Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef2020
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Beste Tweakers,

Om mijn netwerk verder af te werken wil ik mij een switch aanschaffen, een 'all in one toestel' dat over volgende mogelijkheden moet beschikken :

POE devices :
- het rechtstreeks koppelen van circa 4 POE IP camera's waarbij er nog poorten over moeten zijn om in de toekomst nog enkele extra camera's te koppelen
- het koppelen van een deurbel type doorbird D1101V

Ethernet 1Gbps :
- connectie voor circa 10 toestellen met 10 UTP kabels

Ethernet 10Gbps :
- het koppelen van een synology NAS 10Gbps + vaste PC 10Gbps om snel bestanden uit te wisselen tussen deze apparaten

Geluid :
Het toestel komt in de gang / meterkast te hangen en het geluidsniveau is van belang, dit mag niet te hoog zijn.

Via de pricewatch kom ik na het instellen van enkele filters uit bij een D-Link DGS-1510-28P.

De openstaande punten waar ik nog antwoorden voor zoek zijn :

De doorbird D1101V kan via 'PoE 802.3af Mode-A' voorzien worden van voeding maar ik kan niet terugvinden of de DGS-1510-28P dit POE type ondersteund.

Voor verschillende Dlink types zijn er Quiet Replacement Fans te koop omdat de fans van deze toestellen altijd op maximum toerental draaien. De DGS-1510-28P heeft nu echter 2 'slimme' fans die op high speed draaien tenzij de interne temperatuur onder de 39°C zakt, dan draaien de fans op low speed. Zouden de fans op low speed draaien als ik de opgelijste toestellen koppel en de temperatuur in de ruimte normale kamertemperatuur is ? Is de term 'slimme fan' geen marketing en zullen de fans in de praktijk gewoon high speed draaien ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Welk geluidsniveau kan ik verwachten als de fans low speed draaien ?

Kunnen de Ethernet 10Gbps poorten gekoppeld worden via standaard UTP cat 6a kabels ?
Ik filter in de pricewatch op 'Aantal 10Gbps (RJ45)' = 2 stuks maar als ik bij de specs van het toestel kijk
dan lijkt het of de 10Gbps SFP+ poorten zijn waar je geen UTP kabel op kan aansluiten ? Er zijn dan dure verloopstukken nodig aangezien mijn UTP kabels al liggen ?

Alvast bedankt voor jullie adviezen !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 08:55
10G zal over het algemeen inderdaad SFP+ formfactor zijn :)
10G over UTP RJ45 is ook mogelijk, maar ik denk dat die voor consumentenswitches nog geen gemeengoed zijn
10G SFP+ UTP RJ45 modules bestaan ook, maar die zijn prijzig en het is maar afwachten of die D-link dat slikt

Advies is om toch echt een 10G UTP RJ45 switch te zoeken

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-07-2021 07:08 ]