Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Mijn vraag
Is dit een goede monitor/tv voor ps5 en pc? Ik wil graag in 4k 120 fps spelen op de ps5 en multitasken op de pc of eens een spelletje in 4k. Beiden zullen aangesloten worden op dezelfde monitor met displayport en hdmi 2.1.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb een ps5 en een desktop met i7700k en gtx 1660 ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Momenteel vind ik niet echt een monitor rond de 40 inch met 4k.

Ik heb deze monitor gevonden en zou deze ook willen aankopen maar heb nog wat twijfels.
https://www.gigabyte.com/Monitor/AORUS-FV43U#kf

Mijn twijfels:

Kan ik hier op de ps5 4k 120 stabiel halen of moet ik zoeken naar een 120 fps scherm?
Kan ik hier 4k 30fps op mijn desktop gamen of multitasken op 60fps?
Over zie ik ergens nog iets dat mijn beslissing kan beinvloeden?

Wubba lubba dub dub

Beste antwoord (via Paramarenko op 23-07-2021 16:58)

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 21:59
Nou ik maak nu al 3 weken gebruik van dit scherm en ben hier hartstikke blij mee. En dit scherm kan 120 fpz halen op HDMI en 144 op DisplayPort.

Voor een VA paneel komen hier echt bizar goede kleuren uit en de reviews bewijzen dit aan alle kanten.

[ Voor 14% gewijzigd door Gupje360 op 23-07-2021 14:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-07 19:44
pricewatch: Gigabyte Aorus FV43U Zwart

Waarom denk je dat deze niet op 120hz kan? Je weet ook dat er weinig games zijn/gaan komen op de ps5 die 120fps gaan halen toch? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Looney1984 op 23-07-2021 08:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 21:59
Nou ik maak nu al 3 weken gebruik van dit scherm en ben hier hartstikke blij mee. En dit scherm kan 120 fpz halen op HDMI en 144 op DisplayPort.

Voor een VA paneel komen hier echt bizar goede kleuren uit en de reviews bewijzen dit aan alle kanten.

[ Voor 14% gewijzigd door Gupje360 op 23-07-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Looney1984 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:32:
pricewatch: Gigabyte Aorus FV43U Zwart

Waarom denk je dat deze niet op 120hz kan? Je weet ook dat er weinig games zijn/gaan komen op de ps5 die 120fps gaan halen toch? :)
Schopje naar mod: beantwoord de vraag niet.irrelevante info...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Gupje360 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:49:

Bedankt voor deze info! Hoe ver zit je ongeveer ven je scherm? klopt het dat de kijkhoeken recht links vervelend zijn? Ik ben bijna zeker deze te kopen nu.

alvast bedankt.

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23
Paramarenko schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Schopje naar mod: beantwoord de vraag niet.irrelevante info... (troll)
Zie daar weinig getroll aan?

Ik ben ook benieuwd naar je specifieke vraag, want dat scherm doet toch gewoon 120hz?

Je reageerde net zelf nog op een enorm gelijkwaardig topic: Paramarenko in "PS5 monitor geschik voor 144hz" behalve dan dat jij er ook een voor PC gaming zoekt.

Persoonlijk vind ik een 40" 16:9 monitor voor multitasking helemaal niks :P inderdaad het is een plat scherm, je gaat er ver vanaf zitten, de hoeken zijn dan verder weg dan het midden van het scherm. Je ogen moeten dan telkens focussen.

Voor competitieve shooters zou ik een kleiner scherm willen, en voor mooie graphics een groter scherm willen.

Een 1660ti op 4k? Dat kán afhankelijk van de game wel, maar verwacht daar geen wonderen van...

Ik snap dat je een alles-in-1 oplossing zoekt, maar ik denk dat je hier een alles-net-niet oplossing van gaat krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Richh schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Zie daar weinig getroll aan?

Ik ben ook benieuwd naar je specifieke vraag, want dat scherm doet toch gewoon 120hz?

Je reageerde net zelf nog op een enorm gelijkwaardig topic: Paramarenko in "PS5 monitor geschik voor 144hz" behalve dan dat jij er ook een voor PC gaming zoekt.

Persoonlijk vind ik een 40" 16:9 monitor voor multitasking helemaal niks :P inderdaad het is een plat scherm, je gaat er ver vanaf zitten, de hoeken zijn dan verder weg dan het midden van het scherm. Je ogen moeten dan telkens focussen.

Voor competitieve shooters zou ik een kleiner scherm willen, en voor mooie graphics een groter scherm willen.

Een 1660ti op 4k? Dat kán afhankelijk van de game wel, maar verwacht daar geen wonderen van...

Ik snap dat je een alles-in-1 oplossing zoekt, maar ik denk dat je hier een alles-net-niet oplossing van gaat krijgen.
Tfeit dat je vraagt waarom denk je dat het geen 120 aankan lijkt me off topic. Sorry dat ik niet zo veel weet van monitors. Daarom de vraag juist. Ik dacht 144 hz is niet aanpasbaar... Dit lijkt me een verkeerde houding dat we juist hier niet wouden.. maar goed.

Mijn vraag was concreet en duidelijk. Of de meeste games geklokt worden op 60hz of dat mijn gtx 1660 het nipt zou doen is echter ook off topic. Dit heb ik zelf al onderzocht en is de vraag ook niet.

Zelf heb ik in het verleden hier ook door moderators op aangesproken geweest. Het zou de community in hun ogen verzieken en topics opblazen met nutteloze informatie. Daarom deze aanmaling naar een mod maar als het oke is, is het oke he..

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23
Paramarenko schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Tfeit dat je vraagt waarom denk je dat het geen 120 aankan lijkt me off topic. Sorry dat ik niet zo veel weet van monitors. Daarom de vraag juist. Ik dacht 144 hz is niet aanpasbaar...
Jij doet een aanname. Wij zeggen dat die aanname onjuist is, en dan is die opmerking van ons off-topic?
Dat geeft toch eigenlijk antwoord op precies die vraag die je hebt?

Een 144hz display kan in het algemeen ook 120hz beeld op 120hz vertonen, daarmee wordt simpelweg antwoord gegeven op jouw eerste vraag in je TS.
Mijn vraag was concreet en duidelijk. Of de meeste games geklokt worden of 60hz of dat mijn gtx 1660 het nipt zou doen is echter ook off topic. Dit heb ik zelf al onderzocht en is de vraag ook niet.
Ik probeer je een tip te geven met wat wel of geen goeie monitor is voor jouw specifieke doeleinde, en daar is dit gegeven naar mijn mening wel een relevant gegeven. Ik probeer je te helpen :)
Je stelt in je TS zelf de vraag of je 4K 30fps kan gamen met je desktop en kan multitasken op 60fps. Dat eerste is simpelweg afhankelijk van je gaming hardware (en daar zet ik dus mijn vraagtekens bij) en het tweede kán, maar zou ik persoonlijk echt een verschrikkelijke ervaring vinden.

Maar oke, je kan er ook gelijk de moderators bij roepen...
Dit lijkt me een verkeerde houding dat we juist hier niet wouden.. maar goed.
Lees nog eens terug om te kijken wie zijn of haar houding onvriendelijk is :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Richh schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Jij doet een aanname. Wij zeggen dat die aanname onjuist is, en dan is die opmerking van ons off-topic?
Dat geeft toch eigenlijk antwoord op precies die vraag die je hebt?

Een 144hz display kan in het algemeen ook 120hz beeld op 120hz vertonen, daarmee wordt simpelweg antwoord gegeven op jouw eerste vraag in je TS.

[...]

Ik probeer je een tip te geven met wat wel of geen goeie monitor is voor jouw specifieke doeleinde, en daar is dit gegeven naar mijn mening wel een relevant gegeven. Ik probeer je te helpen :)
Je stelt in je TS zelf de vraag of je 4K 30fps kan gamen met je desktop en kan multitasken op 60fps. Dat eerste is simpelweg afhankelijk van je gaming hardware (en daar zet ik dus mijn vraagtekens bij) en het tweede kán, maar zou ik persoonlijk echt een verschrikkelijke ervaring vinden.

Maar oke, je kan er ook gelijk de moderators bij roepen...

[...]

Lees nog eens terug om te kijken wie zijn of haar houding onvriendelijk is :P
Nu ik je op uw gedrag aanspreek voldoe je wel aan mijn vraag? Mooi dat ik toch iemand inzicht heb gegeven in iets... :>

Bedankt om dit topic te besmeuren. Ik snap wat de moderators bedoelden toen....

[ Voor 10% gewijzigd door Paramarenko op 23-07-2021 17:19 ]

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-07 16:40
Paramarenko schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Nu ik je op uw gedrag aanspreek voldoe je wel aan mijn vraag? Mooi dat ik toch iemand inzicht heb gegeven in iets... :>

Bedankt om dit topic te besmeuren. Ik snap wat de moderators bedoelden toen....
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Hij helpt je hartstikke goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@Paramarenko jij bent eigenhandig de oorzaak van het ontsporen van dit topic. Anderen daarvan beschuldigen is niet echt op zijn plek. Ik mis volledig je eigen inzet (waarom specifiek deze monitor, wat zijn je eigen ideeën, waarom denk je dat het wel voor je werkt, waarom niet etc etc). Waarom je dan iemands reactie wegzet als off tolip die specifiek op je vraag ingaat is me niet duidelijk.

Fora werken niet zo. Dit topic werkt ook niet zo. In plaats van anderen beschuldigen kan je in dit topic dus beter naar jezelf kijken :). Gezien dit topic ontspoort is en aan eigen inzet ontbreekt gaat er een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.