Private lease en eventueel onderhandelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Over een paar maanden moet ik mn huidige PL wagen in leveren, einde contract.

Ik heb sinds een paar weken een old timer gekocht (citroen DS) maar wil daar niet dagelijks mee rijden,staat in de garage.

Om toch dagelijks vervoer te hebben heb ik 2 keuzes , een 2e hands kopen maar met een old timer is het wel handig om wat extra € op de bank te hebben, of weer private leasen.

Zoek dan iets in het B sigment met automaat.

Vorige keer nergens over onderhandeld maar is er onderhandelings-ruimte ,zo ja waar kan over onderhandeld worden, looptijd voor de prijs van een langere looptijd of meer in de accessoires?

Wat is jullie ervaring ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je je PL contract verlengd kan dat vaak voor een lager maandbedrag omdat de auto voor een groot deel is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ok , zal ik eens meenemen in mn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 18:17
Bij onze PL gaven ze aan dan doorleasen juist duurder zou worden gek genoeg omdat er meer onderhoud zou komen.

(wij hebben de PL niet verlengd en ook geen nieuwe PL afgesloten)

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
GoblinGamer schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:59:
Bij onze PL gaven ze aan dan doorleasen juist duurder zou worden gek genoeg omdat er meer onderhoud zou komen.

(wij hebben de PL niet verlengd en ook geen nieuwe PL afgesloten)
Klopt, daarom is ook vaak even duur of duurder als je een occasion wilt leasen. Oudere auto = meer risico op defecten = hoger leasebedrag.

Wat je nog kan overwegen en wat ik ook ga doen is vragen om een overname bod. Jij kent de auto, de historie, alles. Zij hoeven de auto niet te ontvangen, administratief verwerken, poetsen, foto's maken, auto stallen en al dat soort kosten (toch al snel 1000-1500 euro). Vaak kun je daarmee dus voor een relatief goed bedrag de auto overnemen.

Ja, onder de streep betaal je dan fors meer dan als je hem oorspronkelijk zelf had gekocht, maar dat wist je toen je begon met PL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nee dat zou geen optie zijn huidige wagen zou nu nog veel meer moeten opbrengen van wat ik eventueel aan een 2e hands wil gaan uitgeven, zo rond de €10000.
Pagina: 1