Product niet ontvangen, verkoper weigert te communiceren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb op 2 juli van gebruiker elainevandeloo een spel gekocht voor de Switch. Pokémon Snap. Gaat om een account met 0 geverifieerde reviews, maar ik vertrouwde het wel. Persoon lijkt te kloppen, maar heeft niks geleverd. Persoon geeft aan via PostNL te hebben verzonden, maar ik heb niks ontvangen.

Ik heb zelf verzocht om een track&trace en daar was ik bereid voor om ik ook zelf de kosten voor te betalen, maar deze gebruiker heeft volgens haar zeggen via de brief post gestuurd. Dat was niet de afspraak en ik heb nu niks gehad, maar wel betaald.

Verkoper weigert me om m’n geld terug te geven en heeft me ondertussen via whatsapp flink beledigd toen ik verhaal kwam halen. Deed voorstel van 50/50, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Volgens Consumentenbond en Politie kan ik aangifte doen, maar ik wilde het toch vooral ook hier melden. Ik heb de gebruiker netjes tijd gegeven om het te melden. Nu reageert ze nergens meer op.

Gewezen op het feit dat ik een redelijk vertrouwde verkoper/koper ben op het Tweakers forum. Maar nu wordt er niet meer op mijn berichten geregeerd. Ik vind deze dame erg naar en vervelend, heeft mij verschillende keren beledigd en ordinair mijn geld gestolen.

gallery: elainevandeloo

V&A aangeboden: New Pokémon Snap, Switch

[ Voor 7% gewijzigd door Rhinosaur op 21-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Politie gaat weinig doen denk ik, is een civiele zaak. Je kan het beste de kantonrechter inschakelen, is geen advocaat voor nodig.

Aan de andere kant pakketjes kunnen soms kwijt raken; maar zij heeft zich sowieso niet aan de afspraak gehouden het met track en trace te versturen dus nu haar probleem niet de jouwe.

[ Voor 53% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:23:
Politie gaat weinig doen denk ik, is een civiele zaak. Je kan het beste de kantonrechter inschakelen, is geen advocaat voor nodig.

Aan de andere kant pakketjes kunnen soms kwijt raken; maar zij heeft zich sowieso niet aan de afspraak gehouden het met track en trace te versturen dus nu haar probleem niet de jouwe.
Dat is precies mijn frustratie. Ik heb 2x verzocht om een track en trace, vervolgens krijg ik berichtje dat het verzonden is met briefpost en daarna een lul verhaal met “ik ben te druk om naar PostNL te bellen” en nu ben ik een wanker en moet ik van een gebouw of brug springen omdat ik verhaal kom halen. Ze heeft geen enkel bewijs dat ze iets heeft opgestuurd. Ondertussen heb ik haar zowat mijn halve PostNL account doorgestuurd met dat er echt niets is binnen gekomen. Als dat wel was dan is dat altijd via PostNL te zien.

Het gaat me nu vooral om het principe. Ik wil een tegenvoorstel doen, maar reageert ze niet meer op m’n berichtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Als de verkoper niet meer reageert dan kun je hooguit online aangifte van oplichting invullen en wellicht blokkeert Tweakers het account van diegene.
"Verkoper weigert me om m’n geld terug te geven en heeft me ondertussen via whatsapp flink beledigd toen ik verhaal kwam halen."
Dit mag je ook gerust aan je aangifte toevoegen.

Verder zou ik bij online kopen/verkopen altijd telefonisch of Whatsapp contact vermijden, waar dan ook. Met Marktplaats heb ik meegemaakt dat ze je niet willen helpen als de communicatie niet via hun platform is gegaan (=geen bewijs!)

Tenslotte, in haar advertentie staat "verzenden per briefpost" - is dit pas toegevoegd, nadat je een deal hebt gesloten? Wat is verder afgesproken?

[ Voor 90% gewijzigd door Notenkraker20 op 22-07-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
Notenkraker20 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:49:
Als de verkoper niet meer reageert dan kun je hooguit online aangifte van oplichting invullen en wellicht blokkeert Tweakers het account van diegene.

[...]

Dit mag je ook gerust aan je aangifte toevoegen.

Verder zou ik bij online kopen/verkopen altijd telefonisch of Whatsapp contact vermijden, waar dan ook. Met Marktplaats heb ik meegemaakt dat ze je niet willen helpen als de communicatie niet via hun platform is gegaan (=geen bewijs!)

Tenslotte, in haar advertentie staat "verzenden per briefpost" - is dit pas toegevoegd, nadat je een deal hebt gesloten? Wat is verder afgesproken?
Ik kan me niet herinneren of dat is aangepast. Ik heb twee keer aangegeven een track & trace te willen en daar ook mijn emailadres bij gegeven. Ik snap niet hoe dat niet is gelukt. Ondertussen met rechtsbijstand gesproken. Ik moet deze persoon in gebreke stellen en daar de tijd voor geven en als dat lukt kan ik juridisch weer verder.

Het is ook wel mijn fout om een verkoper met 0 reviews, die me meteen naar Whatsapp meeneemt te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
De advertentie beschrijf toch ook verzending via briefpost?
Heb je expliciet afgesproken om meer te betalen voor een brievenbuspakketje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
FunFair schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:04:
De advertentie beschrijf toch ook verzending via briefpost?
Heb je expliciet afgesproken om meer te betalen voor een brievenbuspakketje?
Ik heb afgesproken dat ik een track en trace wil, over de kosten niet gehad. Daar ben ik vanuit gegaan dat die gewoon in het betaalverzoek extra zouden worden opgenomen. Naar mijn weten kun je een briefpost niet zonder track en trace doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:51

Remi

Moo!

Rhinosaur schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:02:
[...]

Ik kan me niet herinneren of dat is aangepast. Ik heb twee keer aangegeven een track & trace te willen en daar ook mijn emailadres bij gegeven. Ik snap niet hoe dat niet is gelukt. Ondertussen met rechtsbijstand gesproken. Ik moet deze persoon in gebreke stellen en daar de tijd voor geven en als dat lukt kan ik juridisch weer verder.

Het is ook wel mijn fout om een verkoper met 0 reviews, die me meteen naar Whatsapp meeneemt te vertrouwen.
Staar je niet blind op accounts met of zonder reviews. Er is een levendige handel in gestolen accounts (op verschillende platformen) met positieve reviews dus uiteindelijk loop je alsnog het risico om benadeeld te worden.

Je kan wat standaard gegevens zoals telefoonnummer en bankrekeningnummer controleren of ze online in verband worden gebracht met oplichting maar ook dat is niet 100% sluitend.

Uiteindelijk blijft het altijd een risico als je vooraf betaald en het laat verzenden.

Aangifte kan je doen en raad ik ook aan maar verwacht er niet te veel van. Er vanuit gaande dat er in dit geval niks is verstuurd is de kans klein dat de politie ermee aan de slag gaat. Doen ze dat wel dan zijn het meestal daders waar niks valt te halen dus zie je alsnog geen geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
Rhinosaur schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb afgesproken dat ik een track en trace wil, over de kosten niet gehad. Daar ben ik vanuit gegaan dat die gewoon in het betaalverzoek extra zouden worden opgenomen. Naar mijn weten kun je een briefpost niet zonder track en trace doen.
Briefpost = envelop met postzegels erop in de brievenbus aan de straat.
Nu weet ik niet wat het gewicht is van een Switch game incl. case, maar dat zullen wel 3 postzegels, oftewel ~3 euro zijn geweest.

Brievenbuspakketje is €4,10 wat ook gewoon met een bubbelenvelop verstuurt kan worden, maar dan krijg je expliciet een tracking code. De verzender kan deze in de brievenbus aan de straat gooien, maar krijg dan geen verzendbevestiging. Zodra die in ontvangst is bij PostNL wordt deze wel geregistreerd en wordt de tracking actief. Maar tot die tijd kan er dus nog van alles mee gebeuren. Het is altijd slimmer om een brievenbuspakketje bij een PostNL punt in te leveren.

Gezien het verschil in verzendmethode zou ik persoonlijk ook niet moeilijk doen inderdaad over een meerprijs, dus wat dat betreft snap ik het wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Track en trace of niet, omdat de verkoper aanbiedt te verzenden en daarbij niet expliciet het risico bij de kopende partij legt is de verkoper voor 100% aansprakelijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 15:47
Ook een keer opgelicht hier op tweakers door iemand zonder reviews. Wel zoveel mogelijk gegevens verzameld en toch maar online aangifte gedaan. Nooit verwacht dat ik ooit nog iets ervan zou horen.
Na 2 jaar krijg ik ineens bericht dat ze de dader hebben aangesproken en hij dit terug moet betalen.
Had blijkbaar meer mensen opgelicht. Inmiddels alweer een tijd geleden en ik krijg nog steeds elke maand 3 euro overgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 10:50
Als het om een oplichter gaat zal de account ongetwijfeld gehackt zijn. Dat is niet iets wat je doet met je echte naam lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:12:
Als het om een oplichter gaat zal de account ongetwijfeld gehackt zijn. Dat is niet iets wat je doet met je echte naam lijkt mij.
Je hebt ook nog de categorie mensen die het niets kan schelen dat je hun naam weet, die zijn denk ik het ergste omdat ze weten dat ze er toch wel mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
En ook de categorie - random foto en naam van internet, nog erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:53:
Track en trace of niet, omdat de verkoper aanbiedt te verzenden en daarbij niet expliciet het risico bij de kopende partij legt is de verkoper voor 100% aansprakelijk.
Ik heb het ondertussen juridisch uitgezocht en de bewijslast ligt bij de verkoper. Deze verkoper heeft zelfs na vooraf aandringen geen bewijs weten te leveren. In dit geval gaat het niet om consumentenrecht, want geen webwinkel maar desondanks ligt bewijslast bij de leverende partij. Die heeft immers voor PostNL gekozen.

Ik heb ondertussen deze gebruiker in gebreke gesteld. Krijgt van mij 14 dagen om te betalen en anders ga ik naar de civiele rechter. Ik heb voor de zekerheid ook maar aangifte gedaan. Ik vind het principieel niet kunnen dat iemand denkt hiermee weg te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Om 20 euro... Je had beter je verlies kunnen nemen en verder kunnen gaan met je leven. Je gaat dit echt niet stoppen

[ Voor 79% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:58:
Om 20 euro... Je had beter je verlies kunnen nemen en verder kunnen gaan met je leven. Je gaat dit echt niet stoppen
Gaat me echt om het principe. Anders kan ik ook zo een lucratieve handeltje via Tweakers starten en er gewoon mee wegkomen. Gewoon zeggen dat ik iets via de briefpost heb verstuurd, geld jatten van de koper en daarna beledigen en gewoon niet meer reageren. Gaat om 35 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rhinosaur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Gaat me echt om het principe. Anders kan ik ook zo een lucratieve handeltje via Tweakers starten en er gewoon mee wegkomen. Gewoon zeggen dat ik iets via de briefpost heb verstuurd, geld jatten van de koper en daarna beledigen en gewoon niet meer reageren. Gaat om 35 eur.
Er was een 50/50 aanbod toch? Dit kost je toch oneindig veel meer energie dan je ooit kan gaan winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Er was een 50/50 aanbod toch? Dit kost je toch oneindig veel meer energie dan je ooit kan gaan winnen?
Vind ik niet fair. Ik betaal dan alsnog de helft voor niks. Deze persoon heeft nauwelijks moeite gestoken om met PostNL in gesprek te gaan (of mij iets van communicatie te laten zien) of naar het Post punt gaan en daar even navragen, luistert ook totaal niet naar mijn tegenvoorstellen. Het enige wat ik heb is haar woord dat het opgestuurd is, meer niet (en dat is geen bewijs). Dan houdt het een beetje op. Qua moeite; ik ben straks griffiekosten kwijt en tijd om eventueel voor de rechter te verschijnen. Maar dat heb ik er wel voor over.

[ Voor 14% gewijzigd door Rhinosaur op 23-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Notenkraker20 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:53:
En ook de categorie - random foto en naam van internet, nog erger.
Betreft een account aangemaakt in 2014 dus ik denk dat de kans klein is dat deze gegevens van internet gehaald zijn.

Wel jammer dat de dame in kwestie niet even zelf reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:58:
Ehm, iemand steekt (onnodig?) veel moeite in het netjes houden van V&A, en wordt daar door andere Tweakers op 'aangesproken". Huh?

Er vanuit gaan dat TS nu stopt met leven, is weer een ander verhaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Ehm, iemand steekt (onnodig?) veel moeite in het netjes houden van V&A, en wordt daar door andere Tweakers op 'aangesproken". Huh?

Er vanuit gaan dat TS nu stopt met leven, is weer een ander verhaal. :D
Nee daar gaat het niet om. Naar de rechter gaan is wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voordit dit uitmond in de bekende oeverloze discussies en modder smijten gooi ik hier een slotje op. Ik zal de verkoper even een reminder sturen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.