Betaalbare KVM-switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 23:30
Hi,

Sinds corona werk ik vaker thuis, en nu wil ik makkelijker kunnen switchen tussen m'n laptop (HP Elitebook) en m'n thuis PC. Hiervoor wil ik dmv een switch kunnen kiezen tussen m'n laptop en m'n desktop.
M'n beeldschermen zijn beide DVI. Ik wil eventueel wel nieuwe schermen kopen, maar liever niet als het niet nodig is. De desktop-machine ondersteunt dubbel DVI via een verloop.

Mijn voornaamste eis is dat ik met één druk op de knop kan switchen. Het liefst heb ik drie schermen (zoals ik nu mijn laptop + twee externe schermen gebruik), maar het zou ook kunnen bestaan uit twee schermen (of nog een derde extern). Het is nu makkelijk om mijn laptop op m'n dock te clicken, waardoor ik drie schermen heb. Ik vind het an sich geen probleem om voor mijn thuispc maar twee schermen te hebben, maar ik vind het wel fijn om dan hetzelfde toetsenbord en muis te gebruiken.

Mijn vraag is nu eigenlijk: is er een methode om makkelijk te switchen, zonder een hele dure oplossing te vinden, waarbij ik makkelijk kan switchen tussen m'n laptop (met dock) en m'n vaste PC.
Eisen zijn: twee schermen, hetzelfde toetsenbord en dezelfde muis, ook liefst dezelfde audio-output en nog een of twee externe USB-aansluitingen voor koptelefoons etc.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zag vooral hele dure oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

KVM staat voor keyboard, video en mouse. Als je meer functionaliteit wilt dan gaat het in de papieren lopen inderdaad. Hier ga je niet voor een paar tientjes klaar zijn.

Kijk even rond in deze lijst. Staat best e.e.a. in wat zou moeten voldoen :)

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Kvm

I reject your reality and substitute my own