Ik ben gegevens aan het verwerken van een enquete en wil deze transcriberen. Momenteel zijn er slechts 7 reacties maar hebben we 137 open vragen. De enquete bevat vragen en data die ik hier niet kan delen helaas maar ik wil graag data van bepaalde cellen in 1 cel plaatsen wat lukt met de functie TEKST.SAMENV. Maar vervolgens wil ik dit herhalen voor andere cellen dmv. autofill. Maar dit werkt niet. Onderstaande formules heb ik handmatig aangepast. Ik heb de oplossing al proberen op te zoeken via google en het forum maar deze niet gevonden. Misschien dat ik hiervoor niet de juiste termen gebruik.
Ik gebruik de volgende formule in cel 1:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!C$2; " "; 'Open vragen'!C$5)
Ik gebruik de volgende formule in cel 2:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!D$2; " "; 'Open vragen'!D$5)
Ik gebruik de volgende formule in cel 3:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!E$2; " "; 'Open vragen'!E$5)
Een voorbeeld van de tekst die ik dan te zien krijg is:
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
Zoals je kan zien veranderd alleen de kolomletter van de middelste en laatste waarde. Maar excel lijkt deze formule niet te begrijpen als ik dit automatisch wil laten doorlopen dmv. autofill. Wat hij namelijk doet is de formules gewoon herhalen waardoor ik het volgende krijg:
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
Met de dollartekens heb ik bepaalde kolommen of rijen al vast kunnen zetten, want dit veranderde hij eerst constant, dus dat is opgelost. Maar ik zou bovenstaande graag dmv. autofill gewoon helemaal door willen laten lopen totdat er geen data is. Maar dit krijg ik niet voor elkaar. Het zou namelijk enorm veel schelen want dit moet gebeuren voor 137 vragen.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik gebruik Office 365 Excel op een Macbook Pro M1.
Ik gebruik de volgende formule in cel 1:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!C$2; " "; 'Open vragen'!C$5)
Ik gebruik de volgende formule in cel 2:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!D$2; " "; 'Open vragen'!D$5)
Ik gebruik de volgende formule in cel 3:
=TEKST.SAMENV('Open vragen'!$A$5; ",";'Open vragen'!E$2; " "; 'Open vragen'!E$5)
Een voorbeeld van de tekst die ik dan te zien krijg is:
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
Zoals je kan zien veranderd alleen de kolomletter van de middelste en laatste waarde. Maar excel lijkt deze formule niet te begrijpen als ik dit automatisch wil laten doorlopen dmv. autofill. Wat hij namelijk doet is de formules gewoon herhalen waardoor ik het volgende krijg:
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
1.1, Antwoord A
1.2, Antwoord B
1.3, Antwoord C
Met de dollartekens heb ik bepaalde kolommen of rijen al vast kunnen zetten, want dit veranderde hij eerst constant, dus dat is opgelost. Maar ik zou bovenstaande graag dmv. autofill gewoon helemaal door willen laten lopen totdat er geen data is. Maar dit krijg ik niet voor elkaar. Het zou namelijk enorm veel schelen want dit moet gebeuren voor 137 vragen.
Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Ik gebruik Office 365 Excel op een Macbook Pro M1.
[ Voor 10% gewijzigd door MatthijsMack op 21-07-2021 16:44 ]