Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX voeding in AT kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een FIC 503+ mobo liggen (ss7 met K6-2). DIt heeft zowel AT als ATX voedingspennen. Het zit nu in een AT kast+AT voeding, maar om er een inslapende dedicated server van te maken zou ATX wel handig zijn.
Kan ik in die AT kast (standaard minitower) een losse ATX voeding hangen of past dit qua inbouw o.i.d. niet?
Of is een compleet ATX kastje toch bijna net zo duur en loont het niet?
Hoeft geen 300 watt te zijn overigens.

Verwijderd

Het probleem van de meeste at-kasten, is dat de powerknop dmv een vaste kabel is verbonden met de voeding.
Die kun je dus niet losmaken.
Je zou natuurlijk wel de knop eruit kunnen halen, en een andere ervoor in de plaats zetten.
Maar ja, een simpele atx-kast heb je al voor zo'n 100 gulden... :)

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook voor een orginele ATX kast gaan.

De voeding zal wel passen, maar je zit inderdaad met je
aan/uit schakelaar.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

WouterG

Dit is geen ondertitel

Oeps, die quote en die bericht wijzig knoppen zitten verdraait dicht naast elkaar ;)

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb hem aangepast met een andere schakelaar. De oude schakelaar werkt nu niet meer en daarnaast zit een drukschakelaart. ff gaatje boren en die nieuwe voeding installeren en voila. De voeding past gewoon prima en verder ben ik ook geen problemen tegen gekomen.
Niet zo duur als een nieuwe kast, en ik heb mijn kast een beetje aangepast aan mijn wensen ;) dus een nieuwe was voor mij zoiezo geen optie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het vervelende is dat je dus die knopjes heel weinig tegenkomt. Laat staan degene die net in jouw kast past. heb hetzelfde probleem meegemaakt. Bootte dmv van me resetswitch

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 00:55 schreef terw_dan het volgende:
Het vervelende is dat je dus die knopjes heel weinig tegenkomt. Laat staan degene die net in jouw kast past. heb hetzelfde probleem meegemaakt. Bootte dmv van me resetswitch
Hmm, ja. In ieder geval bedankt allemaal!
De AT kast die ik op het oog heb heeft wel een losse (demontabele) schakelaar, maar das een nogal forse, en geen drukknop. Wat betreft oftie in de kast past: ik zoek er de kast wel bij, heb er nog een stuk of vijf.
Kan die resetswitch de stroomsterkte wel aan (of nee, dat is bij ATX natuurlijk alleen een control leidinkje toch)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Je originele AT-switch is om te bouwen naar een bruikbare ATX variant.
Haal de knop van de bedrading van je AT-voeding af.
Verwijder het kleine ronde staafje uit de schakelaar (is een Z vormig staafje dat door de behuizing van de schakelaar heen steekt op het punt waar de plastic beweegbare pin naar buiten komt), even de behuizing een klein stukje openen is voldoende.
Monteer aan 2 polen draden en verbind die met je MOBO.
Klaar.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zondag 19 augustus 2001 10:46 schreef koekum het volgende:
Je originele AT-switch is om te bouwen naar een bruikbare ATX variant.
...
He, das handig. Nooit geweten dat dat ook zo kon. Ga het eerst ff proberen.
Pagina: 1