetVersion
false
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
UpdatePolicy
1
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Homeland schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Ja die heb ik. Maar eigenlijk ingesteld nadat ik gehackt ben. Google zegt nu na 28 uur te reageren, maar er gebeurd niets.
Eerst oud telefoonnummer (stom) en controlle mail adres was het adres waar ik juist niet mee bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

Dit helpt je nu niks, maar heb je bij al die accounts hetzelfde mailadres als gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord, wat je ook voor je gmail gebruikt? Want dat is een gewoonte die je maar beter direct af kan leren. Als dat niet zo is, is het onwaarschijnlijk dat onafhankelijke accounts zo ongeveer tegelijk gehackt zijn, dus dan zou je in je computer iets moeten zoeken op het gebied van malware. Dan is het weer niet direct logisch dat je op je telefoon ook niet meer vooruit kan, maar goed. Als je accounts echt gehackt zijn en je wachtwoorden veranderd zal je toch echt op support van de betreffende bedrijven moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Ja, dat had ik al gedaan. Er staat geen beleid ingesteld en onderop: Beleidsnaam
Beleidswaarde
Bron
Van toepassing op
Niveau
Status
AutoUpdateCheckPeriodMinutes
295
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
InstallPolicy
1
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
RollbackToTargetVersion
false
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
UpdatePolicy
1
Standaard
Computer
Verplicht
OK
Meer tonen
Ziet er bij mij ook zo uit (behalve dat Adblock Plus er tussen staat ;)).
Nu je zegt dat FB het ook niet doet is het wel lastig waar te beginnen.

Je kan de handleidingen van http://www.nucia.eu/forum/ volgen om je pc op te schonen.
Lees eerst goed de informatie, als je dat doet helpen ze je goed.

Niet meer nodig, zit niet in je pc lees ik nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 23-07-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 07:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:06:
[...]
De antwoorden van Google komen via de mail.
Welke mail? Die van je google account? Of die van het herstel adres?
Blijkbaar is er dan nog normale toegang mogelijk ergens.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Probeer eens in te loggen met een apparaat van iemand anders op een andere plek (ander 4G of Wifi netwerk), in incognito mode. Werkt dat wel?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
DataGhost schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:15:
Dit helpt je nu niks, maar heb je bij al die accounts hetzelfde mailadres als gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord, wat je ook voor je gmail gebruikt? Want dat is een gewoonte die je maar beter direct af kan leren. Als dat niet zo is, is het onwaarschijnlijk dat onafhankelijke accounts zo ongeveer tegelijk gehackt zijn, dus dan zou je in je computer iets moeten zoeken op het gebied van malware. Dan is het weer niet direct logisch dat je op je telefoon ook niet meer vooruit kan, maar goed. Als je accounts echt gehackt zijn en je wachtwoorden veranderd zal je toch echt op support van de betreffende bedrijven moeten wachten.
Dank je. Ja ik heb fouten gemaakt.
Windows is opnieuw kaal geïnstalleerd. Er draait van alles aan scanners, maar die vinden niets. Zonnealarm, virusscanner, malwarebytes.
Problemen op de phone zijn gelijk. Lijkt puur in de accounts van Google en MS te zitten.
In het begin zag ik een poging om de pc op afstand te besturen. Dat werd tegen gehouden.
De problemen veranderen. Lijkt well of men reageert om mijn pogingen om de boel te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
remco_k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Welke mail? Die van je google account? Of die van het herstel adres?
Blijkbaar is er dan nog normale toegang mogelijk ergens.
Met veel moeite heb ik via Ms-account een ander Gmail adres kunnen toe voegen voor het herstel van Google. Het oorspronkelijke ben ik juist kwijt. Google zou binnen 48 uur reageren. Er gebeurd niets en bij elke keer proberen krijg nu alleen maar, te veel pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
remco_k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:21:
Probeer eens in te loggen met een apparaat van iemand anders op een andere plek (ander 4G of Wifi netwerk), in incognito mode. Werkt dat wel?
Ja, goed idee. Maar ik zit letterlijk op een bijna om bewoond eiland (Vinkeveens plassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet denk ik ook gewoon wachten nu.
Teveel pogingen kan ook betekenen dat andere bezig zijn. En dat wil google juist ook voorkomen.

Verder had je nergens MFA aan staan?

Ik blijf alleen ingelogd op mijn eigen hoofd pc.
Op alle andere PC's log ik uit. En moet ik altijd via MFA inloggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Cheesy schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Ziet er bij mij ook zo uit (behalve dat Adblock Plus er tussen staat ;)).
Nu je zegt dat FB het ook niet doet is het wel lastig waar te beginnen.

Je kan de handleidingen van http://www.nucia.eu/forum/ volgen om je pc op te schonen.
Lees eerst goed de informatie, als je dat doet helpen ze je goed.

Niet meer nodig, zit niet in je pc lees ik nu.
Dank je.
Je moet je het zo voor stellen, ik verander via ms account mijn wachtwoord. Log in op mijn Gmail en alles staat blanco. Ook FB dus.
Ik heb inmiddels van alles (achteraf) beveiligd, en kan overal wel weer bij, het lijkt alsof men mij laat gaan. Bij mijn vaste mail adres waar het om gaat, kan ik niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
remco_k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:21:
Incognito heb ik al; geprobeerd. Andere plek en apparaat is een goed idee, maar zit op een eiland in de Vinkeveense plassen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
DarkSide schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:32:
Je moet denk ik ook gewoon wachten nu.
Teveel pogingen kan ook betekenen dat andere bezig zijn. En dat wil google juist ook voorkomen.

Verder had je nergens MFA aan staan?

Ik blijf alleen ingelogd op mijn eigen hoofd pc.
Op alle andere PC's log ik uit. En moet ik altijd via MFA inloggen.
Ja, dat dacht ik ook al. Die hackers zijn steeds aan het inloggen. Misschien wel met een scriptje.

Extra verificatie heb ik achteraf in gesteld. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:16
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Dank je.
Je moet je het zo voor stellen, ik verander via ms account mijn wachtwoord. Log in op mijn Gmail en alles staat blanco. Ook FB dus.
Ik heb inmiddels van alles (achteraf) beveiligd, en kan overal wel weer bij, het lijkt alsof men mij laat gaan. Bij mijn vaste mail adres waar het om gaat, kan ik niet bij.
Kun je nu wel of niet inloggen? En na het inloggen krijg je een blanco (wit?) leeg scherm? Hoe kom je dan uberhaupt op de herstelpagina? En om welke herstelpagina gaat het? Heb je daar een url van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
XNL073 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Kun je nu wel of niet inloggen? En na het inloggen krijg je een blanco (wit?) leeg scherm? Hoe kom je dan uberhaupt op de herstelpagina? En om welke herstelpagina gaat het? Heb je daar een url van.
Ik kan inmiddels overal weer in loggen. Maar mijn hoofd email ben ik kwijt. Daar gaat het mij om.
De situatie veranderd steeds. Ik neem maatregelen *helaas achteraf) en men lijkt te reageren.

Het gebeurde diverse keren dat ik bij het opnieuw aan maken van mijn wachtwoord ik prompt nergens meer kon gewoon kon in loggen. Ook FB niet..

Nu is het zo dat als ik via MS account mijn google wachtwoord verander hier totaal bij Gmail niets gebeurd. Er blijft staan, is 5 dagen geleden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Ik kan inmiddels overal weer in loggen. Maar mijn hoofd email ben ik kwijt.
Dus je kunt nog steeds niet overal op inloggen? Wat krijg je te zien als je op je hoofd e-mail probeert in te loggen (ook gmail neem ik aan)? Kun je daar een screenshot van posten.
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Het gebeurde diverse keren dat ik bij het opnieuw aan maken van mijn wachtwoord ik prompt nergens meer kon gewoon kon in loggen. Ook FB niet..
Heb je geen wachtwoordmanager die wellicht oude foutieve wachtwoorden automatisch probeert in te vullen?

[ Voor 32% gewijzigd door XNL073 op 23-07-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
XNL073 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Dus je kunt nog steeds niet overal op inloggen? Wat krijg je te zien als je op je hoofd e-mail probeert in te loggen (ook gmail neem ik aan)? Kun je daar een screenshot van posten.

Nee geen wachtwoord manager. Windows is op virusscanners en zo kaal nu. Ik zie ook dat men op mijn lege pc bezig is. (ik heb alle schijven losgekoppeld)

Heb je geen wachtwoordmanager die wellicht oude foutieve wachtwoorden automatisch probeert in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
XNL073 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Dus je kunt nog steeds niet overal op inloggen? Wat krijg je te zien als je op je hoofd e-mail probeert in te loggen (ook gmail neem ik aan)? Kun je daar een screenshot van posten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAEgDuCFDSRU_znZoYbmen8u1JU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ee9VxA47lp4OcvfaO730Y9o.png?f=fotoalbum_large

[...]

Nee geen wachtwoord manager. Windows is op virusscanners en zo kaal nu. Ik zie ook dat men op mijn lege pc bezig is. (ik heb alle schijven losgekoppeld)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:03:
Ik zie ook dat men op mijn lege pc bezig is. (ik heb alle schijven losgekoppeld)
Wat zie je dan precies?

Sorry, maar er is echt heel weinig te maken van je relaas op deze manier.

Het zou een boel helpen als je een beetje meer gestructureerd en concreter aangeeft wat er aan de hand is, welke acties je zelf al gedaan hebt (evt. incl. URLs van waar je die acties ondernomen hebt / screenshots).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

Even ter info, die audio captcha is gericht op blinde/slechtziende mensen. Die horen blijkbaar wel getallen etc tussen die rotzooi :)

"it turns out the audio CAPTCHAs come with the added bonus of being recorded in actual Hell. “Please type the numbers you hear,” begins the automated voice before the horrors begin, which include television static, a creepy child laughing, a dead phone line, and something that sounds suspiciously like Lord Voldemort speaking Parseltongue."

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Incognito heb ik al; geprobeerd. Andere plek en apparaat is een goed idee, maar zit op een eiland in de Vinkeveense plassen. ;-)
+
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Ja die heb ik. Maar eigenlijk ingesteld nadat ik gehackt ben. Google zegt nu na 28 uur te reageren, maar er gebeurd niets.
Misschien dan niet hier gaan posten op GoT maar ook meewerken aan je eigen oplossing en "wel" naar een bewoonde wereld en daar verder oplossen / troubleshooten?

Want als Google zo ineens wel reageert in minder dan de gestelde 28 uur, zeg je dan ook "zit op een eiland, ik kan nu niks!"? Want ga er maar vanuit dat zij dan ook niks meer doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Orion84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:08:
[...]

Wat zie je dan precies?

Sorry, maar er is echt heel weinig te maken van je relaas op deze manier.

Het zou een boel helpen als je een beetje meer gestructureerd en concreter aangeeft wat er aan de hand is, welke acties je zelf al gedaan hebt (evt. incl. URLs van waar je die acties ondernomen hebt / screenshots).
Weet je wat het is, de situatie veranderd/verslechterd steeds. Daarbij ben ik volhardend, maar heel een helaas ook een chaoot
Eerst is er een klein probleempje dat je kan herstellen.
Later gaat dat dan niet meer. Het is niet statisch en na een paar dagen prutsen is deze ADHD-er een beetje het spoor bijster.
Ik regeer op wat er gebeurd en men lijkt op hun beurt ook weer te anticiperen. Achteraf weet ik wel wat ik anders had moeten doen.
Dit moment kan ik de (lege) pc gebruiken maar kan dus niet bij min belangrijke hoofd email.
Google zegt te reageren en hoor ik al dagen niets van. Komt over alsof tegengehouden wordt (?)

In wezen lijkt het erop dat mijn MS-account vervangen is. Dit zeg ik omdat ik bij de verificatie echt heel raar geluid hoor. Echoënde stemmen, dwars door de melding van Microsoft. Bij opnieuw instaleren van Google zie ik ook ongewoon gedrag. Er staat kort: 'Beheerd door uw organisatie'. En synchronisatie staat uit en even later weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:28:
[...]

+

[...]

Misschien dan niet hier gaan posten op GoT maar ook meewerken aan je eigen oplossing en "wel" naar een bewoonde wereld en daar verder oplossen / troubleshooten?

Want als Google zo ineens wel reageert in minder dan de gestelde 28 uur, zeg je dan ook "zit op een eiland, ik kan nu niks!"? Want ga er maar vanuit dat zij dan ook niks meer doen voor je.
ik zit wel op een eiland, maar heb toch mijn pc en internet. Daar zou Google me mee kunnen helpen lijkt me.
Maar inderdaad, om dingen uit te sluiten en andere apparatuur te proberen moet ik stappen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:35:
[...]

ik zit wel op een eiland, maar heb toch mijn pc en internet. Daar zou Google me mee kunnen helpen lijkt me.
Maar inderdaad, om dingen uit te sluiten en andere apparatuur te proberen moet ik stappen nemen.
Out of the box denken: smartphone mee, naar de dichtsbijzijnde McDonalds, daar op WiFi, test?

Had je Microsoft al gebeld? Wat zeiden zij?

Sorry, het komt echt op me over alsof dat eiland het eind & begin van de wereld is nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-06 17:48
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:30:In wezen lijkt het erop dat mijn MS-account vervangen is. Dit zeg ik omdat ik bij de verificatie echt heel raar geluid hoor. Echoënde stemmen, dwars door de melding van Microsoft.
Hier de uitleg van de audible captcha:

"it turns out the audio CAPTCHAs come with the added bonus of being recorded in actual Hell. “Please type the numbers you hear,” begins the automated voice before the horrors begin, which include television static, a creepy child laughing, a dead phone line, and something that sounds suspiciously like Lord Voldemort speaking Parseltongue."

Niks vreemds aan, dus. Het slachtoffer zijn van een hacker is vervelend, maar probeer vooral niet paranoia te geraken.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Generaal Pep schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Hier de uitleg van de audible captcha:

Niks vreemds aan, dus. Het slachtoffer zijn van een hacker is vervelend, maar probeer vooral niet paranoia te geraken.
Oké, geluid kan dus slecht zijn. Zoals de omroepen op treinstation ;-) Maar ik hoor in de verte flarden van het geluid van een normaal pratend iemand en daar dwars doorheen schreeuwende figuren. Dit kan niet de bedoeling zijn dat je dit kan verstaan. Het tegenovergestelde lijkt het.
Ik paranoia, nou ja, ik hoor de dus wel stemmen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:37:
[...]

Out of the box denken: smartphone mee, naar de dichtsbijzijnde McDonalds, daar op WiFi, test?

Had je Microsoft al gebeld? Wat zeiden zij?

Sorry, het komt echt op me over alsof dat eiland het eind & begin van de wereld is nu.
Je hebt wel gelijk. Eenmaal op mijn plek ga ik niet graag weg. Kost ook een dagje ;-)
Weet je het begon zo onschuldig.
Ik verwachte niet dat een verse versie van Windows op een kale geformatteerde schijf toch een virus op mijn pc geeft. En op mijn phone uiteindelijk hetzelfde.
Zou WIFI enig verschil kunnen maken? Mijn smartphone neem ik uiteraard zo mee, mijn pc niet. ;-)
Ik heb geen officiële Win versie, denk niet dat ik dan kan bellen (?)

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door hpbottelier op 23-07-2021 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:33

Kheos

FP ProMod
Stop.
Haal adem.
Denk goed na over wat je wil communiceren.
Leg duidelijk uit wat er gebeurd is, wat je gedaan hebt en wat daar het resultaat van is.
Geef feiten, geen veronderstellingen.
Stel dan duidelijk je vragen.

Anders valt er echt geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-06 17:48
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Oké, geluid kan dus slecht zijn. Zoals de omroepen op treinstation ;-) Maar ik hoor in de verte flarden van het geluid van een normaal pratend iemand en daar dwars doorheen schreeuwende figuren. Dit kan niet de bedoeling zijn dat je dit kan verstaan. Het tegenovergestelde lijkt het.
Ik paranoia, nou ja, ik hoor de dus wel stemmen ;-)
Gabber, rustig aan.

Deze audible captcha is normaal, wat ik -en nog iemand anders- jou duidelijk probeer te maken. De stemmen zijn normaal. Hoe je erop reageert; niet. Vandaar dat ik je waarschuw, om niet paranoia te geraken door de vreemde geluiden in de captcha. Dit type captcha is blijkbaar ontwikkeld voor slechtzienden/blinden.

Wat gebeurt er nog meer voor raars bij de captcha?

Heb je al geprobeerd heel rustig te luisteren naar de audio, daar de cijfers uit te ontcijferen en die invoeren?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
Generaal Pep schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Gabber, rustig aan.

Deze audible captcha is normaal, wat ik -en nog iemand anders- jou duidelijk probeer te maken. De stemmen zijn normaal. Hoe je erop reageert; niet. Vandaar dat ik je waarschuw, om niet paranoia te geraken door de vreemde geluiden in de captcha. Dit type captcha is blijkbaar ontwikkeld voor slechtzienden/blinden.

Wat gebeurt er nog meer voor raars bij de captcha?

Heb je al geprobeerd heel rustig te luisteren naar de audio, daar de cijfers uit te ontcijferen en die invoeren?
Ik snap wat je zegt, en ik ben in principe heel nuchter, Nou wil je wel spoken zien als je dagen zit te prutsen en het veranderd steeds.
Hoor geen slechte opname, ik hoor onverstaanbaar geschreeuw met veel echo, soms meerdere mensen.. Geen 1 woord is te verstaan. En op de achtergrond flarden van een Microsoft medewerker. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 20:22
Hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd en is het een legale versie? Heb je onlangs een vreemde app op je telefoon gedownload, die misschien toegang heeft tot je accounts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 01:47
Vrij normaal dat er geen touw aan vast te knopen is betreft die audio capatcha's.

Maar je kunt toch ook gewoon het letters / cijfers plaatje gebruiken i.p.v. de audio?

En heb je bij je belangrijke mail geen andere verificatie opties toegevoegd (zoals alternatief e-mail adres, of telefoon nummer)?

Als ik met een onbekend ip adres inlog op mijn mail krijg ik een mailtje "Ongewone aanmeldingsactiviteit voor Microsoft-account".

Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account ********@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot uw Postvak IN, uw lijst met contactpersonen en uw agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat uw account beschermd blijft. U moet uw recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. U moet bevestigen dat u de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot uw account te krijgen.

Daarna kan ik kiezen waarmee ik wil verifiëren:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het is dus normaal dat je mail wordt geblocked als je ergens in verweggistan zit en probeert in te loggen.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ToasterxD schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:20:

Het is dus normaal dat je mail wordt geblocked als je ergens in verweggistan zit en probeert in te loggen.
En dat is het hele euvel. Meneer zit in Vinkeveen. Hardly "Verweggistan". Dat ie nu "gelockt" is, is duidelijk. De aanleiding sowieso niet (want wat is er de minuten / uren ervoor gedaan & gebeurd op de PC en aanverwante infra????).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Stomme vraag misschien, maar hoe ben je tot de conclusie gekomen dat je gehackt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
ToasterxD schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:20:
Vrij normaal dat er geen touw aan vast te knopen is betreft die audio capatcha's.

[YouTube: 9 Audio Captchas Too Creepy to Hear]

Maar je kunt toch ook gewoon het letters / cijfers plaatje gebruiken i.p.v. de audio?

En heb je bij je belangrijke mail geen andere verificatie opties toegevoegd (zoals alternatief e-mail adres, of telefoon nummer)?

Als ik met een onbekend ip adres inlog op mijn mail krijg ik een mailtje "Ongewone aanmeldingsactiviteit voor Microsoft-account".

Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account ********@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot uw Postvak IN, uw lijst met contactpersonen en uw agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat uw account beschermd blijft. U moet uw recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. U moet bevestigen dat u de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot uw account te krijgen.

Daarna kan ik kiezen waarmee ik wil verifiëren:

***members only***

Dank je.
Die audio is inderdaad ook heel slecht, maar die van mij lijken nog erger. ;-0 Maar ik zie in dat heel raar geluid niet van een hacker vandaan hoeft te komen. Kijk, wat geleerd, daar ging het om.

Natuurlijk gebruik ik normaal gesproken die o zo duidelijke lettertjes ;-0 Ik zag spoken.

Maar blijft vreemd dat ik nu op een inmiddels lege pc met nieuw kaal besturingsprogramma niet bij mijn mail kan en dat er dus vreemde dingen gebeurde.je ziet/zag dat iemand rommelt.

Ik was slordig met de andere verificatie opties. Stom! Maar eerst kon ik nog terug en dan merkte ik tegenactie.
Op een computer dus met alleen verse Windows en virusscanner etc. Het lijkt mij dus in de accounts te zitten. Online immers.

Als ik een nieuw wachtwoord regelde, waren meten andere mailadressen en FB leeg. Daar kan ik wel bij, maar het belangrijkste met 15 jaar e-mails niet. Ook dat Google totaal niet reageert en ik ook raar na anderhalve dag tijd wachten geen actie mag ondernemen. Te veel pogingen... Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Maar blijft vreemd dat ik nu op een inmiddels lege pc met nieuw kaal besturingsprogramma niet bij mijn mail kan
Nee hoor. Als ik Office van mijn PC deinstalleer, activeer op mijn laptop en daarna extra weer installeer op mijn PC, dan moet ik voor Gmail een "extra applicatie code" genereren en kan ik niet direct inloggen met mijn Gmail password.

En hier type ik niks illegaals of raars; ik heb O365 Family dus kan installeren / deinstalleren tot ik een ons weeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Nee hoor. Als ik Office van mijn PC deinstalleer, activeer op mijn laptop en daarna extra weer installeer op mijn PC, dan moet ik voor Gmail een "extra applicatie code" genereren en kan ik niet direct inloggen met mijn Gmail password.

En hier type ik niks illegaals of raars; ik heb O365 Family dus kan installeren / deinstalleren tot ik een ons weeg.
Ik snap wat je zegt, alleen bij mij was er duidelijk activiteit van buiten af. Mail en Fb leeg en je zag symbooltjes langs komen in een flits. En dat op een lege computer.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer wanneer nu wat gebeurde. Eerst was het een kwestie van even nieuw ww aanmaken. Later gebeurde er steeds meer dingen waarop ook van alles deed. Nu lijkt het rustig in Afrika of zuidoost Azië. Mis allen nog even 15 jaar mail ;-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit snap ik niet:
ik verander via ms account mijn wachtwoord. Log in op mijn Gmail en alles staat blanco. Ook FB dus.
Kan je dit stap voor stap beschrijven? Nu kan ik er geen touw aan vastknopen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

ik kan er ook niet echt een touw aan vast knopen.

je MS account, je google account en FB account staan allemaal los.
Ja je kan een gmail email adres koppelen aan een MS account. Maar het WW resetten op je MS account staat los van je gmail account.

En ook van je FB account.

Weet niet wat je gedaan hebt.
Maar als je in kan loggen en MFA kan instellen. Dan heb je gewoon controle over je account.

Als je gehacked bent, dan veranderen ze het ww en zetten MFA er op.

Qua symbooltjes die langskomen...geen idee.
maar inloggen op drive, photos, contacts etc. Wat geeft dat aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Ik snap wat je zegt, alleen bij mij was er duidelijk activiteit van buiten af. Mail en Fb leeg en je zag symbooltjes langs komen in een flits. En dat op een lege computer.
Reageer eens gewoon vraag per vraag.
1. Wat voor symbooltjes komen langs?
2. Komen die alleen op je pc of ook op je telefoon?
3. Na het invullen van je wachtwoord op gmail. Welke melding krijg je dan? Stuur een screenshot.
4. Als je bij gmail zegt wachtwoord vergeten. Welke melding krijg je dan? Stuur een screenshot

Anders kunnen we je denk ik echt niet helpen. Je begint of heel chaotisch om niks. Of je bent ons aan het trollen. Of anders: zet alles uit en geniet van je vakantie op Vinkeveen Island en komt er daarna op terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:48
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:57:
[...]
ik weet niet wat je onofficiele win versie precies inhoudt, maar is dat niet het eerste wat je op zou moeten lossen als je een betrouwbaar systeem wilt? Als je Windows versie uit vage bronnen komt, kan dat vage resultaten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:23:
[...]
... en dat er dus vreemde dingen gebeurde.je ziet/zag dat iemand rommelt.
Wat zie of zag je dan precies? Want ik krijg meer en meer het idee dat dit allemaal één grote vergissing is terwijl jij denkt dat je gehackt bent. Dus; leg eens duidelijk uit wat je dan ziet gebeuren.
Om je te kunnen helpen moeten we weten wat jij ziet. Dat je dan b.v. eindeloos over die audio captcha blijft doorzetten helpt daar niet bij. Met die audio captcha is niets mis. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

kodak

FP ProMod
@hpbottelier bekeek je die mail die je nu kwijt bent online via je browser of met bijvoorbeeld outlook op je windows computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
kodak schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:44:
@hpbottelier bekeek je die mail die je nu kwijt bent online via je browser of met bijvoorbeeld outlook op je windows computer?
Bekeek het met Gmail. (Is dat ook niet via een browser?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je misschien heel uitgebreid uitleggen, per dienst, wat je waar doet en wat er dan gebeurt?
Je plaatst nu een aantal losse kreten en zinnen waardoor het voor ons totaal onduidelijk is, wat je nu precies ziet en wat je nu precies probeert.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
remco_k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Wat zie of zag je dan precies? Want ik krijg meer en meer het idee dat dit allemaal één grote vergissing is terwijl jij denkt dat je gehackt bent. Dus; leg eens duidelijk uit wat je dan ziet gebeuren.
Om je te kunnen helpen moeten we weten wat jij ziet. Dat je dan b.v. eindeloos over die audio captcha blijft doorzetten helpt daar niet bij. Met die audio captcha is niets mis. :)
Die audio captcha was echt zo onverstaanbaar dat ik het niet kon geloven dat het serieus was. ;-)

Ik merkte dat mijn pc sterk vertraagde voor een korte tijd. Ook zag ik pictogram van een poppetje langs flitsen. Zoals van gebruiker of administrator. Verder sloot de computer plots af. Bij opstarten kon ik niet meer bij mijn mail.
Als ik mijn wachtwoord vernieuwde was een aantal keer prompt de accounts van drie Gmail adressen leeg alsook FB. Ik kon die na invullen weer bereiken, maar dus niet de mail waar het mij omgaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdmXefFQ5GMVBSx7ND9y5OecOuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jkQMcWEfY7i99OhLaPL7g7Th.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Barrycade

Through the...

Even terug naar de basis; ik dacht ergens in dit topic gelezen te hebben dat je geen officiële Windows installatie hebt, of heb je wel een officiële versie?

Als je een gekraakte gebruikt is het zeker logisch als je scripties of andere protocollen voorbij ziet komen, want door het gebruiken van een niet officiële versie heb je ziel verkocht aan de hoogste bieder.

Maar denk nu niet dat Google of Microsoft iets voor je aan het doen is, dat doen ze niet. Als je iemand te spreken krijgt zullen ze je account alleen resetten (op afstand).
Ah ja gevonden;
Dude kom van je eiland (letterlijk en figuurlijk) en regel wat bij iemand die er iets meer chocola van heeft gegeten, want niet de link zien van een non officiële Win installatie en overgenomen accounts is wel erg basic.
hpbottelier schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Je hebt wel gelijk. Eenmaal op mijn plek ga ik niet graag weg. Kost ook een dagje ;-)
Weet je het begon zo onschuldig.
Ik verwachte niet dat een verse versie van Windows op een kale geformatteerde schijf toch een virus op mijn pc geeft. En op mijn phone uiteindelijk hetzelfde.
Zou WIFI enig verschil kunnen maken? Mijn smartphone neem ik uiteraard zo mee, mijn pc niet. ;-)

Bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Barrycade op 24-07-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
XNL073 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Reageer eens gewoon vraag per vraag.
1. Wat voor symbooltjes komen langs?
2. Komen die alleen op je pc of ook op je telefoon?
3. Na het invullen van je wachtwoord op gmail. Welke melding krijg je dan? Stuur een screenshot.
4. Als je bij gmail zegt wachtwoord vergeten. Welke melding krijg je dan? Stuur een screenshot

Anders kunnen we je denk ik echt niet helpen. Je begint of heel chaotisch om niks. Of je bent ons aan het trollen. Of anders: zet alles uit en geniet van je vakantie op Vinkeveen Island en komt er daarna op terug
Sorry, ik ben serieus, maar soms ook warrig. Besefte niet dat ik zo over kwam. Ik wil natuurlijk juist graag geholpen worden.

1. Ik zag kort het pictogram van gebruiker of administrator langs komen. Daarna was het meteen mis.
2. Zag het alleen op de pc.
3. Na invullen krijg ik de melding: ''wachtwoord is drie dagen geleden veranderd. Dat zie ik ook als ik via
MS-accounts mijn wacht woord opnieuw heb ingesteld.
4. Ik zie onderstaande en dat wachtwoord heeft niet de lengte van het ww dat ik kort daarvoor veranderde.
Vul ik het wachtwoord in dat ik met MS-accounts veranderde - en dat met gelijk mailadres mij MS-
accounts wel werkt - krijg ik bij gmail een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAEgDuCFDSRU_znZoYbmen8u1JU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ee9VxA47lp4OcvfaO730Y9o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdmXefFQ5GMVBSx7ND9y5OecOuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jkQMcWEfY7i99OhLaPL7g7Th.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

Je MS-account en je GMail-account zijn aparte accounts die helemaal niks met elkaar te maken hebben. Dat jij toevallig voor beide hetzelfde mailadres en hetzelfde wachtwoord gebruikt doet daar niks aan af. Als je het wachtwoord van je MS-account verandert, verandert het wachtwoord van je GMail-account niet mee. Als iemand drie dagen geleden het wachtwoord van je GMail-account heeft veranderd en niet die van je MS-account zal je op die laatste nog gewoon in kunnen loggen inderdaad, maar niet meer bij GMail. Daarvoor moet je dus bij Google zijn, als je zelf geen werkende recovery-opties had staan.

Tenminste, het is nog steeds warrig en het lijkt erop dat je in stap 3 en 4 je wachtwoord bij MS veranderd hebt en met dat nieuwe wachtwoord in GMail probeert in te loggen. Dat gaat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpbottelier
DarkSide schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:48:
ik kan er ook niet echt een touw aan vast knopen.

je MS account, je google account en FB account staan allemaal los.
Ja je kan een gmail email adres koppelen aan een MS account. Maar het WW resetten op je MS account staat los van je gmail account.

En ook van je FB account.

Weet niet wat je gedaan hebt.
Maar als je in kan loggen en MFA kan instellen. Dan heb je gewoon controle over je account.

Als je gehacked bent, dan veranderen ze het ww en zetten MFA er op.

Qua symbooltjes die langskomen...geen idee.
maar inloggen op drive, photos, contacts etc. Wat geeft dat aan.
Oké, ik dacht dat als je het ww in MS account veranderde dit ook gold voor Google. Dat is onjuist dus.

Wat echt een paar keer gebeurde is dat toen ik bij Google mijn wachtwoord verander voor de belangrijke Gmail account prompt bij dat en de andere Gmail accounts de wachtwoorden en emailadres weg waren. en toch heus hetzelfde bij FB.

Ik had tijdens (?) het hacken MFA ingesteld. Ik was achter afgezien te makkelijken slordig en heb fouten gemaakt, dat zie ik nu ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Zoals ik al zei, ik vermoed eerder dat je simpelweg zelf dingen fout doet dan dat er een hack plaats heeft gevonden. Ga naar bed, slapen, rust uit. Kijk morgen nog eens, samen met iemand die er wat meer kijk op heeft.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 00:14
Mijn hemel. Ik snap echt HELEMAAL NIKS van wat je zegt. Je haalt Google, Microsoft en Facebook telkens door elkaar. Geen wonder dat je teveel foutieve pogingen krijgt als je met je zojuist gewijzigde Microsoft wachtwoord probeert in te loggen bij Google. Dat werkt niet. En wat bedoel je precies met 'leeg' en 'blanco'? Leg nu eens duidelijk uit wat er gebeurde zonder vage termen.

Doe nu eens STAP VOOR STAP al die accounts recoveren. En voor elk account een nieuw (verschillend!) wachtwoord aanmaken. En als dat gelukt is, zet je meteen 2FA aan, dan krijg je dit niet zo makkelijk weer.

Gebruik NOOIT hetzelfde wachtwoord op verschillende websites. Gebruik een password manager en beheer dat fatsoenlijk, dan heb je nooit meer last van vergeten wachtwoorden. Wachtwoorden zijn eigenlijk helemaal uit de tijd om accounts te beveiligen, want als je wachtwoord moeilijk te raden is, is het ook moeilijk te onthouden. Maar helaas zitten we ermee opgescheept totdat er een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hpbottelier schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:38:
Sorry, ik ben serieus, maar soms ook warrig.
De -relevante- delen blijven zo steeds warrig. Het lijkt me beter morgenochtend een nieuw topic te beginnen en dan in de topicstart alleen de voor een eventuele hack relevante gegevens -pr dienst geheel los- te benoemen. Het gaat nu alle kanten op en dat helpt niemand :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.