Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:10
Allereerst, ik ben een noob op het gebied van apple.

Een vriendin had een iphone6s kapot laten vallen; ik heb daar een nieuw scherm in geplaatst, daarvoor hoef je immers geen verstand van Apple te hebben. Ze wilde namelijk heel graag haar data terug.
Het toestel ging keurig aan, maar geeft wel de melding:

Iphone geblokkeerd; verbind met iTunes.

Ik zag dat die melding komt als je meerdere malen probeert in te loggen met verkeerde credentials. Echter, het blijkt dat dit vanzelf is gebeurd door de crash van het toestel; hij registreerde aanrakingen die er niet waren.

Nu vraag ik mij af; komt dit nog goed? Want ik ben er vrij zeker van dat ze niet regelmatig heeft gebackupped, en van wat ik over deze melding lees; komt het op mij over dat de inhoud van het toestel hoe dan ook verloren zal gaan.

Dat zou erg vervelend zijn want dan heb ik voor niets het toestel gerepareerd. (Al was het wel een leuk klusje 8) )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik mis misschien iets, maar: iTunes installeren en inloggen dus?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
F_J_K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:24:
Ik mis misschien iets, maar: iTunes installeren en inloggen dus?
Tja, zie regel 1 ;) Dit was de eerste keer dat ik een apple product langer dan 2 minuten heb aangeraakt.

Punt is dat ik lees dat als je geen recente backup hebt bij deze melding, dat je welliswaar wel je toestel kunt unlocken,maar dat je je data kwijt bent. Dus ik vermoed dat ik op z'n minst moet koppelen met de laptop, waar hopelijk ooit iets van een backup is gemaakt. Als ik zelf iTunes installeer (dat moet vast lukken :P ) dan heb ik daar zeker geen backup op.

Van de apple site:
Als u te vaak de verkeerde toegangscode invoert, verschijnt er een bericht waarin wordt gemeld dat het apparaat is geblokkeerd. Als u de toegangscode bent vergeten, moet u de iPhone wissen. Hierdoor worden uw gegevens en instellingen verwijderd, inclusief de toegangscode.

Als u een reservekopie van uw iPhone hebt gemaakt, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten nadat uw iPhone is hersteld. Als u geen reservekopie van uw iPhone hebt gemaakt voordat u de toegangscode bent vergeten, gaan de gegevens op uw iPhone verloren. Volg de onderstaande stappen om uw toegangscode te verwijderen.
Deze uitleg staat overal. Echter de case is hierin niet dat de toegangscode is vergeten, het toestel heeft zelf aanrakingen geregisteerd, en inderdaad heeft de vriendin in kwestie verzuimd om het toestel tijdig uit te schakelen. (En dat hoorde ik uiteraard achteraf pas)

Ik weet dus niet of het zomaar om een reserve kopie gaat, of dat je gewoon niets meer uit het toestel krijgt en de reservekopie alles is wat je uberhaupt terug gaat krijgen.
Dit soort processen kennende, kan je het beter eerst ff uitzoeken, want vaak heb je maar 1 kans.

Kortom, ik vroeg me vooral af of er ervaringsdeskundigen zijn met een soortgelijke situatie :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Maar de pincode en het iTunes-wachtwoord zijn toch bekend? Installeer itunes (kan ook onder Windows), log er in met itunes-logingegevens, hang de foon met USB-kabel aan de PC. Misschien werkt dat, er is hopelijk geen reset nodig.

Als pincode / iTunes-wachtwoord onbekend is dan wordt het een gevalletje beveiliging-omzeilen en dat gaat 'em niet worden..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Username/password zijn trouwens via https://www.icloud.com/ te testen. Ook is er misschien data te 'redden', zoals de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
F_J_K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:03:
Maar de pincode en het iTunes-wachtwoord zijn toch bekend? Installeer itunes (kan ook onder Windows), log er in met itunes-logingegevens, hang de foon met USB-kabel aan de PC. Misschien werkt dat, er is hopelijk geen reset nodig.

Als pincode / iTunes-wachtwoord onbekend is dan wordt het een gevalletje beveiliging-omzeilen en dat gaat 'em niet worden..
Ik had gehoopt om het woordje "hopelijk/misschien" eruit te kunnen halen. ;) Overal waar ik lees over deze situatie, is dat op dit moment de toestel pincode zinloos is geworden, en dat je je toestel moet resetten. Schijnbaar heeft ze geen volwaardige backup; de iPad hangt aan hetzelfde account, niet alle toestelfoto's zitten in iCloud. Er is geen backup met iTunes zelf gemaakt, wel Zoek mijn phone aangezet. Ze hebben overigens ook geprobeerd om het toestel uit te zetten, toen ze zagen dat het toestel zelf aanrakingen registreerde, maar ze konden de powerdown slider niet bedienen. (digitizer was immers aan gruzelementen)
Zodra ik er ben ga ik het proberen, maar ze woont niet om de hoek. Ik krijg haar wachtwoord ook niet (en dat is ook heel logisch natuurlijk).

Maar zeker niet om je af te kraken hoor, meedenken is altijd fijn! Maar omdat je ook in deze situatie kunt komen als iemand anders doodleuk een heleboel keren je pincode verkeerd intikt, leek het me logisch dat iemand anders de situatie al eens aan de hand had gehad, zodat ik haar gerust kan stellen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
helaas pindakaas, zonde wachtwoord en zonder pincode wordt t moeilijk :)
je zult erheen moeten of het haar zelf laten doen, en als het dan niet lukt, zou ik zeggen "les geleerd, volgende keer toch wat vaker denken aan die back up van de belangrijke foto's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
99ruud99 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:25:
helaas pindakaas, zonde wachtwoord en zonder pincode wordt t moeilijk :)
je zult erheen moeten of het haar zelf laten doen, en als het dan niet lukt, zou ik zeggen "les geleerd, volgende keer toch wat vaker denken aan die back up van de belangrijke foto's".
Ik ga het hier niet zelf doen, maar wil gewoon wat kennis van zaken opdoen. Zie regel 1 uit mijn post haha.

Pincode en wachtwoord zijn natuurlijk gewoon beschikbaar als ik daar ben. Het probleem is dat het scherm door een kapotte digitizer zelfstandig het toestel gelocked heeft.
Waarom niet alles in icloud staat weet ik niet maar zo te zien is dat slechts 5 gig en daar zit je natuurlijk zo aan.
Ik hoop natuurlijk gewoon dat je na iTunes installeren; inloggen; aansluiten => de boel kunt herstellen, dus liefst iemand die dit ook al eens aan de hand heeft gehad.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

https://www.tomsguide.com...n-your-iphone-is-disabled

Waarschijnlijk een hoop kwijt maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Naar mijn weten unlock je het toestel via itunes en is er vervolgens helemaal niks kwijt.
Je kan de pin verwijderen inderdaad dmv een reset, dan ben je de lokale data wel kwijt, maar dat is niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

LopendeVogel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 04:57:
Naar mijn weten unlock je het toestel via itunes en is er vervolgens helemaal niks kwijt.
Je kan de pin verwijderen inderdaad dmv een reset, dan ben je de lokale data wel kwijt, maar dat is niet nodig..
Voor zover ik het me nog kan herinneren, unlock je een passcode lock via iTunes alleen maar als het iOS device al eens eerder aan die computer met iTunes gehangen heeft.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:44
Als er ooit eens een backup met iTunes is gemaakt van deze iPhone kun je hem op diezelfde computer aansluiten en via iTunes ontgrendelen. Indien dat niet zo is kan je nog 1 ding proberen:
3uTools downloaden op Windows, en "Flash with retaining user data" selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mistraller schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:20:
Zodra ik er ben ga ik het proberen, maar ze woont niet om de hoek. Ik krijg haar wachtwoord ook niet (en dat is ook heel logisch natuurlijk).
Niets doen, niets proberen tot je pincode en password wel hebt.

Password kan ze sowieso tijdelijk aanpassen via de genoemde website. En als ze 1 password voor veel zaken gebruikt moet je haar dat sterk afraden ooit nog te doen. Leg uit hoe een passwordmanager werkt.

Als ze je het wachtwoord niet toevertrouwd moet je er niets mee doen. En ben je ons aan het vragen hoe te hacken / beveiliging omzeilen zonder dat de eigenaar daar aan meewerkt en daar ga ik echt niet aan meewerken ;)

Wel tzt even uitleggen hoe backups in te regelen.

Edit over bovenstaande post: een jailbreak zou ik hier heel heel erg afraden. Zowel de TS als de telefooneigenaar hebben niet de kennis om de consequenties te overzien. Alleen doen als de telefoon na terughalen van de data naar de milieustraat mag om te worden gerecycled, denk ik dan.
Edit2: een van de consequenties bij een iPhone 6 is trouwens wissen van de data, dus wat dat betreft weinig zinvol :+

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 22-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
F_J_K schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Niets doen, niets proberen tot je pincode en password wel hebt.

Password kan ze sowieso tijdelijk aanpassen via de genoemde website. En als ze 1 password voor veel zaken gebruikt moet je haar dat sterk afraden ooit nog te doen. Leg uit hoe een passwordmanager werkt.

Als ze je het wachtwoord niet toevertrouwd moet je er niets mee doen. En ben je ons aan het vragen hoe te hacken / beveiliging omzeilen zonder dat de eigenaar daar aan meewerkt en daar ga ik echt niet aan meewerken ;)
Nee dat ben ik pertinent niet! Ik heb 1) de toestelreparatie uitgevoerd. Stap 2 is daarheen gaan en het toestel op haar laptop aansluiten. Ik weiger om a) ook maar enkele hack uit te voeren, en b) om haar wachtwoord in ontvangst te nemen.

Maar als ik daar arriveer en ik moet dan nog gaan uitzoeken wat er uberhaupt mogelijk is, dan zijn we mogelijk uren zoet. Ik weet gewoon niets van Apple procedures en ik zoek simpelweg naar wat ervaringen op dat gebied.
Wel tzt even uitleggen hoe backups in te regelen.

Edit over bovenstaande post: een jailbreak zou ik hier heel heel erg afraden. Zowel de TS als de telefooneigenaar hebben niet de kennis om de consequenties te overzien. Alleen doen als de telefoon na terughalen van de data naar de milieustraat mag om te worden gerecycled, denk ik dan.
Edit2: een van de consequenties bij een iPhone 6 is trouwens wissen van de data, dus wat dat betreft weinig zinvol :+
Er wordt absoluut geen jailbreak gedaan, ik wil daar niets mee te maken hebben. Toestel gaat na recovery naar zusje over, ze zijn absoluut geen techneuten daar, dus geen fratsen.

Enige wat ik vooraf wil weten (wat niet gelijk staat aan "zelf doen"), is of je na een toestelblokkade de data eraf kunt krijgen op legale, normale apple methodes. Als dat niet mogelijk is, dan is dat heel jammer voor de dame in kwestie, en dan wipen we hem inderdaad wel.
Ik zoek gewoon ervaringen van iemand die dit al eens heeft gedaan. Ze zal toch niet de eerste zijn?

En dat ze daar backups moeten maken heb ik al vaak gezegd. Maar het zijn goede vrienden dus ik wil best ff tijd steken in wat hulp :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:14:
Allereerst, ik ben een noob op het gebied van apple.

Een vriendin had een iphone6s kapot laten vallen; ik heb daar een nieuw scherm in geplaatst, daarvoor hoef je immers geen verstand van Apple te hebben.
Hier gaat al eea mis volgens mij. Aannames die je nu in de problemen hebben geholpen. Waarom kan ze nu niet haar wachtwoord aan je doorgeven? Laat het haar veranderen naar iets tijdelijks eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad. En bedenk: als je uit principe het tijdelijk aangepaste, alleen voor dit redden bestaande password niet wil zien dan wil je al helemaal niet de foon zelf inloggen waar veel spannendere data zal staan.

Voorbereiden: het werkt (icm invoeren van password in iTunes), of het werkt niet. Er is data op iCloud of niet, ook daar is username/password invoeren nodig. Dat laatste kan ze vandaag thuis al doen. Er is weinig voor te bereiden.

Ervaring: de keren dat ik een reset nodig had (cq bewust deed voor ik de foon ter reparatie inleverde), stond alles netjes gebackupt in iCloud. Maar of dat hier zo is, en of het ueberhaubt nodig gaat zijn, is dus hands-on te zien / proberen. Het werkt of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pennywiser schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Hier gaat al eea mis volgens mij. Aannames die je nu in de problemen hebben geholpen. Waarom kan ze nu niet haar wachtwoord aan je doorgeven? Laat het haar veranderen naar iets tijdelijks eerst.
Ik ga gewoon niet in haar persoonlijke data zitten. Heel simpel. Integriteit. Anno 2021 doe je dit gewoon niet. Ik heb daar een zakelijke eed voor afgelegd en ik zie niet in waarom ik privé anders zou handelen.

Maar dat is allemaal niet aan de orde!
Er zijn geen aannames gemaakt; we konden de foutmelding simpelweg niet duidelijk zien, scherm gecrashed.
Iedereen die het woord misschien en wellicht gebruikt in dit topic doet ook een aanname :)

Als er geen ervaringsdeskundigen zijn op GoT is dat ook prima. Maar "misschien" en "wellicht" zijn niet de antwoorden waar ik naar zoek. Ik help gewoon graag iemand, en als iemand mij kan zeggen;

"Dit kan niet" dan is dat een prima antwoord. Dan ben ik gewoon voorbereid, dan sluiten we hem aan, wiped ze haar toestel met haar eigen account, heeft ze wat geleerd (en ik ook) en dan zijn we klaar. Dan gaat het toestel naar het jongere zusje, die hardware repararatie was sowieso nodig.

Punt is dat ik hieronder (zie ook bron) zie staan dat je na aansluiten de optie "maak reservekopie" te zien zou krijgen. En ik betwijfel of die informatie wel juist is, want andere sites geven nergens aan dat je nog een nieuwe kopie zou kunnen maken van een geblokkeerd toestel.

https://www.iculture.nl/tips/iphone-geblokkeerd-tips/
Optie 1: Geblokkeerde iPhone herstellen via iTunes
Heb je je iPhone regelmatig met iTunes op de desktop gesynchroniseerd, dan is je iPhone herstellen via iTunes de gemakkelijkste methode als je iPhone geblokkeerd is geraakt:

Sluit de geblokkeerde iPhone met een USB-kabel aan op de computer waarop de backup staat.
Selecteer in iTunes het toestel. Wacht tot iTunes het toestel heeft gesynchroniseerd en klik op Maak reservekopie.
Nadat de reservekopie is gemaakt kies je Herstel iPhone. Volg de stappen op het scherm.
Wanneer tijdens het herstellen het configuratiescherm verschijnt, klik je op Zet iTunes-reservekopie terug.
Kies de meest recente reservekopie.
Na het terugzetten van de reservekopie is je iPhone weer klaar voor gebruik.
Enfin. Waarschijnlijk ga ik er over een week of 2 heen dus dan zullen we het weten.

[ Voor 35% gewijzigd door Mistraller op 22-07-2021 13:36 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Het is niet dat hier geen ervaringsdeskundigen zitten, maar het is dat ervaring ons net leert dat je geen enkele garantie kunt geven. Niemand van ons heeft het toestel ooit gezien, heeft het toestel ooit beheerd of heeft ooit met je vriendin gesproken. Niemand hier weet exact wat de status is van het toestel of enige backups op dit moment. Daarom dat men voorzichtig is met uitspraken en zegt dat het mogelijks kan meevallen.

De enige manier om te achterhalen wat er gered kan worden is door die iPhone te verbinden met een computer waarop iTunes staat die aangemeld is op hetzelfde account. Dat is wat de telefoon ook zelf aangeeft. En van daar zal je dan verder moeten kijken wat de telefoon en iTunes aan jouw melden om verder te gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Blokker_1999 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:43:
Het is niet dat hier geen ervaringsdeskundigen zitten, maar het is dat ervaring ons net leert dat je geen enkele garantie kunt geven. Niemand van ons heeft het toestel ooit gezien, heeft het toestel ooit beheerd of heeft ooit met je vriendin gesproken. Niemand hier weet exact wat de status is van het toestel of enige backups op dit moment. Daarom dat men voorzichtig is met uitspraken en zegt dat het mogelijks kan meevallen.

De enige manier om te achterhalen wat er gered kan worden is door die iPhone te verbinden met een computer waarop iTunes staat die aangemeld is op hetzelfde account. Dat is wat de telefoon ook zelf aangeeft. En van daar zal je dan verder moeten kijken wat de telefoon en iTunes aan jouw melden om verder te gaan.
True :) Maar het leek mij dat de casus; "10x fout wachtwoord ingetikt" (of dat nu door een rotte digitizer, spelend kind, likkende hond of lollige collega/klasgenoot gebeurt) een vrij algemene was.

Dat je daarmee je data kunt verliezen terwijl je online je account gewoon nog beschikbaar hebt vond ik heel verwonderlijk.

Ik laat het binnenkort wel weten!

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Ik heb als reparateur vaker in deze situatie gezeten, toestel kwam binnen voor reparatie aan scherm (touchscreen die uit zichzelf dingen doet). Het toestel was dan vergrendeld omdat uit zichzelf 10x een foutieve code is ingevoerd.

Allereerst, het is niet mogelijk nu nog een reservekopie te maken wanneer het toestel met een "bekende" computer wordt verbonden. Als je een reservekopie hebt (Hier staat hoe je die kunt vinden, met inloggegevens hoef je verder niks te doen, dit kan de eigenaar van het toestel zelf opzoeken) kan die na het herstel teruggezet worden op het toestel.

Wat wij als eerste probeerden was dit.
Uit ervaring zou ik zeggen dat je ongeveer 80% kans hebt op nog 1 laatste poging om de pincode in te voeren. Als je dan een foutieve pincode invult is er geen andere mogelijkheid dan het toestel te herstellen.

Let op dat je nadat je gekozen hebt voor update in plaats van herstel, en het toestel vervolgens klaar is, je nog een uur moet wachten voordat de toegangscode ingevuld kan worden. Als het toestel uit gaat en weer opnieuw opstart begint dat uur ook weer opnieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
IThom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:59:
Ik heb als reparateur vaker in deze situatie gezeten, toestel kwam binnen voor reparatie aan scherm (touchscreen die uit zichzelf dingen doet). Het toestel was dan vergrendeld omdat uit zichzelf 10x een foutieve code is ingevoerd.

Allereerst, het is niet mogelijk nu nog een reservekopie te maken wanneer het toestel met een "bekende" computer wordt verbonden. Als je een reservekopie hebt (Hier staat hoe je die kunt vinden, met inloggegevens hoef je verder niks te doen, dit kan de eigenaar van het toestel zelf opzoeken) kan die na het herstel teruggezet worden op het toestel.

Wat wij als eerste probeerden was dit.
Uit ervaring zou ik zeggen dat je ongeveer 80% kans hebt op nog 1 laatste poging om de pincode in te voeren. Als je dan een foutieve pincode invult is er geen andere mogelijkheid dan het toestel te herstellen.

Let op dat je nadat je gekozen hebt voor update in plaats van herstel, en het toestel vervolgens klaar is, je nog een uur moet wachten voordat de toegangscode ingevuld kan worden. Als het toestel uit gaat en weer opnieuw opstart begint dat uur ook weer opnieuw.
Inderdaad verbinden met iTunes, in recovery (als die dat al niet uit zichzelf staat) en dan update in plaats van restore. Lukt het updaten niet dan is restore de enige optie, en daarmee is de data weg.

Overigens is hierboven 3utools aangeraden met flash with retaining user data en dan gaat het ineens over een jailbreak? Je kan voor bepaalde toestellen idd een jailbreak uitvoeren met 3u, maar dat is deze optie niet. Dus je kan prima op die manier ook een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoganW
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-07-2021
Probeer de herstelmodus te gebruiken om het apparaat te ontgrendelen.
  1. Verbind uw iPhone met uw computer (met iTunes geïnstalleerd) met behulp van een bliksemkabel.
  2. Druk snel op de knop Volume omhoog en laat deze weer los.
  3. Druk snel op de knop Volume omlaag en laat deze weer los.
  4. Houd de zijknop snel ingedrukt terwijl de iPhone opnieuw wordt opgestart en blijf de zijknop ingedrukt houden, zelfs als u het logo ziet.
  5. Laat de zijknop los nadat u het logo en de tekst 'Verbinden met iTunes' ziet.
  6. iTunes zal bevestigen dat uw apparaat zich in de herstelmodus bevindt. Wanneer u opties krijgt om uw apparaat bij te werken of te herstellen.
  7. Kies 'Herstellen' en volg de instructies op het scherm om uw apparaat te ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
LoganW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:09:
  1. Verbind uw iPhone met uw computer (met iTunes geïnstalleerd) met behulp van een bliksemkabel.
  4. Houd de zijknop snel ingedrukt terwijl de iPhone opnieuw wordt opgestart en blijf de zijknop ingedrukt houden, zelfs als u het logo ziet.
  5. Laat de zijknop los nadat u het logo en de tekst 'Verbinden met iTunes' ziet.
  6. iTunes zal bevestigen dat uw apparaat zich in de herstelmodus bevindt. Wanneer u opties krijgt om uw apparaat bij te werken of te herstellen.
  7. Kies 'Herstellen' en volg de instructies op het scherm om uw apparaat te ontgrendelen.
“Bliksemkabel”? Wtf. Is dit letterlijk vertaald uit het Engels? Deze hulpartikelen zijn ook in het Nederlands geschreven, hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ja, je weet toch wel?

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/benjamin-franklins-experiment-with-kite-and-key-an-undated-painting-picture-id517203184?s=612x612
Als je goed kijkt zie je zelfs de decryptiesleutel.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 27-07-2021 21:59 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
LoganW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:09:
Je schrijft echter precies het tegenovergestelde als hierboven; bijwerken lijkt juist de truuk te zijn, niet "herstellen".
Vanwege de bliksem vertrouw ik vooralsnog eerder op @IThom ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updaten en wachten voor de eerste unlock is de enige mogelijkheid nu nog idd. Tenzij dit aan staat want dan is hij allang leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxCQXl-vTO8NnOcbpBovVS9vpCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rt0y0PhMjtFcSUeCrvseWHS.jpg?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Donstil schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:11:
Updaten en wachten voor de eerste unlock is de enige mogelijkheid nu nog idd. Tenzij dit aan staat want dan is hij allang leeg.

[Afbeelding]
Volgens mij moet je dit actief inschakelen, dus ik denk dat het niet aanstaat.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Volgens mij moet je dit actief inschakelen, dus ik denk dat het niet aanstaat.
Klopt dit moet je actief inschakelen idd maar is wel veilig dus daarom misschien wel gedaan.
Was meer een "heads-up".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Donstil schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Klopt dit moet je actief inschakelen idd maar is wel veilig dus daarom misschien wel gedaan.
Was meer een "heads-up".
I know. Maar ik weet vrijwel zeker dat ze dat niet hebben gedaan. Ik laat het weten zodra we de telefoon hebben aangesloten!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 10:10
Is het inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ze gingen spontaan toch 2 weken op vakantie....en daarna wij, dus eerder dan September geen update op deze story... Hij staat dus even terug op de backlog :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Eindelijk, afgelopen weekend was het zover. Telefoon in recovery (was nog een heel gepruts omdat we blijkbaar eerst het kabeltje moesten aansluiten, anders kregen we hem niet in recovery)

Toen update gekozen. iTunes was hemeltergend traag, en het toestel ging tot tweemaal toe vanzelf rebooten. Verschillende keren opnieuw moeten beginnen omdat er "een onbekende fout was opgetreden". Zo onbekend was die niet want er stond gewoon een foutcode bij; dus die lees ik altijd als: "wij als programmeurs hebben geen zin gehad om de errorcode in leesbare tekst te vertalen"

Meest wazige was dat het na een keer opnieuw proberen wel gewoon verder liep. Toen de telefoon vervolgens bezig was, was iTunes van mening dat het proces al wel afgelopen moest zijn, dus weer een foutmelding.
(Dit was overigens een vlotte laptop met een prima connectie)
Uiteindelijk, 3 uur verder, was de update geslaagd maar stond er nog steeds "verbind met itunes" en niet eens meer de mogelijkheid voor noodoproep oid.
Er kwam dus zeker geen mogelijkheid meer voor een laatste poging voor pincode. Zekerheidshalve toch een uur gewacht; niets.

Toen een dag later maar recovery gedaan. Ook dat ging zeker 4x de mist in door vage errors en software timeouts die te krap staan, maar wederom 2 uur verder, was het toestel ineens klaar.
Inloggen met icloud account, code uit smsje geplukt en het was klaar, toestel was weer verbonden en deed het weer prima.

Ik vond het in elk geval een bijzonder onplezierige procedure, maar uiteindelijk werkt het toestel weer, dus mijn klus zit erop. Ik vermoed dat het ook samenhangt met de update naar 15.0.2, misschien was de update wel gelukt als het geen major release was.

Toen het uiteindelijk klaar was, kwam hun andere dochter: ik heb mijn iPhone OOK laten vallen. En ook die begon zelf toetsaanslagen te maken. Ze was blijkbaar nog wel in staat om het toestel uit te krijgen voor ook die gelocked was... Ik moet nog even nadenken of ik daar ja tegen ga zeggen :+

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:02
Mistraller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:39:
Ik moet nog even nadenken of ik daar ja tegen ga zeggen :+
Niet doen. Niet aan beginnen. Zo blijf je bezig.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1