Activision Blizard artikel: "Klagers" vs "Aanklagers"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:38
Artikel: nieuws: Activision Blizzard wordt aangeklaagd vanwege 'cultuur van seksuele i...

Auteur: @TijsZonderH

In het artikel van Tweakers wordt het laatste deel fout overgenomen van NY Times.

Het originele stukje dat over de stap-tot-aanklagen:
The company said California had failed to properly discuss the accusations with Activision before suing, and it chided the agency in particular for bringing up the employee suicide.
Hier is het duidelijk dat AB klaagt dat Californië zonder overleg meteen tot aanklagen is gegaan.

Tweakers:
Activision Blizzard haalt tegelijk uit naar de klagers. Die zouden de klachten niet eerst met het bedrijf hebben besproken voordat ze tot een rechtszaak overgingen. "Het is dit soort onverantwoordelijk gedrag van bureaucraten waardoor veel bedrijven de staat Californië verlaten", zegt het bedrijf.
Dit wekt bij mij de indruk dat Activision Blizzard uithaalt naar de (mogelijk) gedupeerden, in plaats van naar de aanklager. Ook de zin daarna lijkt te impliceren dat Activision Blizzard dit eerst intern (met de gedupeerden) had willen bespreken voordat ze naar buiten traden. Tenminste, dat ik wat ik zonder verdere context uit dit stukje opmaak, wat totaal de plank mis slaat.

Anderen lijken ook op dat stukje te hebben ingehaakt waardoor er een hele discussie ontstaat over victim blaming terwijl daar volgens de artikelen van NY Times en Bloomberg helemaal geen sprake van lijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ikt op 22-07-2021 13:39 . Reden: Template-tekst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:17

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat moet inderdaad 'de aanklagers' zijn ja. Aangepast!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.