Mensen beweren dat ik hen gebeld heb......

Pagina: 1
Acties:
  • 6.320 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik de ervaring dat wild vreemde mensen mij bellen omdat ik hun gebeld zou hebben.... maar dat heb ik niet. Nou zou 1 iemand nog wel een foutje kunnen maken en bij het terugbellen een typefoutje maken (hoewel, terugbellen is meestal gewoon tikken op gemiste nummer) maar net gebeurde hetzelfde opnieuw. Dus geen toeval meer.

Dus er wordt naar mensen gebeld met mijn nummer als caller id.

Iemand ook die ervaring?

Ik heb T-Mobile. Ik zie in mijn t-mobile die nummers niet bij uitgaande gesprekken (er van uitgaande dat dat real time bijgewerkt wordt). Dus ik ben het zelf echt niet.

Kunnen mensen je nummer spoofen? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:27
T-mobile bellen?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-05 12:08
In nederland is het bij wet verboden om met een ander Caller-ID uit te bellen dan het nummer waarover jij eigenaar bent.

Natuurlijk betekend dit niet dat dit niet gedaan wordt.
In een telefooncentrale kan je elk willekeurig nummer opgeven, dus zo ook die van een 06.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou asap contact opnemen met T-Mobile en dit melden, voor er narigheid uit volgt. Spoofen wordt niet gebruikt om te zeggen "haha je veter zit los grapje"

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ja nummers kan je spoofen. en dat is niet eens zo heel moeilijk.

Wel echt heel erg vervelend. Weet je ook wat de bellers willen?
Wat hun scam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Topicstarter
Vorige week werd ik wel zelf gebeld door een nl 06 nummer. Bedrijf die vond dat ik wel een secondary income kon gebruiken....sprak alleen engels. Dus ik gaf aan hen bij de opta/spamklacht aan te geven en ook dat nummer aan Google te melden als scam. Daarop werd deze man erg boos en bijzonder onvriendelijk. Wellicht was zijn nl 06 numme rook gespoofed en gebruikt hij nu die van mij?

Wat kan ik er tegen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:27
Anoniem: 57381 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:42:
Vorige week werd ik wel zelf gebeld door een nl 06 nummer. Bedrijf die vond dat ik wel een secondary income kon gebruiken.... dus ik gaf aan hen bij de opta/spamklacht aan te geven en ook dat nummer aan Google te melden als scam. Daarop werd deze man erg boos en bijzonder onvriendelijk. Wellicht was zijn nl 06 numme rook gespoofed en gebruikt hij nu die van mij?

Wat kan ik er tegen doen?
Kan je niets tegen doen. Je nummer is verkocht ergens of ze hebben hem random gekozen.
Negeren en door met je leven.

[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 21-07-2021 16:44 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgende keer gewoon ophangen, nummer blokkeren en eventueel melden, niet zeggen dat je het gaat doen, daar schiet je echt niets mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:29
klein beetje achtergrond info.

YouTube: Anthony en zijn team hacken helpdeskfraudeurs! | BAIT #8 | NPO 3 TV

Dat spoofing gedeelte is waarschijnlijk nu met jouw nummer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Dit wordt vaker gedaan bij shady callcenters, denk hierbij aan van die “microsoft helpdesk centrales”. Ze spoofen dan nederlandse nummers zodat het lijkt alsof ze ook echt uit nederland komen. Volgens mij zijn er websites waar je dit soort nummers gewoon kunt bestellen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je provider en een nieuw telefoonnummer nemen, grote kans dat je 06-nummer op het internet komt onder de noemer spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 23:25
Vandaag 2 keer 'teruggebeld', terwijl ik maar 1 sim heb, en mijn mobiel heeft niemand gebeld.

Deze screenshot van iemand op het KPN forum spreekt boekdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RY0Qy7tJakHEjo0T5Wa3PKWBPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCKLSOkIHouMEyQuq2pcQGhT.png?f=fotoalbum_large
De vorige reactie is van 2 jaar geleden. Nu nog reageren gaat niet heel veel toevoegen denk ik. Ik gooi het topic op slot.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 16-06-2023 22:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.