temp meter

Pagina: 1
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat mijn mobo geen temp meten ondersteunt dacht ik dit erin te doen
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/125/M1/125210M1.JPG

en dan dit tussen mij heatsink ter hoogte van de core proppen
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/125/MX/125210M2.JPG

kan dit?

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ja das leuk man.......
leuk dat je dat ff meedeelt :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Dat bovenste stuk lijkt me geen probleem om in je kast te gooien, maar dat onderste stuk (die sensor dus) daarentegen...

Ik vraag me af of dat ding niet te dik is om tussen je proc en je heatsink te proppen ? :?
Want de tempsensor op mijn moederbord is echt wel een heel stuk dunner lijkt me, en zelfs dan moest ik ff zien hoe ik het tussen de proc en heatsink moest krijgen...

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het zou kunnen passen als die temp sensor maar niet te dik is: anders tilt hij je heatsink net van je CPU af met het resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
  |
--+--
  |
  |

R.I.P.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:39
Nee, dat ding kan je niet tussen je heatsink en core doen, want dan is het oppervlak nogal ongelijk, waardoor je proc dood gaat..

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:36 schreef Leipo het volgende:
het zou kunnen passen als die temp sensor maar niet te dik is: anders tilt hij je heatsink net van je CPU af met het resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
  |
--+--
  |
  |

R.I.P.
nee ik bedoel dat ik hem tussen de ribben van een heatsink stop

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 22:39

Theuno

Da Devil Crew

dan meet je dus de temp van de lucht die ertegenaan geblazen word..

nuttig = namenlijk bijna hetzelfde als case temp.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Nee, wat je moet doen is: vijl een stukje uit hoe-dat-ding-heet-waar-je-processor op zit. Net genoeg dat je niet de connectors aanraakt, en dat er net een sensor in past. Stop de platte sensor erin, en zet je CPU er weer op. Niet geheel zonder risico, maar geeft 't beste resultaat. Heb 't ook maar ergens gelezen, geen idee waar.

Verwijderd

hoe kan je nou in godsnaam een stukje uit je socket ( want zo heet dat ding dus :P ) vijlen... ik weet niet hoe het bij jou zit, maar aan mijn processor zitten pinnetjes, en ik denk niet dat ik daar een draadje tussendoor gefriemeld krijg!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hij heeft wel gelijk: er stond een paar weken geleden een artikel over op de frontpage!

dat draadje laat je slalommen tussen die pinnen door en in je socket frees je een gleuf..ik zou het zelf alleen niet proberen :)

Verwijderd

ow :)

de frontpage lees ik nooit zo grondig

LOL

• jadjong
  • Niet online
ik kan natuurlijk ook een stukje uit de heatsink frezen zodat die sensor tussen de core en de heatsink zit.

Probeer dat eerst wel ff uit op een oude P100

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Als je gaat fresen, moet je wel weten dat je snellere CPU ook warmer wordt, is dat een vergelijking dan??

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

als iemand me ken vertellen hoe ik een plaatje moet posten (heb ik nog nooit gedaan, weet ik... heeel stom) dan zal ik da ffies doen

Mzzls }:O

Hier dus et plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/joe-probe-socket.jpg

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 13:34 schreef de_koeievanger het volgende:
als iemand me ken vertellen hoe ik een plaatje moet posten (heb ik nog nooit gedaan, weet ik... heeel stom) dan zal ik da ffies doen

code:
1
[img]http://www.plaatje.nl[/img]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maak je sensor zo klein mogelijk. Hij zit vaak namelijk in een behuizing. Vervolgens kijk je of ie tussen je cpu en koellichaam past zonder dat de het lichaam optilt waardoor de core niet meer het lichaam raakt.

Past dit niet dan vijl je een gleuvje in je koel lichaam zodat de sensor er wil in past.

ZO heb ik het ook gedaan en het werkt perfect.

PS: het snoertje aan de sensor heb ik achter bij een isa slot aan zo'n metalen beugeltje gemaakt zodat ik het display gewoon via een tulp stekkertje er achter in kan pluggen

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op zondag 19 augustus 2001 13:34 schreef de_koeievanger het volgende:

Hier dus et plaatje...

[afbeelding]
en dat ding doet het nog ? :o

Verwijderd

Tuurlijk doet ie het nog, je vijlt alleen het plastic weg. Dan 'slalom' je dus de draad van de sensor tussen de pinnetjes van je processor door, en leg je de sensor in 't midden. Zet dan je cpu er weer op.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 19 augustus 2001 16:09 schreef surreal het volgende:
Tuurlijk doet ie het nog, je vijlt alleen het plastic weg. Dan 'slalom' je dus de draad van de sensor tussen de pinnetjes van je processor door, en leg je de sensor in 't midden. Zet dan je cpu er weer op.
Alleen is nu de vraag : Hoe groot is de kans dat je de hele socket naar de gal helpt

Verwijderd

stille hand en een goede dremel (raad je de slijptool af in elk geval :9), kan nie mislukken toch????

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 19 augustus 2001 16:18 schreef de_koeievanger het volgende:
stille hand en een goede dremel (raad je de slijptool af in elk geval :9), kan nie mislukken toch????
Niet ???
Laat mij maar ff >:)

Verwijderd

hehehehehe.... misschien toch mnaar de slijptool.. (als je et verkeerd doet, doe et dan goed verkeerd he)
Pagina: 1