Toon posts:

RSI?? Of niet? En een muis waar mijn hand op past?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus pas iets gelezen over RSI, en vreemd genoeg, na 2 dagen begon ik ineens dezelfde dingen te voelen die beschreven werden als eerste klachten, nu had ik gisteren pijn tussen duim en wijvinger en ben ff gestopt tot vanmiddag. Ik heb er echt nog nooit last van gehad en ik zit erg vaak achter mn bak. Dit vind ik natuurlijk behoorlijk kut.

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik het heb. Is het gewoon verbeelding?? Werk ik ineens te krampachtig?

Ik heb nu niet echt last meer, behalve dat mn pols een beetje moe aan voelt en dat het bij redelijk zware dingen een beetje pijn doet links op mijn pols.

Is het in deze situatie af te raden om naar een 2 dagen durende lan party te gaan? Daar na wil ik mijn muis wel een weekje laten liggen, maar die lan is wel errug tof, en daar wil ik eignelijk heel erg graag heen.

Een muis waar mijn pols kan steunen lijkt me een goede oplossing. Ik heb alleen geen idee welke ik zou moeten nemen, ik heb een redelijk grote hand en daarom een aardig flinke muis nodig.

Wie helpt mij.....??

Verwijderd

Topicstarter
ff up!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Welke muis heb je???

En me buurman heeft zo'n arm steun houder ligt wel lekker....

Misschien iets voor jou.....

Maar je kan natuurlijk ook ff wat pillen halen voor smetvrees :D

Het is maar hoe je het in wil vullen :)

Suc6

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• hives
Koop anders gewoon een logitech optical mouseman...
Top muis!

Hoef je ook geen rare spastische bewegingen te maken >:)

Greetzzzzz Hives

P.S armsteun kan je ook nog kopen....

Is wel lekker maar ik vind het meer voor invalide :D

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het iig heel erg vreemd, maar zou die lanparty kunnen? Ja toch? En denk je dat je op zo'n muisman van logitech je hele hand kwijt kan? Ik wil IIG niet meer met mn handpalm op de muismat steunen!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien moet je je hand wat andere dingen laten doen dan alleen maar met je muis spelen :) Koop bv 2 van die balletjes, als je ff je muis niet hoeft te gebruiken omdat je bv naar een film zit te kijken kan je door die 2 balletjes in je hand rond te laten draaien de spieren in je hand masseren. Maar ik denk dat als je gewoon niet meer over RSI nadenkt het vanzelf over gaat, want het is wel vaag dat je er pas last van krijgt als je er net over gelezen hebt :)

MechWarrior || Monsters Game

• hives
Ik heb een goede remedie :)

Als je nou gewoon elke morgen muisjes op brood eet...
Want daar wordt je groot en sterk van....

En als je sterk bent heb je ook geen last van ziektes B-)

Nee OK, ff serieus....

Je kan zo'n invalide steun overal meenemen hoor....

En die mouseman optical kan je je hele hand op kwijt....

[Off topic] Bij me vriendin kan ik ook aardig goed me handen kwijt.... :7 [off topic]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien is een Razor Boomslang iets voor jou? (schijnen nogal groot te zijn, en geschikt voor mensen met grote handen :? )
Of anders is een trackball misschien een oplossing??
(Er zijn trouwens ook van die muismatten met een polssteun, gevuld met gel.)

Als het meer pijn begint te doen, zou ik niet naar die LAN-party gaan als ik jou was. Hoe tof ie ook is.

Maar goed, dat is jou keus.

(ik heb ook wel Žs last gehad van (heel) lichte RSI

* Scipionyx kijkt nu wel uit met pijn in zŽn pols...

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:59 schreef GambitRS het volgende:
misschien moet je je hand wat andere dingen laten doen dan alleen maar met je muis spelen :) Koop bv 2 van die balletjes, als je ff je muis niet hoeft te gebruiken omdat je bv naar een film zit te kijken kan je door die 2 balletjes in je hand rond te laten draaien de spieren in je hand masseren. Maar ik denk dat als je gewoon niet meer over RSI nadenkt het vanzelf over gaat, want het is wel vaag dat je er pas last van krijgt als je er net over gelezen hebt :)
Vind ik ook heel vaag. Want ik heb nooit nergens last van gehad, In de meest vreemde houdingen achter mijn pc gezeten en nooit last en soms echt hele dagen + nachten en ik zit nu al zo'n 6 jaar in het vak!

• ipsec
  • Laatst online: 24-03 15:30
[*knip*]
[*knip*]
heb ik ook is echt een aanrader... je pols neemt dan echt rust!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:24 schreef Scipionyx het volgende:
Misschien is een Razor Boomslang iets voor jou? (schijnen nogal groot te zijn, en geschikt voor mensen met grote handen :? )
Of anders is een trackball misschien een oplossing??

Als het meer pijn begint te doen, zou ik niet naar die LAN-party gaan als ik jou was. Hoe tof ie ook is.

Maar goed, dat is jou keus.

(ik heb ook wel Žs last gehad van (heel) lichte RSI

* Scipionyx kijkt nu wel uit met pijn in zŽn pols...
Heb je trouwens een polssteun nu? Mijn hand is nu over en mn pols ook (tenminste, dat denk ik).

Hoe snel trekt zoiets naar je onderarm/schouder?
Want ik denk daar ook al iets te voelen, maar ik denk vaak van alles te voelen als ik ergens iets van weet, daarom vraag ik dat!

Ben een keer bijna flauw gevallen tijdens een tentamen Bio, omdat ik aan mn andemhaling zat te denken :D |:( , hoe lomp kan je zijn zou je zeggen!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik heb een logitech cordless mouseman wheel, maar ook last van RSI... Ik heb net 4 jaar hts informatica (met M$ muisjes en zo) achter de rug...

Het is een combinatie van stress, vermoeidheid en veel computeren (ik programmeer veel).

Nu heb ik naast m'n muis een wacom tekentablet en dat verlicht de druk aanzienlijk omdat je deze veel natuurlijker hanteert dan je muis...

Naast een goed toetsenbord, aanwijsapparaat e.d. zijn ook een goede stoel, een goed bureau en pauzes van groot belang. Omdat je achter een pc zit (in rust), voert je lichaam minder zuurstof toe, terwijl je handen toch hard werken, door elke 20 minuten ff te gaan wandelen blijft je lichaam meer actief en krijgen je spieren genoeg zuurstof aangevoerd...

Cogito Ergo Credo

• Alpine
  • Laatst online: 05-04 19:15

Alpine

Twisted animator

Die pols steunen zijn enorm slecht. Die dingen forseren een onnatuurlijke houding en dat is juist de reden waarom je RSI krijgt (een slechte houding van de pols dus). Zodra ik mijn pols op zo'n mat legt heb ik direct pijn aan m'n pols.

Verwijderd

Je kan ook wisselen tussen links en rechts, dat doe ik als ik last krijg van mijn pols, werkt goed!

Verwijderd

De enige echte remedie tegen RSI is afwisseling van beweging. Zolang je maar zorgt dat je spieren genoeg verschillende bewegingen maken zal je het niet krijgen.
Heb zelf al meer dan 2 jaar last van RSI, en ik merk dat zwemmen erg goed is om mijn klachten te verminderen.

Verwijderd

K'heb al RSI z'n 3 jaren en die gaat nooit meer weg.
laast van pulse,eleboog, maar die komt van mijn laatste werk en ja ook die ± 6 uur p/d achter de puter.Is geen grapje,door het ben ik mijn baan kwijt dus als je begin laast te voelen ff pauzen of iets anders doen...

En ja ik heb ook z'n arm steun en logitec opti/cordless muis

Verwijderd

Dus je leest iets en 2 dagen later heb je het ook?

Denk dat dan alleen pilletjes helpen of anders moet je iets zoeken (zoals sport, activiteit, ed.) buitenshuis waarbij je niet de hele dag achter je schermpje zit.

Ieder syndroom is per definitie een gevolg van een herhaling van gebeurtenissen en/of bewegingen. Je klikt dus eenvoudig meer dan je lichaam aankan. Dan kun je het gevolg aanpakken door een andere muis te kopen of je pakt de oorzaak aan door een sociaal leven op te bouwen. En als je eerst iets moet lezen om er vervolgens last van te kunnen hebben, zit het tussen de oren!

• DocMac
  • Laatst online: 01-12-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:37 schreef okidokie het volgende:
En als je eerst iets moet lezen om er vervolgens last van te kunnen hebben, zit het tussen de oren!
Of je hebt er al langer last van, maar het valt je nu pas op...

Probeer eens een RSI programmaatje op je computer, Ik geloof dat je die van de FNV site kunt downloaden. Deze programmaatjes dwingen je even van de computer weg te gaan. Fysieke hulpmiddelen verleggen de grenzen van het probleem: je kunt en gaat dus langer achter de computer zitten, waardoor je opnieuw klachten krijgt.

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad. Vlak voordat ik stage ging lopen (dat was al zeuren want mn cijfers waren eigenlijk niet in orde, moest 'praten'(slijmen bleh) met de coordinator en dat sux) moesten er nog allemaal projecten af, paar keer tot 4 uur 's nachts zitten te coden, week daarna meteen stage gaan lopen. Toen had ik ook steeds last van mn pols. Kon hem niet goed draaien en dat soort shit. Kon geen normale vuist maken en zo. Was gewoon stress zeg maar.

Remedie: Doe alles lekker relaxed. Ga lekker op tijd pitten en zo. (Shit ik lijk mn moeder wel ;)) Wat ook wel hielp bij mij was veel water drinken, daardoor veel naar de plee moeten. (Da's de enigste plek waar je handen los kan schudden zonder dat iedereen denkt dat je leip ben, en je hebt meteen even een loopje :))

Week later was het over. Heeft me wel even aan het denken gezet btw. Heb het als een waarschuwing gezien. (Ik ben een ongelooflijke computerfreak, maar toch maar even wat vaker een beetje relaxen tussendoor..)

Edit:

Btw heb ik nu nergens geen last meer van, is nu zo'n 6 maanden terug. Stage heb ik gehaald. :) Ik gebruik verder geen speciale antirsi equipment of zo, gewoon een brand x natural keyboard en een ms intelli explorer muis.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik doe het nu ook minder. Ben ff aan het relaxen, het gaat ook weer beter. Volgens mij heeft het gewoon tussen mn oren gezeten, maar ik zal er toch rekening mee houden dat het terug kan komen, en dus ff wat extra pauzes pakken.

Maakt het btw uit wat voor sport je doet, want ik doe wel aan hardlopen af en toe. Het gaat toch alleen om conditie?

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:33 schreef Ev!L-c het volgende:
K'heb al RSI z'n 3 jaren en die gaat nooit meer weg.
laast van pulse,eleboog, maar die komt van mijn laatste werk en ja ook die ± 6 uur p/d achter de puter.Is geen grapje,door het ben ik mijn baan kwijt dus als je begin laast te voelen ff pauzen of iets anders doen...

En ja ik heb ook z'n arm steun en logitec opti/cordless muis
gaat in in principe wel weg, maar door gewoon een jaar of wat NIETS meer met een pc te doen!

Cogito Ergo Credo

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Bij hielp het om van muis over te stappen naar een worktablet (electronisch pennetje). Met een muis draai je je onderarm op een heel natuurlijke wijze waardoor je spieren gaat flexen. Dit is niet goed...

Met een pennetje kan je gewoon de natuurlijke houding aanhouden. Bovendien werkt het gewoon heel fijn! :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:04 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Heb je trouwens een polssteun nu? Mijn hand is nu over en mn pols ook (tenminste, dat denk ik).

[..]

Ben een keer bijna flauw gevallen tijdens een tentamen Bio, omdat ik aan mn andemhaling zat te denken :D |:( , hoe lomp kan je zijn zou je zeggen!
Nee, ik heb geen polssteun. Ik kijk alleen wel uit. Als ik last van mŽn pols krijg, doe ik rustig aan. (Voldoende pauzes, ff iets anders doen e.d.)

Wat betreft dat ŽdenkenŽ; Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb sinds woensdag last van buikgriep, moest Žs avonds steeds overgeven. En vrijdagavond dacht ik er ook weer aan: "Ojee, zometeen moet ik weer overgeven!" Maar ik was gewoon zo slaperig en in gedachten, dat ik me toch wel een stukje beter voelde. En toen ben ik toch in slaap gevallen. :)
Op zaterdag 18 augustus 2001 23:27 schreef Ro2 het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik doe het nu ook minder. Ben ff aan het relaxen, het gaat ook weer beter. Volgens mij heeft het gewoon tussen mn oren gezeten, maar ik zal er toch rekening mee houden dat het terug kan komen, en dus ff wat extra pauzes pakken.

Maakt het btw uit wat voor sport je doet, want ik doe wel aan hardlopen af en toe. Het gaat toch alleen om conditie?
Ik denk niet alleen om conditie. Ik deed aan fitness toendertijd (binnenkort weer :) ) En volgens de huisarts was dat wel goed, omdat je ook oefeningen met je pols doet. Zo verstevig je je pols een beetje.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1