5 displays icm GTX 1080 / 2060 / 3060

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
Beste lezers,

Op een workstation (met een GTX1080) gebruik ik 4 schermen (3x DP, 1x HDMI).
Nu heb ik een VIVE pro, welke sowieso een DP nodig heeft, aangesloten op een van die poorten.
~
Als ik vervolgens een van de schermen aan DVI hang krijg ik geen beeld op dit scherm.
Nu heb ik geleerd dat HDMI en DVI een gedeelde output zijn en blijkbaar niet tegelijk kunnen werken.

De Vive wil niet werken icm adapter oplossingen (DVI>DP, HDMI>DP) dus deze moet sowieso een DP>DP connectie hebben.

Ik heb nog een 2060 en 3060 liggen maar deze zitten met dezelfde beperkingen volgens mij.
Werken met een splitter is overigens geen optie.

Weet iemand hier een oplossing voor?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Wel, je gaat niet magisch een extra output op je graka goochelen. Als een display uitschakelen wanneer je je VR-bril gebruikt een optie is (neem aan van wel? tenzij je letterlijk ook ogen in je achterhoofd hebt :+ ) zou je óf elke keer een kabeltje kunnen wisselen, óf een DP switch kunnen gebruiken om een output afwisselend voor de een of de ander te gebruiken.

Zo niet, zul je met iets van een DisplayLink adapter een van je schermen via USB aan moeten sluiten (afhankelijk van wat je op het scherm doet, ergens tussen licht irritant en volkomen onbruikbaar IIRC) óf een tweede graka moeten plaatsen.

Tenminste, ik ga er nu even van uit dat je geen onboard graphics kunt gebruiken - Ryzen desktop-systemen hebben die niet, en een workstation van de afgelopen paar jaar zal wel daarop gebaseerd zijn - maar als je op een Intel-systeem zit en geen -F of -KF CPU hebt, zou je altijd gewoon een van je schermen aan de IGP kunnen hangen.
...Maaar ik ga er even van uit dat je dat al overwogen had, zou anders wel een erg simpele oplossing wezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die extra videokaarten hebt liggen, kun je er dan niet gewoon 2 in je systeem duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
Welke cpu en moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-05 21:10
DeSarcast schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:47:
Nu heb ik geleerd dat HDMI en DVI een gedeelde output zijn en blijkbaar niet tegelijk kunnen werken.
Is dat zo? Ik heb twee PC's, en aan ieder kan ik 6 schermen hangen. Nu heb ik wel dubbele videokaarten in iedere PC. Op elke kaart een DP, DVI en HDMI poort. DVI en HDMI werken keurig naast elkaar, zonder elkaar te bijten. En het zijn geen bijzonder dure kaarten geweest. Op mijn W10 hoofd PC 2x Radeon RX550. Underclocked en passief gekoeld. Op mijn verouderde W7 PC nog twee Radeon R7-200's. Ook zonder problemen DVI en HDMI naast elkaar in gebruik.

Nu heb ik van gaming vereisten de ballen verstand. Maar indien je behoeftes niet uit die hoek komen zou ik eens proberen er een eenvoudig kaartje bij te prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:32

Nemesizz

Untouchable

Is dat zo? Ik heb twee PC's, en aan ieder kan ik 6 schermen hangen
@DeSarcast @OttiglioM (doe het maar even zo ivm de quotes)

Ja en nee; bij bepaalde modellen videokaart is het inderdaad zo dat niet alle uitgangen tegelijk gebruikt kunnen worden. Soms dat HDMI en DVI niet tegelijk gebruikt kunnen worden.

Echter, meeste kaarten kan het wel gewoon (zo'n beetje alles wat ik thuis heb kan beide wel gebruiken, en dan praat je zelfs nog over entry-level kaartjes als een GT710).

Het zijn vaak de hele oude kaarten die het niet konden, maar als je zoekt in de zoekmachine naar zulke termen, komen dat soort topics/antwoorden soms altijd bovendrijven waardoor zulke misverstanden blijven bestaan.

Een GTX1080 moet zeker wel zowel HDMI als de DVI poorten tegelijk kunnen gebruiken (m'n GTX1070 kan het ook, zelfs een oude GTX660Ti, en de eerder genoemde GT710 ook).
Pagina: 1