Vraag

• Stef2020
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12 22:04
Beste Tweakers,

Om mijn netwerk verder af te werken wil ik mij een switch aanschaffen, een 'all in one toestel' dat over volgende mogelijkheden moet beschikken :

POE devices :
- het rechtstreeks koppelen van circa 4 POE IP camera's waarbij er nog poorten over moeten zijn om in de toekomst nog enkele extra camera's te koppelen
- het koppelen van een deurbel type doorbird D1101V

Ethernet 1Gbps :
- connectie voor circa 10 toestellen met 10 UTP kabels

Ethernet 10Gbps :
- het koppelen van een synology NAS 10Gbps + vaste PC 10Gbps om snel bestanden uit te wisselen tussen deze apparaten

Geluid :
Het toestel komt in de gang / meterkast te hangen en het geluidsniveau is van belang, dit mag niet te hoog zijn.

Via de pricewatch kom ik na het instellen van enkele filters uit bij een D-Link DGS-1510-28P.

De openstaande punten waar ik nog antwoorden voor zoek zijn :

De doorbird D1101V kan via 'PoE 802.3af Mode-A' voorzien worden van voeding maar ik kan niet terugvinden of de DGS-1510-28P dit POE type ondersteund.

Voor verschillende Dlink types zijn er Quiet Replacement Fans te koop omdat de fans van deze toestellen altijd op maximum toerental draaien. De DGS-1510-28P heeft nu echter 2 'slimme' fans die op high speed draaien tenzij de interne temperatuur onder de 39°C zakt, dan draaien de fans op low speed. Zouden de fans op low speed draaien als ik de opgelijste toestellen koppel en de temperatuur in de ruimte normale kamertemperatuur is ? Is de term 'slimme fan' geen marketing en zullen de fans in de praktijk gewoon high speed draaien ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Welk geluidsniveau kan ik verwachten als de fans low speed draaien ?

Kunnen de Ethernet 10Gbps poorten gekoppeld worden via standaard UTP cat 6a kabels ?
Ik filter in de pricewatch op 'Aantal 10Gbps (RJ45)' = 2 stuks maar als ik bij de specs van het toestel kijk
dan lijkt het of de 10Gbps SFP+ poorten zijn waar je geen UTP kabel op kan aansluiten ? Er zijn dan dure verloopstukken nodig aangezien mijn UTP kabels al liggen ?

Alvast bedankt voor jullie adviezen !

Alle reacties

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-12 15:14
10G zal over het algemeen inderdaad SFP+ formfactor zijn :)
10G over UTP RJ45 is ook mogelijk, maar ik denk dat die voor consumentenswitches nog geen gemeengoed zijn
10G SFP+ UTP RJ45 modules bestaan ook, maar die zijn prijzig en het is maar afwachten of die D-link dat slikt

Advies is om toch echt een 10G UTP RJ45 switch te zoeken

[Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-07-2021 07:08]

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee