Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Binnenkort ben ik toe aan een upgrade:
* Moederbord
* Geheugen
* Processor
* Processor cooler

Heb nu 16gb DDR3 geheugen
i5 4460
en een Gigabyte Sniper H6 moederbord
cooler master hyper 212 cpu cooler

Zal ik wachten (want ik hou het nog wel even vol met deze) voor de 12de gen of zal de 11de gen ook prima zijn (geen grote verschillen tov elkaar)

Ik dacht zelf aan een i5 11500, met Asus B560M Plus Wifi.

Nogmaals ik kan wel wachten, maar dit systeem is misschien wel behoorlijk langzaam geworden tov nieuwe generaties en soms doet het systeem vreemd (heb bv laatst de bios moeten recoveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:20
Ligt er ook een beetje aan wat voor budget je hebt. Je bent nu nog in de unieke positie om rechtstreeks van DDR3 geheugen naar DDR5 geheugen te gaan als je wacht op Alderlake :p Zo'n systeem wordt naar alle waarschijnlijk wel vrij duur.

Je huidige Hyper 212 koeler kan trouwens prima op de 11500. Alle LGA 1151 koelers zijn ook compatibel met de LGA 1200 socket. Je moet voor het mobo, geheugen en processor ongeveer 450 euro rekenen. Stel zelf eens een systeem samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
Ik snap het niet helemaal, had een reactie geplaatst maar deze is weg?

Hoe dan ook, bedankt @Djarune

Budget is € 500 ik wil toch graag een andere cooler, vind deze een beetje gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:04
Snap ik volledig, je kan hem vervangen voor een cooler master hyper 212 :P

probleem is, je bent +- 100 euro kwijt aan RAM, 100-150 euro kwijt aan bord, dus dan blijft er niet heel veel over voor koeler en CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Tja er komt een punt dat je al te lang hebt gewacht. Recent was de 10400 een leuke deal (155 euro). De prijzen zijn nu helaas wat gestegen. Hoe dan ook gaat zo'n cpu al een énorm verschil opleveren.

Betreft Alder Lake verwacht ik gezien de huidige geruchten en gelekte resultaten dat het een flinke sprong vooruit gaat worden. Maar DDR5 zal duur zijn, is tot heden vrijwel altijd zo geweest bij overstap naar een nieuwe geheugen soort. Als PCI5 erop komt zal dat de moederborden ook niet bepaald goedkoper worden. De nieuwe socket vorm zal de keuze voor koelers ook beperken. Het zou best weleens even kunnen duren voor dat betaalbaar wordt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik vrees ook dat als Alder Lake goed is, je dat in de prijs terug gaat zien. Hou daar rekening mee. Misschien is het beter om de komende maanden aanbiedingen te volgen rondom de recente generaties CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
@ all bedankt voor jullie reactie, inderdaad zal misschien nog prijzig zijn, maar ik kan dus nog even afwachten voor bv een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Ja zou price alerts kunnen instellen voor de 10400 en de 11400.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1