Rating optie voor artikel (feedback aan redactie)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Goedendag,

Hopelijk doen ik het zo goed aangezien ik het nogal erg onduidelijk vind waar ik precies feedback zou kunnen geven. Dit bericht is vooral bedoeld aan de redactie van Tweakers.net

Heb een idee, weet alleen niet of het al eens voor gesteld is of dat het misschien niet mogelijk is.
Maar is misschien een rating (score) van bijvoorbeeld 1 t/m 5 of 1 t/m 10 per artikel mogelijk?

Dan denk vooral voor mensen die een account hebben om spammen tegen te gaan. Ik plaats niet vaak reacties, zijn misschien meerdere. Maar persoonlijk vind ik het veel makkelijker om bijvoorbeeld een 4 te geven voor een artikel dat ik niet veel aan vind, maar bijvoorbeeld een 9 voor die ik tof vind.

Dan kunnen jullie misschien op die manier bekijken wat mensen er van vinden. Ik bedoel vooral voor alle artikelen: van informatie over nieuwe producten, reviews tot aan gesponsorde artikelen.

Misschien vinden jullie dit niks, maar het kan natuurlijk geen kwaad om het gewoon voor te stellen. 😁

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even kort samengevat uit een ander topic: als je een artikel niet tof vindt, klik het dan uberhaupt niet aan (op basis van de koptekst); redactie ziet dan ineens een daling in de interesse voor een bepaald onderwerp en hopelijk verdwijnt dat type onderwerp dan uit de nieuwsberichten voortaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:34:
Even kort samengevat uit een ander topic: als je een artikel niet tof vindt, klik het dan uberhaupt niet aan (op basis van de koptekst); redactie ziet dan ineens een daling in de interesse voor een bepaald onderwerp en hopelijk verdwijnt dat type onderwerp dan uit de nieuwsberichten voortaan.
Een titel zegt niet altijd wat. Ik heb het niet alleen over het onderwerp, maar het geheel. Het was alleen maar een idee... Leek me wel tof..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die mogelijkheid is er al, onder elk artikel staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifGnbJXF0wl2KB-QaI0Y0Mx_Ot0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0IzRFDtWDuD9Phihejcm2bV.png?f=user_large

Kan zijn dat dat middels een tool gaat die nog wel eens ten prooi wil vallen aan ad-blockers en dergelijke.

Daar kunnen @Olaf of @WoutF vast meer over vertellen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:45:
[Afbeelding]

Kan zijn dat dat middels een tool gaat die nog wel eens ten prooi wil vallen aan ad-blockers en dergelijke.

Ohh echt? Op pc heb ik Ad blocker voor Tweakers uitgeschakeld, maar op mobiel blijkbaar niet. Al was het op pc ook niet opgevallen. 😅
Maar bedankt! 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

johan501 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Een titel zegt niet altijd wat. Ik heb het niet alleen over het onderwerp, maar het geheel. Het was alleen maar een idee... Leek me wel tof..
Dat is zeker waar. Maar het is natuurlijk ook "onhandig" om 1 rating-systeem te hebben voor meerdere invalshoeken hoe iemand een artikel leest.

Ik ben techneut en als er iets over SSD's geschreven wordt, dan kan ik letterlijk 90% van de tekst negeren want dat is voor iemand als ik niet interessant. Dan hou ik 10% over en dan moet ik er blind vanuit kunnen gaan dat dat 100% correct is. De minste of geringste tikfout in die 10% zou dan voor mij een rating 2 opleveren terwijl "de rest van Tweakers" juist het verhaaltje eromheen zo gaaf vindt en die geven dan gemiddeld een 7.

Resultaat: de "tofheid" van een artikel valt of staat dan met de wet van de grote getallen van "het Nederlandse publiek" en niet de weging per onderwerp.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Dat is zeker waar. Maar het is natuurlijk ook "onhandig" om 1 rating-systeem te hebben voor meerdere invalshoeken hoe iemand een artikel leest.

Ik ben techneut en als er iets over SSD's geschreven wordt, dan kan ik letterlijk 90% van de tekst negeren want dat is voor iemand als ik niet interessant. Dan hou ik 10% over en dan moet ik er blind vanuit kunnen gaan dat dat 100% correct is. De minste of geringste tikfout in die 10% zou dan voor mij een rating 2 opleveren terwijl "de rest van Tweakers" juist het verhaaltje eromheen zo gaaf vindt en die geven dan gemiddeld een 7.

Resultaat: de "tofheid" van een artikel valt of staat dan met de wet van de grote getallen van "het Nederlandse publiek" en niet de weging per onderwerp.
Het was maar een idee en goed bedoeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:15

WoutF

Hoofdredacteur
Orion84 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:45:
[Afbeelding]

Klopt, we gebruiken daar de tool Usabilla voor en die staat op de lijst bij veel adblockers. Waarom precies is mij niet duidelijk, want ze doen niks, noppes, nada met advertising or profielen opbouwen. Kan dus veilig in de whitelist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

WoutF schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Klopt, we gebruiken daar de tool Usabilla voor en die staat op de lijst bij veel adblockers. Waarom precies is mij niet duidelijk, want ze doen niks, noppes, nada met advertising or profielen opbouwen. Kan dus veilig in de whitelist.
Usabilla zelf niet, maar als gebruiker van (Tweakers dus) kun je door gebruik van Usabilla wel privacygevoelige data verzamelen ook al staat dat voor enkele categorieën standaard uit. Er is nog een mogelijkheid om via Usabilla additionele (custom) data te verzamelen, afhankelijk van je eigen implementatie. Aangezien je dat als eindgebruiker (Tweakers user) niet kunt controleren, staat Usabilla op veel blocklists.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56
[...]

Als ik hun privacy policy lees, dan ben ik het daar niet helemaal mee eens... Sowieso vind ik hun privacy policy erg onduidelijk. Blijkbaar valt Usabilla tegenwoordig onder SurveyMonkey en is hun privacy policy van toepassing, maar wat wel en niet van toepassing is op Usabilla wordt mij niet duidelijk. Er mag in ieder geval behoorlijk gevoelige info verzameld worden:
2.2 Information we collect about you.
  • [...]
  • Usage information.
    We collect usage information about you whenever you interact with our websites and services. This includes which webpages you visit, what you click on, when you perform those actions, what language preference you have, what you buy and so on.
  • Device and browser data.
    We collect information from the device and application you use to access our services. Device data mainly means your IP address, operating system version, device type, device ID/MAC address, system and performance information, and browser type. If you are on a mobile device we also collect the UUID for that device.
  • [...]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hoe je het went of keert, deze manier bereik je 65% van je lezers niet. Deze klanten kun je misschien niet advertenties serveren maar ze kunnen nog wel waarde opleveren

- Informatie delen waar betalende klanten voor komen.
- een abonnement hebben
- Pricewatch gebruiken.
- Tweakers aanraden aan een derde

Ondanks dat je mischien niet direct via advertenties aan ze verdient zou ik afraden dat ze er niet toe doen.

Als voor 65 procent van de gebruikers Tweakers niet meer aantrekkelijk is, dan is maar de vraag of er genoeg waarde overblijft voor de overgebleven 35%

Gebruik een tool waar zoveel mogelijk mensen van gebruik kunnen maken.

begin niet over whitelisten: Jullie willen beter worden van de informatie die een dergelijke iets kan genereren. Verwacht niet dat de persoon die die data aanlevert hier ook zelf actief een extra stap voor gaat nemen. Elke extra stap betekend een drempel waar de bereidheid om inspanning te leveren enorm afneemt. Toch doen jullie dit telkens "ga voor inhoudelijk naar topic x, voor typefouten topic y", om input te kunnen doen moet je whitelisten. telkens een extra inspanning bij de gebruiker leggen. 99% van de gebruikers zal als hij een extra stap moet doen zeggen "nee daar heb ik nu geen zin in" daarmee verliest de klant niets, jullie wel, een optie van feedback van de eindgebruiker. Jullie werken toch Agile, nou feedback van eindgebruikers is wat je wil, de rest is in de meeste gevallen maar ruis eromheen.

Goede UX data is goud waard, het helpt je beter te worden, hogere omzetten mee te behalen, te groeien naar doelen. Als het acceptabel is dat maar 35% van je bezoekers input kan geven geeft dat meteen aan hoe belangrijk deze data voor jullie is.

Zorg dat er ook iets in zit voor de gebruiker, bijvoorbeeld graadmeter "wauw tot walg"

Een pol met de opmerking over 6 maand zul je misschien resultaat zien van jou inspanning is niet genoeg. Er is een hoop kritiek over de interne data waarmee redactieleden soms zwaaien, daarin worden alleen maar de positieve dingen gemeld. Er is blijkbaar nooit iets wat verbetering nodig heeft. Kan, maar niet erg waarschijnlijk. Als het er wel is, wees transparant, zo zorg je ervoor dat mensen feedback blijven geven.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:15

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:46:
[...]

hoe je het went of keert, deze manier bereik je 65% van je lezers niet. Deze klanten kun je misschien niet advertenties serveren maar ze kunnen nog wel waarde opleveren

- Informatie delen waar betalende klanten voor komen.
- een abonnement hebben
- Pricewatch gebruiken.
- Tweakers aanraden aan een derde

Ondanks dat je mischien niet direct via advertenties aan ze verdient zou ik afraden dat ze er niet toe doen.

Als voor 65 procent van de gebruikers Tweakers niet meer aantrekkelijk is, dan is maar de vraag of er genoeg waarde overblijft voor de overgebleven 35%

Gebruik een tool waar zoveel mogelijk mensen van gebruik kunnen maken.

begin niet over whitelisten: Jullie willen beter worden van de informatie die een dergelijke iets kan genereren. Verwacht niet dat de persoon die die data aanlevert hier ook zelf actief een extra stap voor gaat nemen. Elke extra stap betekend een drempel waar de bereidheid om inspanning te leveren enorm afneemt. Toch doen jullie dit telkens "ga voor inhoudelijk naar topic x, voor typefouten topic y", om input te kunnen doen moet je whitelisten. telkens een extra inspanning bij de gebruiker leggen. 99% van de gebruikers zal als hij een extra stap moet doen zeggen "nee daar heb ik nu geen zin in" daarmee verliest de klant niets, jullie wel, een optie van feedback van de eindgebruiker. Jullie werken toch Agile, nou feedback van eindgebruikers is wat je wil, de rest is in de meeste gevallen maar ruis eromheen.

Goede UX data is goud waard, het helpt je beter te worden, hogere omzetten mee te behalen, te groeien naar doelen. Als het acceptabel is dat maar 35% van je bezoekers input kan geven geeft dat meteen aan hoe belangrijk deze data voor jullie is.

Zorg dat er ook iets in zit voor de gebruiker, bijvoorbeeld graadmeter "wauw tot walg"

Een pol met de opmerking over 6 maand zul je misschien resultaat zien van jou inspanning is niet genoeg. Er is een hoop kritiek over de interne data waarmee redactieleden soms zwaaien, daarin worden alleen maar de positieve dingen gemeld. Er is blijkbaar nooit iets wat verbetering nodig heeft. Kan, maar niet erg waarschijnlijk. Als het er wel is, wees transparant, zo zorg je ervoor dat mensen feedback blijven geven.
Niet elke adblocker blokkeert ook Usabilla, die 65% is eerder 25%. Maar dan nog zijn we daar niet tevreden mee. We hebben dit jaar veel geprobeerd samen met Usabilla om dit te verbeteren, maar de oplossing blijft uit. Dus we zijn aan het kijken of we dit op een andere manier kunnen aanpakken.
Pagina: 1