Toon posts:

Welke HD, ATA 100 7200rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke? Mag elk merk zijn.
Grootte rond de 30GB.

Verwijderd

Da's sim-pel: IBM :7

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op zaterdag 18 augustus 2001 16:39 schreef TweakerJager het volgende:
Da's sim-pel: IBM :7
En dan maar hopen dat ze niet stuk gaat >:) IBM heeft idd de beste hd's op dit moment dacht ik. Ze gaan alleen nogal makkelijk stuk blijkbaar.

Verwijderd

Ik heb hier zo'n IBM DTLA-307030 (30 gig, 7200 rpm) zitten, en daar ben ik uitermate tevreden over...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
IBM's zijn inderdaad de snelste schijven op dit moment.

Het enige nadeel is dat er de geruchten gaan over een hogere uitval >:)

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
Heb zelf Quantum, Seagate, Western Digital en Maxtor gehad.

IBM helaas nog niet. Maar MAXTOR kicks ass. Ze zijn stil (ratelen niet) en betrouwbaar.

Beste diagnose software trouwens van OnTrack voor Quantum. Maxtor's Maxblast en Seagate Tools zijn prima.

Ik lees nogal wat geruchten over duurzaamheid van IBM, wat betekent dat concreet?? Dataverlies, herrie, langere zoektijden ?

Duitsers zweren bij IBM, Nederlanders hebben voorkeur voor Maxtor. succes *D

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Verwijderd

Ik zou juist zeggen dat het nogal voor de hand ligt om vooral GEEN IBM te nemen. Dacht dat dat zolangzamerhand toch wel eens duidelijk zou zijn. Maargoed als je het risico graag wilt lopen om je data allemaal kwijt te raken, zoals mij overigens een paar weken terug ook is overkomen met zo'n klote IBM schijf (DTLA307030 aka 75GXP)..dan kan dat natuurlijk altijd. Heb er nu ook nog een 60GXP inhangen, in zijn eentje maar ik zit altijd zwetend achter mijn pc-tje in de hoop dat ie maar blijft draaien! ;) Die schijnen namelijk ook niet veel betrouwbaarder te zijn. Heb al e.e.a. gebackupt, dat wel.

Als ik er weer eentje moest hebben denk ik,...ehhh maxtor misschien? Geen idee eigelijk.

Verwijderd

Ik wil aleen Maxtor hd`s.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

ik ben wel blij met mijn WD 60 Gb 7200 rpm, dit bevalt uitstekend met videobewerking :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Ik zou maxtor nemen ik heb er twee in liggen 1 van 20 en 1 van 30 en ben er zeer tevreden mee ;)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:31

star-saber

Ryzen

kheb 2 ibm 60GB (60GXP) en draait perfect
Raid 0

Verwijderd

Ik heb nu 2 x 40 gb 7200 tpm ata100 harde schijfen van Western Digital. Deze zijn ongeveer even snel als IBM en even duur. En ze gaan bijna nooit kapot.

IMB is een dikke vette afrader, ze gaan 1 voor 1 stuk.
Maxtor, Seagate en Quantum is rete traag.

Ik heb thuis 4 WD harde schijfen en heb nog nooit een probleem gehad dat ze kapot gingen. De oudste is 4 jaar oud en wordt nog steeds iedere dag gebruikt.

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-04 20:09
Dat gepielewiep over die IBM's is nu wel weer leuk geweest. het is gewoon 1 groot gerucht, want iedereen heeft het of door eigen gepruts met IBM's of 'van horen zeggen' of van een artikel op internet, maar niemand komt met concrete feiten. Zolang ze het bij mij goed blijven doen en de uitval bij ons op de TD niet erg gaat opvallen blijf ik gewoon IBM gebruiken en aanraden.

Dus koop gewoon IBM als je die lekker lijkt. Zo niet Seagate ben ik ook altijd tevreden over geweest.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-04 20:09
Een toevoeging. IBM vereist netzoals TB Athlon's enige voorwaarden. Goede koeling en weten met welke combo spul je ze gebruikt.

Dus geen Highpoint ATA66 met IBM, goed koelen, en geen rare fratsen.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Geen IBM, Geen maxtor.

Bespaar jezelf een hoop ellende en gezeur, en koop een Western Digital uit de BB serie.. Zijn hele snelle, stille en betrouwbare schijven.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb hier een 75 GXP 30 Gb IBM en een 60 GXP 40 Gb IBM en allebei toppie :) 2 gewone 80 mm fans er achter. Tuurlijk kan het gebeuren dat je eens een verkeerde hebt gekregen das bij elk merk wel zo. Maar dan breng je hem toch gewoon weer terug want het valt onder de garantie dacht ik zo :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM 40Gb 60GXP, mŽn huisgenoot een Maxtor 40Gb 7200rpm (typenummer weenie, maar recentelijk gekocht). De IBM is wat sneller, niet dramatisch veel, maar de IBM loopt op UDMA-66 (max van mŽn mobo) en de maxtor op UDMA-100, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk. En de IBM is ook nog eens heel veel stiller. Er gaan inderdaad geruchten over hoge uitval bij IBM, maar die schijfjes zijn zo populair dat het logisch is dat er weleens een crasht.

Ik zou IBM kopen dus.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 18:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

WD en IBM zijn zeer gewild

WD = betrouwbaar
IBM = snel

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 19 augustus 2001 02:50 schreef frenkpie het volgende:
WD en IBM zijn zeer gewild

WD = betrouwbaar
IBM = snel
WD vind ik niet echt zo betrouwbaar ik had altijd problemen met die caviar schijfjes voor mij geen WD meer

ja IBM is wel snel ( heb er zelf ook 1 ) maar veel uitvallers (heb ik nog nooit gehad ) maarja veel mensen gebruiken ook een IBM schijf dus het zal wel mee vallen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
Ik heb 2 IBM 40Gb 75GXP schijven gehad, allebei gekoeld, allebei binnen een maand kadoek. (Rare geluiden en deed niks meer). Nou mooi 2 Maxtor 40Gb 7200RPM schijfjes, veel beter, draait al 4 maanden stabiel!

Verwijderd

Ik heb zelf een Western Digital 20,4 gig en een Maxtor 40 gig. (Ik heb geen raid). En over beide schijven ben ik zeer tevreden. Beide schijven zijn bijzonder stil.

Ik denk zowiezo dat de merken Seagate, Maxtor en Western Digital prima en betrouwbaar zijn. Ik heb zelf nog nooit IBM schijven gehad, maar je gaat dan toch op verhalen van andere af, en ik hoor TE veel slechte berichten over IBM schijven, hoge kaduuk score, enz. En daar zitten we toch niet op te wachten. Voor de rest geldt persoonlijke smaak denk ik.
Pagina: 1