Printerkeuze: Lage aankoopprijs of goedkope inkt?

Pagina: 1
Acties:

• Downforce13
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-12-2025
Mijn multifunctionele printer is aan vervanging toe. Zelf heb ik goede ervaringen met Canon, dus waarom niet opnieuw.

De nieuwe printer moet in ieder geval het volgende kunnen:
-Scannen
-Kopieren
-Kleur
-Automatisch dubbelzijdig printen
-WiFi connectie

De snelheid van printen vind ik niet belangrijk.

Bij mij komen 2 zeer verschillende printers naar boven drijven: De Canon Pixma TS6350 van 100 euro en de Pixma G6050 van 300 euro. 2 totaal verschillende apparaten, de een is laag in aanschafwaarde maar heeft regelmatig een ander inktpatroon nodig, de ander is een dure aankoop, maar de inkt is een stuk voordeliger. De vraag is nu wanneer je voor de ene of andere printer moet kiezen. Uiteraard hangt dit af van de hoeveelheid die je print, maar ook de levensduur vind ik een aandachtspunt. Mijn TS6050 heeft het nu (weer) begeven vanwege een versleten printkop. Hopelijk is dat bij de G serie toch wel beter. En hoeveel moet ik printen om een G-serie rendabel te maken? Het zijn eigenlijk 2 niet te vergelijken printers, maar langs deze weg hoop ik dat iemand mij kan overtuigen in een verstandige keus....

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 15:58
Ik zie kleur niet als vereiste, dus zou ik zeggen ga voor laser. Nooit meer opgedroogde inkt of een versleten printkop. Op middellange termijn vrijwel altijd goedkoper.

• Downforce13
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-12-2025
Vergeten te vermelden, kleur is dus wel gewenst. Heb het aangepast.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 09:11

Barrycade

Through the...

Hoeveel print je dan? Ik print sporadisch als in max 20 velletjes per maand.

Ik zou dus dan gewoon voor een goedkoop ding gaan.

Maar aangezien je een versleten printkop vermeld is het toch dan veel logischer om een printer te kiezen die qua printcapaciteit veel meer in zijn mars heeft en dus voor een exemplaar met bv inktanks? Maar dus in aanschaf duurder is?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-01 17:57

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Downforce13 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:52:
Vergeten te vermelden, kleur is dus wel gewenst. Heb het aangepast.
In welke kwaliteit is kleur gewenst? Gewoon een plaatje in de tekst of echt fotoafdrukken? Voor dat eerste zou ik ook voor laser of led gaan. Die houden het in principe lang vol zonder storingen met droge inkt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.