Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offerte zonnepanelen, die knoop moet doorrrr

Pagina: 1
Acties:

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 16:25

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Topicstarter
Ik wil graag de knoop doorhakken wat zonnepanelen betreft om mijn elektriciteitsrekening naar beneden te krijgen. Alleen is de vraag of de offertes die ik heb ontvangen reële prijzen zijn.
Beschikbare (dak)ruimte
Het dak bestaat uit twee erkers plus ruimte voor de erker aan de zuid-oost kant.

Er kunnen 2 panelen per erker geplaatst worden en 4 panelen voor de erker.
Schaduw
Geen benoemenswaardige schaduw
Jaarverbruik
Geschat jaarverbruik 3620 Kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Doel is natuurlijk om mijn jaarlijkse elektriciteitsrekening naar beneden te krijgen.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil het volledig laten uitbesteden aan de leverancier.
Bijhouden van data
Geen voorkeur
Reeds verkregen offertes
8 Panelen REC Alpha Pure Black 400 REC400AAPureBlack
1 Omvormer Solar Edge SE 3000H en 8 optimizers
4 Montagesysteem Clickfit pannendak portrait
4 Montage systeem Solarstell (plat gekoppeld) portrait (10gr.)

€5199.65

8 Panelen S-Energy 330 Percium All Black SC20-60MBE-330M
1 Omvormer Solar Edge SE 3000H en 8 optimizers
4 Montagesysteem Clickfit pannendak portrait
4 Montage systeem Solarstell (plat gekoppeld) portrait (10gr.)

€4401,09
Regio
Haaglanden

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Zijn jouw prijzen ex of in de BTW? Jouw offertes zijn 1.62 respectievelijk 1.66 per WP.

Ter vergelijking. Mijn offerte met 17 panelen 345 WP JA-Solar panelen, volledig uitbesteed, per WP ex btw is 1.04 Euro. In de BTW is het 1.25 euro. Oost-west op plat dak aanbouw en garage.

Ik woon in Soest. Maar de kosten transport vanuit China zijn niet anders naar Soest dan Haaglanden.

[ Voor 11% gewijzigd door Point.Flare op 22-07-2021 13:08 ]

• dr.cody

dr.cody

Topicstarter
Mijn prijzen zijn excl. BTW.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:47
@Point.Flare een systeem van 8 panelen kan amper net zo voordelig zijn per Wp dan een systeem 2x zo groot... dus geen briljante vergelijking.

@dr.cody Wil je per se REC (Premium paneelmerk)? Wil je per se SolarEdge? Welke optimizers staan op de offertes? Heb je een situatiefoto?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ronald schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:45:
@Point.Flare een systeem van 8 panelen kan amper net zo voordelig zijn per Wp dan een systeem 2x zo groot... dus geen briljante vergelijking.
Uiteraard weegt de vaste onderdelen zwaarder op een kleine installatie. Maar zijn WP prijs is 60% hoger. Ik zeg niet dat het net zo goedkoop moet zijn. Maar +60% per WP is m.i. aan de hoge kant. Ik zou een 1.40€ per WP verwachten.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 15:17
Eens met @Ronald , kun je ons voorzien van een situatiefoto (waarin de noord/zuid zichtbaar is) en wat je legrichtign zou moeten worden, en waar er evt. schaduw zou komen? Dan valt dit wat beter in te schatten, en zeker om te zien of SE echt nodig is (vaak eerder niet dan wel)

• dr.cody

dr.cody

Topicstarter
Ik zal vanavond wat foto's maken. Bedankt voor jullie inzet tot zover.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als dat excl btw is kan ik er niet anders van maken dan "achterlijk duur".
Next

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M-COfJesayFLPwUJbo24EPeNZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbLC8YWBuBjs9SLZEbVG49UV.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
Ga nou geen REC Alpha pure black 400 panelen vergelijken met JA solar 365 of S- energy 330 panelen, want:
400Wp tegen 365 en 330 Wp, totaal andere garanties, REC 25 jaar, JA Solar 12 jaar en S- energy 15 jaar fabrieksgarantie.

Ik zou persoonlijk ook niet voor de REC alpha pure black gaan maar eerder de REC twinpeak 4 nemen, veel betere prijs/kwaliteitverhouding en ook 25 jaar fabrieksgarantie.

Oh.. en heb je geen schaduw, neem dan een string omvormer.
Pagina: 1