• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zit al een tijdje te broeden op een oplossing om mijn zonnescherm op mijn Z-wave netwerk aan te kunnen sluiten. Mijn zonnescherm heeft een Somfy IO motor incl. een draadloze schakelaar, werkt perfect, mag ook zo blijven zitten / bestaan. (WAF)

Tot ik vandaag een Somfy IZYMO zender (https://www.somfy.nl/producten/1822609/izymo-zender) tegen kwam, toen dacht ik... kan ik hier niet een Fibaro Roller Shutter 3 (https://manuals.fibaro.com/roller-shutter-3/) aan koppelen zodat ik een Z-wave commando kan geven en dat de Roller Shutter hem in de Somfy contoller drukt. (volgt u het nog...)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik beter een Somfy IO controller kopen en deze in HomeAssistant toevoegen?

Tips / ervaringen zijn welkom!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Of je gaat voor een RFXcomm welke ook somfy ondersteund (Plus een hele berg andere goedkoper 433MHz apparatuur).
Aangezien ik geen somfy heb weet ik niet of er nog protocol verschillen zijn maar dan is vast wel uit te zoeken.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-03 17:20

No13

/me was here

The-Source schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:22:
Of je gaat voor een RFXcomm welke ook somfy ondersteund (Plus een hele berg andere goedkoper 433MHz apparatuur).
Aangezien ik geen somfy heb weet ik niet of er nog protocol verschillen zijn maar dan is vast wel uit te zoeken.
Helaas, de Somfy IO werkt niet met RFXcomm, de RTS (was het dacht ik?) wel, de voorganger van IO

Ik wil graag mijn screens ook digitaal gaan aansturen en was al aan het bedenken hoe ik de remotes (touch) ga aansturen vanuit een ESP ;) Maar een kant en klaar module is wellicht ook de moeite waard...

[Voor 19% gewijzigd door No13 op 22-07-2021 19:17]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:57

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Dat zou alleen werken als je een Somfy motor hebt zonder RTS of IO, daar is die Izymo voor.
Je hebt iets als een Connexxoon IO of een Tahoma nodig en dan heb je niets aan Zwave.
Een Rfxcomm zendt alleen RTS.

Eventueel kan je met relais gaan prutsen die je op de IO schakelaar contactjes zet, die kan je dan weer met van alles aansturen.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee