Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn net gekochte Coolpix 880. Als ik hem in de USB poort plug, vind windows helemaal niks. In bios heb ik ook het een en ander geprobeerd (Assign IRC to USB, USB keyboard support)... zonder resultaat... Hij vind in mijn Windows Device Manager een USB Root hub en een Intel(r) 82371AB/EB PCI to USB Universal Host controller. En oh ja, ik heb een Chaintech E-BTM moederplank. Please help me out, ik krijg computer-schop-neigingen;)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Doet een ander USB apparaat het wel op die aansluiting?
Ik heb net zo'n camera, en nog geen enkel probleem gehad.
Met Windows 2000 gewoon de drivers gebruikt die bij de camera zitten, en met XP hoef je zelfs helemaal niets te doen, je sluit de camera aan op de USP poort en hij verschijnt gewoon als nieuwe drive. Welke Windows draai je, en heb je de drivers wel geinstalleerd enzo?

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:32 schreef NEOTEK het volgende:
Doet een ander USB apparaat het wel op die aansluiting?
Ik heb net zo'n camera, en nog geen enkel probleem gehad.
Met Windows 2000 gewoon de drivers gebruikt die bij de camera zitten, en met XP hoef je zelfs helemaal niets te doen, je sluit de camera aan op de USP poort en hij verschijnt gewoon als nieuwe drive. Welke Windows draai je, en heb je de drivers wel geinstalleerd enzo?
Ik draai windows xp en windows 2000. Werken allebei niet:| Ik heb geen ander USB apparaat om te testen, maar ik vermoed inderdaad dat er iets mis is met die USB poort. Wat *kan* er mis zijn?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Je hebt neem ik aan 2 USB poorten vlak naast elkaar, en die doen het allebei niet? Zit de aansluiting van die USD poort op je mobo wel goed? Als je XP draait hoort het met die Coolpix echt allemaal vanzelf te gaan, en dan ligt het echt aan je USB poort.

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:41 schreef NEOTEK het volgende:
Je hebt neem ik aan 2 USB poorten vlak naast elkaar, en die doen het allebei niet? Zit de aansluiting van die USD poort op je mobo wel goed? Als je XP draait hoort het met die Coolpix echt allemaal vanzelf te gaan, en dan ligt het echt aan je USB poort.
Beide niet nee. En ik heb even gekeken, en ik zou niet weten hoe ik moet zien of die aansluiting goed zit. Ik heb totaal geen verstand van hardware. Hij zit wel vast aan mijn mobo ja :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Uhm zit je kabel wel goed in je CP?
Staat ie wel aan? ;)

Als je hem in plugged terwijl ie aanstaat hoor je zo'n new device found message tekrijgen... werk bij mij onder win98, winme en win2k prima.

Maar makkelijker vind ik een card reader, scheelt weer batterij power en is sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:50 schreef Redje het volgende:
Uhm zit je kabel wel goed in je CP?
Staat ie wel aan? ;)

Als je hem in plugged terwijl ie aanstaat hoor je zo'n new device found message tekrijgen... werk bij mij onder win98, winme en win2k prima.

Maar makkelijker vind ik een card reader, scheelt weer batterij power en is sneller.
Check.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Probeer het eens op een andere comp... bij een vriend of what ever... kan wezen dat:

1. pc usb poorten niet lekker zijn.
2. kabel kapot is.
3. poort in camera kan defect zijn.

Nu weet je nog niet waar je moet zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even op een andere pc gecheckt (windows ME). En precies hetzelfde probleem. Ik mag hieruit dus concluderen dat het aan de camera of het kabeltje ligt. :|

Moet ik de camera trouwens ook in een bepaalde stand zetten om de USB connectie op te zetten? Ik kan hierover niks vinden in de handleiding.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nee, dat gaat vanzelf; die camera's hebben zelf in de gaten dat er een aansluiting met een PC is.

Ik zou ff naar de leverancier gaan, check je kabel en het toestel.

Verwijderd

't is een GT probleem geworden :)
moved HA >> GT

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 16:08 schreef MisterDon het volgende:
Nee, dat gaat vanzelf; die camera's hebben zelf in de gaten dat er een aansluiting met een PC is.

Ik zou ff naar de leverancier gaan, check je kabel en het toestel.
Ik ga dinsdag terug naar mediamarkt. Hopelijk is die service een beetje goed. Hopelijk kan ik zo snel mogelijk mijn bijdrage doen aan [PART 2] Digitale fotocamera-foto's :)
Pagina: 1