Toon posts:

Probleem AOpen 12x40 DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 3 andere Aopen DVD spelers gekregen en allemaal hetzelfde probleem:

1. MIxed MOde cd's leest hij alleen Audio tracks
2. Data Cd's leest hij vaak helemaal niet.

Ik heb net dus mijn 3e speler opgehaald, en ik had al verwacht dat het niet zou gaan werken, daarom had ik nog van te voren gevraagd of ze hem eerst wilde testen alvorens ik hem zou uitproberen.
Bij de winkel deed hij het gewoon, maar bij mij dus niet.

Mijn plextor cd writer heeft totaal geen probleem.
Elke speler zit op een eigen kanaal, master, dma aan.

Laatste BIOS etc.... en WIN '98se

Ik wordt nu langzamerhand beetje gek dus dat het niet normaal wil functioneren

Hopelijk kent iemand dit probleem, thnx alvast

Verwijderd

Ìk heb voor mn pa in zn PC een Aopen 12x40 gezet, ding is zeer snel, en leest Data cds gewoon goed.

Verwijderd

dvd speler heeft zeeeeeeeer ernstige problemen met CDR. ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben maar dat was bij mij een tijdje gelegen het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
JA cd R is al helemaal geen optie... SUX ass dit damn

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens DMA aan of uit MAAKt niet uit, en een originele MIXED moDE cd pakt ziet hij alles als AUDIO tracks heel wazig

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Andere kabel al geprobeerd?

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik gelijk zo proberen, want dacht niet dat ik dat al had gedaan...

I'll keep you posted

Verwijderd

Topicstarter
Nope had hem geswitched met de kabel van me writer en gelijk ook op dat kanaal gedaan...

Maar nog steeds zelfde probleem...

Vaag, zeker vage compatibiliteits error tussen VIA en me DVD speler???

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:36 schreef Koeschaap het volgende:
dvd speler heeft zeeeeeeeer ernstige problemen met CDR. ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben maar dat was bij mij een tijdje gelegen het probleem.
Ik heb daar met mijn AOpen 12x40 geen last van: alle soorten cd-r's (ook cheap-ass exemplaren) en cd-rw's doen het gewoon.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Maar jij hebt geen VIA >:)

• raw meat
  • Niet online

raw meat

Hij is ook getest op een KT133A wel een abit maar toch de zelfde chipset ;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb echt geen idee meer wat nog meer eraan te kunnen doen, nieuwe WIN install is ook meerdere keren geweest.

Dus ik ben radeloos... anders laat ik dat ding wel omruilen voor een ander merk DVD speler

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bij mij issi goed

Verwijderd

Die speler is door een collega van mij op de TD werkelijk tot in den treure getest, elk cd'tje wat er op onze TD rondslingert heeft erin gezeten zonder problemen (behalve de gebrande driver cd's van m'n chief maar die gevallen zijn gewoon zo gaar als een ui, hij is never in staat geweest om een foutloze af te leveren |:( >:) )
Voor de rest heeft er in gezeten, normaal audio, mixed mode, data normaal, cdrw packet en normaal, dvd (3 films), data zelf gebrand, multisession etc.
Ik kan je een ding vertellen, jouw speler is het probleem niet.

Zijn die mixed mode cd's van je, mischien zelf gebrand?, in dat geval kan ik het mischien wel begrijpen, dat heb ik zelf ook een keer gehad,, dat kreng ging alleen goed in de brander waarin ie gefikt was,, bij de rest zag ik alleen audio tracks (2 om precies te zijn).

Verwijderd

Bij mij istie ook goed, op mŽn KT133. Af en toe wel iets wazigs, maar dat is met elke DVD- of CDROM-speler weleens.
Ik weet alleen wel dat alle AOpen CDRom- en DVD-spelers moeite hebben met CDŽs gebrand in mode 2 (wat Easy CD Creator geloof ik standaard doet, kun je wel aanpassen). Deze worden dan op bijv. maximaal 4 of 8 speed gelezen en dat gaat allemaal moeizaam.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik test het met originele cd's MIxed MOde en daar gaat het dus niet goed mee...... DAMN

wordt er gek van... alles werkt in mijn pc... mijn fikker leest alles goed in... alleen die DVD speler dit is zelfs een andere firmware revisie ASH

Verwijderd

Topicstarter
Rare is ik doe net een gebrande DIVX cd erin... ziet die als 1 CDA file van 1 KB groot... WTF is er mis...

Misschien is t zooitje toch niet compatible.. kan hem nu net zo goed van het dak gooien

Verwijderd

Ook nog eens gehad met een crazy bytes cd. in m'n Plextor scsi speler las ie hem gewoon maar in m'n Mitsumi speler zag ik alleen 1 track (van 648Mb) staan, meer niet. Kopieren naar schijf van die track leidde meteen tot een vastloper :( .

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ze;fde probleem gehad, 2 keer een nieuwe gehad werkte weer niet.
heb daarna de LG DRD18120B gekregen, hij is stil, leest alles, maar werkt niet clonecd :(
Als je een andere neemt, zou ik eerst goed de reviews lezen.

Verwijderd

Als je fikker die cd's wel goed inleest, wat is dan eigenlijk het probleem,, dat soort cd's mep je dan toch in je fikker? Moet ik hier ook wel eens doen, dan leest m'n 40 speed Mitsumi iets niet goed, dan donder ik hem maar ff in m'n A-Open 52X en als dat nog niet gaat dan op m'n andere bak op m'n scsci's,, succes gegarandeerd

Verwijderd

Topicstarter
Wat het probleem is dat ik niet mijn toen erg dure Fikker wil verneuken door hem als cd rom speler te gebruiken... daar had ik juist die DVD speler voor gekocht...

en trouwens als ik een product koop moet die ook normaal functioneren, want nu kan ik er helemaal niks mee :(

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 00:37 schreef -KOD- het volgende:
Wat het probleem is dat ik niet mijn toen erg dure Fikker wil verneuken door hem als cd rom speler te gebruiken... daar had ik juist die DVD speler voor gekocht...

en trouwens als ik een product koop moet die ook normaal functioneren, want nu kan ik er helemaal niks mee :(
Hij functioneerd ook normaal, dat jij ergens in je config iets hebt zitten wat niet helemaal tof is (software, hardware, weet ik veel) is jouw probleem en niet die van die speler.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz... lekkere service dan... ik bedoel ik heb hem zelfs getest op een kale COnfiguratie... dus kan niks anders dan zijn dan compatibiteits probleem...

zelfs getest toen de fikker er nog nooit in had gezeten.... echt gewoon win 98se helemaal kaal met alleen de via drivers

Verwijderd

DŽr zijn 2 soorten Aopen 1240 DVD-spelers, de AMH en de ASH. Volgens mij zit het wezenlijke verschil daarbij niet in de firmware, want die kun je gewoon flashen, maar echt in het loopwerk ofzo. Ze hebben ook allebei hun eigen firmwareupdates op de aopen site en als je de verkeerde gebruikt ruineer je je DVD-speler. Misschien wat vergezocht, maar ben je misschien aan het firmware flashen geweest en heb je daarbij de verkeerde firmware gebruikt?

Dat zou namelijk heel veel verklaren, ik heb namelijk ook weleens met de verkeerde firmware geflashed en toen las hij alleen nog maar gewone CDŽs. Gauw weer teruggeflashed.

Ja ik weet het, waarschijnlijk ben je niet zo dom, maar ik vraag het toch maar ff...

Verwijderd

AOpen dvd spelers hebben veel problemen.

Ze maken meer herrie, en hebben veel problemen met de laadjes, of ze gaan niet meer open, of ze gaan niet meer dicht.

Dingen kwamen met bosjes terug.

Koop een Pioneer 106S of Toshiba, zijn zowieso beter.

Greetz.

Verwijderd

2 maten van me hebben zo'n ding...
Bij de ene heeft ie problemen met een x-aantal cd's...
En bij de andere werd zijn harddisk opeens lijp toen die drive erbij kwam.
Volgens mij kan je beter een Creative DVD proberen,kijken wat dat doet.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 02:04 schreef I.M.Weasel het volgende:
Volgens mij kan je beter een Creative DVD proberen,kijken wat dat doet.
Koop NOOIT een Creative DVD. Is nog erger dan Aopen.

• raw meat
  • Niet online

raw meat

Op zondag 19 augustus 2001 00:56 schreef -KOD- het volgende:
Hmz... lekkere service dan... ik bedoel ik heb hem zelfs getest op een kale COnfiguratie... dus kan niks anders dan zijn dan compatibiteits probleem...

zelfs getest toen de fikker er nog nooit in had gezeten.... echt gewoon win 98se helemaal kaal met alleen de via drivers
Driemaal omruilen zonder dat er een probleem met die DVD is, is geen service???

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee firmware is nog niet geflashed om de eerste vraag te beantwoorden...

En op mijn bovenbuurman: Ja dat is wel goede service, en ook dat die getest is voordat ik hem erin doe, maar als dit het einde van het verhaal is... en ik pech heb, dan klopt er iets niet.

Ik had deze computer compleet gekocht, en in de 1e instantie werkte de 1e Aopen al niet goed. Als ik nu bij nr 3 ben aangeland betekend dit dat configuratie samen niet goed werkt, en ik koop een product (computer) waarbij ik ervan mag uitgaan dat het systeem werkt. En dat doet het dus nu niet...

MAW ik sta in mijn volle recht, om desnoods een ander type DVD speler erin te doen.

MAar eerst ga ik hem nog op een paar andere computers uittesten, aangezien hier nog 2 stuks staan...

I'll keep you posted

Verwijderd

Topicstarter
Hmz op de Aopen site staat: Supported DVD and CD Formats Including CD-R/RW and DVD-R/RW... Dus gefikte cd;s zouden ook goed moeten gaan... maar die gaan dus ook niet...

ARGH GOEDKOOP is dus weer DUURKOOP dat blijkt maar weer :(

• vandenberg
Welk type heb je, de AMH of de ASH. ik heb de laatste en die geeft bij mij dus geen probs.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 keer AMH gehad en nu ASH... moet zeggen dat deze ASH wel normaal geluid maakt en die AMH echt raar geluid.

Maar hij was getest deze en deed het daar gewoon... maarja incompatibiliteit kan voorkomen

Verwijderd

Topicstarter
Naja laatste test, De DVD speler in een INtel Machine Geknald... originele cd's getest cd r... en hij ziet alles als CDA files...

Bij de winkel zeiden ze dat ze hem hadden getest zonder problemen,

Maar al mijn componenten werken juist in mijn machine, geen vaga errors, virssen of wat dan ook. En heb geen firmware update gedaan...

Hoe is dat dan mogelijk??? dat het probleem zich hier wel voordoet op 2 compleet verschillende machines

• vandenberg
Terugbrengen die hap en vragen of je kan ruilen voor een Pioneer. Mag best na al die trubbels die je hiermee gehad hebt, lijkt me. Je kunt nog met de laatste firmware (R23) proberen, maar of dat zal helpen...
Blijft een vreemd verhaal (na testen op 2 verschillende systemen), want er zijn er volgens mij zat die er zoals ik alleen maar plezier van hebben.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok... maarja weet niet of ik hem mag ruilen, ik bedoel zij beweren dat hij bij hun gewoon werkt... als dat zo werkelijk is,

dan lijkt het me toch sterk dat mijn computer dat ding vernaggeld... Zou niet eens weten hoe??? ja met een virus die zich nesteld in de firmware... maar aangezien ik geen fimware heb geupdate.

En anders zou mijn cd writer ook wel vaag doen, als er een veodingsprobleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok niemand dus een idee hoe dat kan gekomen zijn???

Verwijderd

Shitje het probleem is al lang opgelost,maar dit topicje was ik vergeten...
Na het installen van Win XP pakt hij dus opeens een standaard cdrom driver,die dus niet werkt.
Deze heb ik veranderd naar een Atapi Changer Device,ik meen die van NEC...
En dit loste het probleem op :)
Pagina: 1