Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoi! Na 5 jaar ben ik aan het oriënteren op een nieuwe pc. Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (Guild Wars 2 / AC Valhalla/Odyssey / CoD) en daarnaast voor videobewerking (Premiere Pro). Werk op dit moment met een 1080p/144hz ultrawide monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500 houd ik voor nu rekening mee, maar ik heb wat speling als dat het gebruiksplezier voor de komende jaren merkbaar verhoogt. Hoop uiteraard dat de prijzen van de 30XX-serie nog gaan dalen, maar dat laat ik voor nu even buiten beschouwing.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34" 144Hz 1080p ultrawide monitor. Verder heb ik een soundbar, muis en toetsenbord die nog lang niet aan vervanging toe zijn
Windows is ook geregeld.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na flink wat artikeltjes lezen en video's kijken denk ik dat een RTX 3070 en een Intel i7 octacore het beste aansluiten bij mijn wensen. Daaromheen ben ik andere componenten gaan uitzoeken (zie lijstje hieronder).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, altijd goede ervaring mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is niet nodig, specs zijn belangrijker.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Alle feedback/opmerkingen zijn welkom, maar de vragen die ik in ieder geval heb:
Hoi! Na 5 jaar ben ik aan het oriënteren op een nieuwe pc. Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (Guild Wars 2 / AC Valhalla/Odyssey / CoD) en daarnaast voor videobewerking (Premiere Pro). Werk op dit moment met een 1080p/144hz ultrawide monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500 houd ik voor nu rekening mee, maar ik heb wat speling als dat het gebruiksplezier voor de komende jaren merkbaar verhoogt. Hoop uiteraard dat de prijzen van de 30XX-serie nog gaan dalen, maar dat laat ik voor nu even buiten beschouwing.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34" 144Hz 1080p ultrawide monitor. Verder heb ik een soundbar, muis en toetsenbord die nog lang niet aan vervanging toe zijn
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na flink wat artikeltjes lezen en video's kijken denk ik dat een RTX 3070 en een Intel i7 octacore het beste aansluiten bij mijn wensen. Daaromheen ben ik andere componenten gaan uitzoeken (zie lijstje hieronder).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, altijd goede ervaring mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is niet nodig, specs zijn belangrijker.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Alle feedback/opmerkingen zijn welkom, maar de vragen die ik in ieder geval heb:
- Past dit alles bij elkaar / op elkaar / in elkaar? Dit is de eerste keer dat ik zelf ga bouwen, dus dit vind ik wel een spannende.
- Ik dacht nu aan waterkoeling voor de cpu, is dat aan te raden? (heb een beetje afgekeken bij de Thunderstorm-pc's van Alternate)
- Is het zinvol nog een extra case fan aan te schaffen?
- Ik wil nog apart wat reviews gaan zoeken voor de 4TB HDD, want ik lees toch wel veel matige reviews over de Seagate Barracuda. Mocht iemand een goede tip hebben is dat welkom, maar bovenstaande vragen zijn het belangrijkst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700K Boxed | € 385,05 | € 385,05 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z590-E Gaming WIFI | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 275Q Quiet Midi Tower Case | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H115i RGB Platinum | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZRX | € 198,28 | € 198,28 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750i | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP600 1TB | € 164,90 | € 164,90 |
| Totaal | € 1.517,02 | |||