Hallo Allemaal,
Sinds enkele maanden erger ik mezelf steeds meer aan mijn eigen netwerk...
Ik ben zelf een IT Consultant en heb wat netwerk kennis in huis. Echter wil ik graag dat wat mensen meedenken over een ideale oplossing.
In de huidige situatie heb ik problemen met mijn 2.4GHz en 5GHz netwerk, met een hele trage snelheid.
• Een huis van 1976, 6 meter breed, 11 meter lang.
• Ik heb 1 router van Ziggo in de meterkast staan.
• Er gaat 1 kabel van de Ziggo Router naar 1 Access Point (NETGEAR WAC510), die tevens ook in de meterkast staat.
• Er gaat 1 kabel van de Ziggo Router naar 1 Access Point (NETGEAR WAC510), die achter in de tuin staat.
Wanneer ik op de kamer recht boven de meterkast ben behaal ik een maximale snelheid (2.4GHz) van:
18,8 Mbps Download
24,2 Mbps Upload
In mijn ogen dus te langzaam, waarbij ik de 5Ghz met regelmaat niet eens zie.
Wat ik zelf denk, is dat de Ziggo Router de boosdoener is. Ik heb met deze Ziggo Router de WiFi functie uitgeschakeld en gebruik hem alleen als Modem en Ethernet verbinding.
Op de afbeelding:
Rood = Ziggo Router/Modem
Groen = NETGEAR WAC510 AP
Paars = Ethernet kabel
Sinds enkele maanden erger ik mezelf steeds meer aan mijn eigen netwerk...
Ik ben zelf een IT Consultant en heb wat netwerk kennis in huis. Echter wil ik graag dat wat mensen meedenken over een ideale oplossing.
In de huidige situatie heb ik problemen met mijn 2.4GHz en 5GHz netwerk, met een hele trage snelheid.
• Een huis van 1976, 6 meter breed, 11 meter lang.
• Ik heb 1 router van Ziggo in de meterkast staan.
• Er gaat 1 kabel van de Ziggo Router naar 1 Access Point (NETGEAR WAC510), die tevens ook in de meterkast staat.
• Er gaat 1 kabel van de Ziggo Router naar 1 Access Point (NETGEAR WAC510), die achter in de tuin staat.
Wanneer ik op de kamer recht boven de meterkast ben behaal ik een maximale snelheid (2.4GHz) van:
18,8 Mbps Download
24,2 Mbps Upload
In mijn ogen dus te langzaam, waarbij ik de 5Ghz met regelmaat niet eens zie.
Wat ik zelf denk, is dat de Ziggo Router de boosdoener is. Ik heb met deze Ziggo Router de WiFi functie uitgeschakeld en gebruik hem alleen als Modem en Ethernet verbinding.
Op de afbeelding:
Rood = Ziggo Router/Modem
Groen = NETGEAR WAC510 AP
Paars = Ethernet kabel
/f/image/QMkX3CxRmQ9yqsiEcMPJFtFX.png?f=fotoalbum_large)