Ik wil een batterijtester met leds maken voor een accupakket van 2 Li-ion accu's van elk 7.4 Volt die in geladen toestand 8.4 Volt leveren. Op You Tube heb ik tal van filmpjes gezien over batterijtesters en wat je allemaal kunt doen om zo'n ding te fabriceren. Ik heb een aantal ontwerpen uitgevoerd, maar ze voldeden niet. Leds in combinatie met variabele weerstandjes, later met zenerdiodes en weerstandjes, het werkte niet zoals mij voor ogen stond. Ledjes begonnen al op te lichten terwijl ze nog niet aan de beurt waren. Of ze wilden geen licht geven waar ik het had gewild. Op bijgevoegd overzicht staat wanneer welke ledjes wanneer moeten oplichten. Ik denk dat de oplossing gezocht moet worden door gebruik te maken van een chip die de ledjes in bedwang houdt en aanstuurt. Maar welke chip moet je daarvoor hebben en hoe ziet het schema er dan uit? Het 'knipperledje' is overigens geen must, maar het zou wel leuk zijn dat erin te verwerken. Mijn kennis van elektronica is vrijwel nihil, maar op dit forum zijn vast wel deskundigen die een oplossing hebben voor mijn probleem. Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/27zttmeXnwHJGBylecF9C4Rc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door CLEARSKY45 op 21-07-2021 22:42 ]