Afdekking voor klein doucheputje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-01 01:05
Het doucheputje van onze huurwoning is erg klein. Ik vermoed dat er ooit een douchebak of badkuip gezeten heeft en dat hij daarom zo klein is. Hij voert wel af, je moet na afloop alleen wat meer moeite doen om het water weg te zemen.

Nou willen we het gat wat netter afwerken. Iets van een rooster zou fijn zijn.

We zijn al bij diverse bouwmarkten geweest, maar geen van allen verkopen douchputjes van dergelijk formaat. De doorsnee van het gat is ongeveer 43mm.

Iemand een idee wat we hiermee kunnen om het er wat netter uit te laten zien? Dit is de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEaPxzo6J92YOHa-tztnUZkFFsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IGKF2yDj74mPdE4oorf87XK.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:39

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat heb je zelf al gevonden?

Is dit een open verbinding naar het riool? Of zit er nog een luchtslot tussen?
Als het open is: wat zegt de woningbouw/verhuurder ervan als je hen hierover informeert en verzoekt dit op te lossen?

[ Voor 78% gewijzigd door Goudvis op 22-07-2021 10:37 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 09:13

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Kan je niet een groter model rooster pakken en daar tactisch de slijptol in zetten? Maatwerk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarschijnlijk heeft er ooit een opbouwdouchebak gezeten die afvoerde in die maat pijp. Voor een douche is dat geen rare maat.

Het is dus ook geen fatsoenlijke put, ik vraag me af of er zelfs een sifon ergens in zit. Stinkt het soms ook uit die pijp?

Je kan er het beste een echt doucheputje inzitten, maar dan moet je wel eerst de rest uithakken ben ik bang. Dat is niet zomaar even iets erin draaien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
AliExpress is je vriend. Eerste wat ik tegenkwam: https://www.aliexpress.com/item/1005001582702926.html
Zit vast middels zuignapjes, dus niet erg dat hij 14,5 cm is. Dan heeft hij mooi wat overlap.

[ Voor 31% gewijzigd door Saeverix op 22-07-2021 10:39 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
Wat zegt de verhuurder?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 09:13

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Loze opmerking. Als huurder ben je niet gevrijwaard van 0 onderhoud, klein onderhoud komt namelijk voor de huurder. Buiten dat, ga je toch zeker niet voor een oplossing van 5 euro naar de verhuurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
Hooglander1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:37:
Waarschijnlijk heeft er ooit een opbouwdouchebak gezeten die afvoerde in die maat pijp. Voor een douche is dat geen rare maat.

Het is dus ook geen fatsoenlijke put, ik vraag me af of er zelfs een sifon ergens in zit. Stinkt het soms ook uit die pijp?

Je kan er het beste een echt doucheputje inzitten, maar dan moet je wel eerst de rest uithakken ben ik bang. Dat is niet zomaar even iets erin draaien.
Het stinkt regelmatig. Ik denk dan ook dat het een rechtstreekse verbinding is. In uithakken heb ik niet veel zin, het is maar een huurwoning en ik ben niet van plan hier erg lang te blijven. Als de oplossing niet heel simpel is moeten we er gewoon mee leren leven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Lawwie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Loze opmerking. Als huurder ben je niet gevrijwaard van 0 onderhoud, klein onderhoud komt namelijk voor de huurder. Buiten dat, ga je toch zeker niet voor een oplossing van 5 euro naar de verhuurder..
Als het een rooster is wel.

Als het een open riool verbinding is zonder waterslot, is het weldegelijk de verhuurder die hieraan iets moet doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
Saeverix schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:38:
AliExpress is je vriend. Eerste wat ik tegenkwam: https://www.aliexpress.com/item/1005001582702926.html
Zit vast middels zuignapjes, dus niet erg dat hij 14,5 cm is. Dan heeft hij mooi wat overlap.
Kwam ook zoiets tegen op Amazon. Vraag me alleen af in hoeverre dat blijft liggen en niet gaat verschuiven, hoewel het voor de prijs absoluut het proberen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
Die beweert dat het altijd al zo geweest is en gaat er niks aan doen. Misschien een beetje cynisch van mij maar zo'n antwoord kon ik verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Overseer10 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Kwam ook zoiets tegen op Amazon. Vraag me alleen af in hoeverre dat blijft liggen en niet gaat verschuiven, hoewel het voor de prijs absoluut het proberen waard is.
Voor die twee euro kun je een poging wagen inderdaad. De reviews 6354 zijn erg positief, dus het moet wel iets zijn.
Ik zou ook even verder kijken op AliExpress en er nog een alternatief bijbestellen. Want zoals je zegt voor die prijs is het het proberen waard.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja dit soort verhuurders doe je weinig aan momenteel het enige wat ik kan bedenken tegen de stank is als je niet douched er een stop in duwen. Maar om te beginnen een keer een goede ontstopper erdoor gooienom de prutlucht te beperken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Oplossing in de tweakers-hoek:
Ik heb mijn vergeelde roostertje vervangen door een spierwit geprint exemplaar (materiaal: petg). Een 3d-printer kan, zeker bij dit soort niet-standaard afmetingen, uitkomst bieden als je verder nergens iets geschikts kan kopen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Frogmen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:55:
Tja dit soort verhuurders doe je weinig aan momenteel het enige wat ik kan bedenken tegen de stank is als je niet douched er een stop in duwen. Maar om te beginnen een keer een goede ontstopper erdoor gooienom de prutlucht te beperken.
Je hebt een directe verbinding naar het riool, die stank blijft echt wel komen.
Overseer10 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Het stinkt regelmatig. Ik denk dan ook dat het een rechtstreekse verbinding is. In uithakken heb ik niet veel zin, het is maar een huurwoning en ik ben niet van plan hier erg lang te blijven. Als de oplossing niet heel simpel is moeten we er gewoon mee leren leven.
Als het een directe rioolverbinding is, zou hij daar wel wat aan moeten doen, maar ja... als je er toch niet lang wil blijven is het makkelijker om er ff mee te leven inderdaad.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Overseer10 Zou eerst eens goed gaan schoonmaken, en de verhuurder bellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Gizz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:03:
Ik heb mijn vergeelde roostertje vervangen door een spierwit geprint exemplaar (materiaal: petg). Een 3d-printer kan, zeker bij dit soort niet-standaard afmetingen, uitkomst bieden als je verder nergens iets geschikts kan kopen.
Je zou er dan zelfs een soort van zwanenhals in kunnen aanbrengen. Doorstroming zal dan wel minder worden maar, houdt de lucht wel buiten de badkamer.

En dan is er altijd nog:
https://www.rijksoverheid...wbesluit+en+woning_v2.pdf

3.3.31:
De riolering mag geen stank veroorzaken en er mogen geen rioleringsgassen in de woning terecht komen. Daarom wordt een eis gesteld aan de lucht- en waterdichtheid van de leidingen.

De verhuurder moet dit dus oplossen

[ Voor 38% gewijzigd door Steefph op 22-07-2021 11:15 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
Ziet er niet uit alsof er een sifon in de vloer gewerkt zit dus een open verbinding. Als je er zo min mogelijk mee wilt doen lekker een speciedeksel erin drukken na het douchen om de stank buiten te houden en deze eraf pakken als je gaat douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Overseer10 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Die beweert dat het altijd al zo geweest is en gaat er niks aan doen. Misschien een beetje cynisch van mij maar zo'n antwoord kon ik verwachten.
Tja, dan had ie er dus allang iets aan moeten doen want het heeft blijkbaar altijd al zo verkeerd gezeten met een open verbinding naar de afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-05 12:08
Klinkt als een typisch gevalletje van Privaatverhuur.
Die beste man/vrouw zal wel zo min mogelijk geld hieraan uit willen geven.

Ik zie zo 123 gebeuren dat je naar instanties toe moet stappen om de verhuurder op z'n punt te zetten.

Of je daar ook zin in hebt is 'n tweede...

p.s. Houdt er rekening mee dat als het dus inderdaad Privaatverhuur betreft, dat je er zo 123 zonder pardon uitgeknikkerd kan worden met een bepaalde tijd opzegtermijn, tenzij anders beschreven en afgeschermd in je huurcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
superkevinxd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:13:
Klinkt als een typisch gevalletje van Privaatverhuur.
Die beste man/vrouw zal wel zo min mogelijk geld hieraan uit willen geven.

Ik zie zo 123 gebeuren dat je naar instanties toe moet stappen om de verhuurder op z'n punt te zetten.

Of je daar ook zin in hebt is 'n tweede...

p.s. Houdt er rekening mee dat als het dus inderdaad Privaatverhuur betreft, dat je er zo 123 zonder pardon uitgeknikkerd kan worden met een bepaalde tijd opzegtermijn, tenzij anders beschreven en afgeschermd in je huurcontract.
Op dezelfde manier kun je dan stoppen met huurbetalen en eventuele verhuiskosten verhalen op de verhuurder.

De verhuurder moet dit fixen. PUNT

Een huurcontract beëindigen als verhuurder omdat je geen onderhoud wilt plegen gaat een rechter niet echt waarderen. Die kan daar dan nog weleens een streep door zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:12

Sebastiaan

....

Misschien gewoon een roostertje er op leggen, zoiets als dit: https://www.kroon.nl/ventilatierozetten-kunststof

als je zoekt op rooster 43mm zijn er voldoende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 00:17
Zal zoiets passen voor de stankafsluiting? https://www.wildkamp.nl/p...-mm-renovatieset/15047829

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lawwie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:42:
[...]

niets geen loze opmerking.

Dit moet had de verhuurder bij mutatie moeten zien en aan(laten)pakken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Gizz schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:03:
Ik wilde hetzelfde zeggen. Ik heb zelf een donkergrijs roostertje ontworpen en geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
Als je het vlak met de vloer in de afvoer kan rammen plaatsen wel maar ik betwijfel of er niet direct een bocht in de vloer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Dat lijkt niet eens op een afvoer maar een stuk PVC van 40mm wat uitsteekt :'(
Je hebt echt een luchtslot/ nodig als je van de stank afwilt. Daarvoor moet helaas gehakt worden in beton en een normaal doucheputje geplaats worden.
Ik zou hier niet aan kloten met een slijptol of beitel want als de boel gaat lekken heb je een probleem.

Zoals de rest zegt, er heeft hier waarschijnlijk een douchecabine met douchebak gezeten. Lijkt alsof die zwarte douchecabine ook pas gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:18

BrZ

Aangezien je zegt dat je het water met een vloertrekker naar het "putje" moet afvoeren gok ik dat er ook helemaal geen afschot is? Die hele vloer moet er gewoon uit, of er moet een bak in komen.

Succes met je verhuurder :P
Pagina: 1