Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC uit Prebuild PC en nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SDV16
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-05 17:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

De CPU en GPU gaan mee dus deze vraag is denk ik niet relevant, maar hij speelt GTA, Rainbow 6, Rocket League.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 400,- maar met een goede reden mag het eroverheen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

De CPU en de GPU

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

De PC onderaan het lijstje heeft hij al. Echter wilt hij een andere behuizing en andere onderdelen erin.
Hij wilde de volgende onderdelen vervangen:
sodimm ram --> normaal ram
Moederbord --> ATX moederbord
de kleine voeding --> normale voeding
Een extra 512GB nvme SSD
Betere koel prestaties dan dat die nu heeft.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC'sMSI Aegis 3 8RC-057EU€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Maakt niks uit, zolang het maar samen kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Niet echt.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mijn vragen zijn:

Is het idee dat wij hebben mogelijk. Uit deze Prebuild de CPU en de GPU halen en dan een nieuwe PC bouwen. Hier ga ik namelijk wel van uit.

Zo ja?

Zijn de onderdelen die ik hiervoor gekozen heb prima of zijn er dingen die nog beter kunnen.

De voeding is overkill, maar dit is op dit moment de goedkoopste met 80 plus gold en met 2 connectors voor de videokaart. Hij wilt namelijk zijn videokaart over 1-2 jaar upgraden naar eentje die beter is en die heeft dan mogelijk 2 connectors. En dan is het beetje zonde om weer een nieuwe voeding te kopen.

1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 73,90€ 73,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 69,90€ 69,90
Totaal€ 143,80

1MoederbordenGigabyte Z390 Gaming X€ 114,95€ 114,95
1BehuizingenSilentiumPC Ventum VT2 TG€ 44,99€ 44,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 82,28€ 82,28
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,92

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en meedenken!

Beste antwoord (via SDV16 op 27-07-2021 01:16)

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-11 17:45
Is het moederbord vanuit de pre-build niet verder te gebruiken? Beetje zonde om voor zo'n oude CPU nog een nieuw moederbord te gaan kopen. Aan de gekke vorm van die kast te zien zal er wel een mATX in zitten. Geef dat geld wat je dan overhoudt uit aan een fatsoenlijke kast die de komende 20 jaar nog wel mee gaat zoals een Corsair Airflow, Fractal Design Define/Meshify. Of steek dat geld in je zak voor een nieuwe GPU/CPU over een tijdje.

Overigens, als je reviews leest van deze prebuild zul je veel vinden dat hij nieuw juist stil werkt en prima koeling heeft. Dus wellicht is er meer aan de hand. Check de filters eens, anders is het gewoon de hardware die moeite heeft bij te benen.

Verder zijn de onderdelen prima.

Alle reacties

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Ja het is mogelijk om de i7 8700 in en nieuw moederbord, met een nieuwe case en koeler te plaatsen. Ik zou alleen niet weten waarom. Je geeft 400 euro uit om dezelfde specs betere koeling te geven, en om de looks wat beter te maken, en misschien extra features die je nodig hebt van een nieuwe moederbord. Ik zou zelf die 400 sparen zodat je over een tijdje een compleet nieuwe pc kan bouwen/kopen met betere specs.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Ik zou in dit geval de pc intakt houden en wachten op de nieuwe generatie ipv 400 euro stuk slaan op systeem die amper beter gaat presteren dan de huidige.

• SDV16
De rede hiervoor is dat de i7 8700 voor gamen prima is en de 1060 6GB ook. Hier is dus op korte termijn geen rede voor upgrade naar mijn idee.

Maar de temps worden zodanig hoog dat de PC soms stopt vanwege de hitte. Daarom wilt hij graag binnenkort de PC bouwen. Het klopt dat 400,- veel is maar dat heb je wel gelijk iets dat je beter koelt en wel in een normale case past. En vanuit het huidige systeem is upgraden (ook over 1 jaar) duur. Vandaar dat het ons een beter idee leek om het nu te doen.

Maar buiten dit. Zijn de onderdelen die ik hiervoor gekozen heb prima of zijn er dingen die nog beter kunnen naar jullie idee.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Haal het zijpaneel van de pc eraf zodat de airflow een stuk beter wordt. Dat is een gratis oplossing en gaat je wellicht 400 euro besparen.

• SDV16
Zo wordt de hoeveelheid stof/hondenharen in de PC te hoog en zul je veel vaker je PC schoon moeten maken.

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Hoe lang heb je de pc al? Misschien is het tijd om cpu en gpu te repasten. Dit kan ook zo gratis voor betere temps zorgen.

• SDV16
Mijn vriend heeft hem 1 jaar. Maar repasten na al 1 jaar zal echt niet een 20 graden verschil aanbrengen. De temps zijn nu namenlijk rond de 95 graden.

Ik waardeer het meedenken maar ik zoek meer antwoord op de vraag: Zijn de onderdelen die ik hiervoor gekozen heb prima of zijn er dingen die nog beter kunnen?

Acties:
  • Beste antwoord

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-11 17:45
Is het moederbord vanuit de pre-build niet verder te gebruiken? Beetje zonde om voor zo'n oude CPU nog een nieuw moederbord te gaan kopen. Aan de gekke vorm van die kast te zien zal er wel een mATX in zitten. Geef dat geld wat je dan overhoudt uit aan een fatsoenlijke kast die de komende 20 jaar nog wel mee gaat zoals een Corsair Airflow, Fractal Design Define/Meshify. Of steek dat geld in je zak voor een nieuwe GPU/CPU over een tijdje.

Overigens, als je reviews leest van deze prebuild zul je veel vinden dat hij nieuw juist stil werkt en prima koeling heeft. Dus wellicht is er meer aan de hand. Check de filters eens, anders is het gewoon de hardware die moeite heeft bij te benen.

Verder zijn de onderdelen prima.
Pagina: 1