Wasmachine neemt geen water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Aangezien hier veel handigere mensen zitten:

Ik heb een Miele V 5845 met electronische waterstop.

Gister pakte deze ineens geen water meer, dus de deksel voor de pomp eruit, stond vrij veel druk op wmb, toen ik deze open maakte. Er zat wat vuil in, maar de pomp opzich draaide vrij.

Toen de waterstop losgedraaid, ook weer relatief veel druk hierop. De kraan geeft ook gewoon water, maar vult de slang dicht. Mijn conclusie is dan dat de waterstop dicht blijft.

Helaas zit er ook een soort lange pijp die de machine in gaat aan deze connector, dus een standaard aanvoerkabel is denk ik niet compatible:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EleFTGX.jpg

Uiteindelijk ook de kant aan de machine losgehaad, hier zat een connector met opschrift:

2x 1mH 250V ~2A

Is er iemand die kan adviseren wat zoiets doet? En is zo een waterstop geactiveerd (en dus dicht) als er geen stroom op staat, of juist als je er wel stroom op zet?

Ik heb inmiddels de complete slang met waterslot besteld, maar ik kon dus niet verifieren of er nog Henry's in deze connector zaten, en het is me ook enigzins onduidelijk wat het doet.

Dus mijn concrete vragen:
Hoe kan ik meten dat alle henry's nog aanwezig zijn in deze connector?
Kan iemand uit de bovenstaande gegevens opmaken wat ik WEL zou moeten meten op deze connector? (multimeter in bezit)
Hoe word zo een waterstop geactiveerd?
Kan ik eventueel dus ook testen met een directe/geen verbinding (dus die connector overslaan)

Foto:

'Connector' met specificaties:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tSu32PP.jpg

Alvast dank,

Frank

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

https://www.onderdelenhui...0-5308170/?v=796834e7a283
Dubbele Ontstorings spoel zeggen ze,

In dat geval zou het niet echt heel veel moeten uitmaken hoeveel mH het precies is.
Maar als hij doorgebrand is, werkt er niks meer.
Als je met een mulitmeter die contacten op de spel meet, zijn ze dan nog wel verbonden ?

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 22-07-2021 10:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Die ga ik vanavond even meten. Had mijn multimeter nog op werk liggen en met mijn tong meten was me iets te spannend.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Net gemeten: voor zover wat ik geleerd heb van inductors en Henry’s zie ik continuïteit, en een langzaam afnemende weerstand op beide kabelparen. Dat klopt dus. Morgen komt de slang binnen, ik ben benieuwd.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Nieuwe waterstop erop en wassen als vanouds. Bedankt, @heuveltje !

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bertus schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:09:
Nieuwe waterstop erop en wassen als vanouds. Bedankt, @heuveltje !
Je hebt het zelf opgelost, dus geen dank.
Maar mooi dat het opgelost is :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1