Game-PC 4K (budget 2500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuxorTheGrey
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04 08:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair de komende (minstens) 5 jaar gamen op 4K. Shooters en Action-RPGs die een stevige videokaart nodig hebben, maar ook Strategy zoals Hearts of Iron of Stellaris die vooral op de processor gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximum zou € 3.000,- zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De standaarden (muis, toetsenbord, controllers, etc.) zijn er al. Ik heb twee beeldschermen met HDMI-aansluitingen en één met DisplayPort, vandaar ook de Gigabyte-videokaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-11700 Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenASRock B560 Steel Legend€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenGigabyte RTX 3080 Ti GAMING OC 12G€ 1.599,-€ 1.599,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2 Compact Black Solid€ 96,-€ 96,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 165,-€ 165,-
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 119,90€ 119,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 119,-€ 119,-
Totaal€ 2.681,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel en Nvidia, omdat ik die nu ook heb en er tevreden over ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua omvang kan de behuizing niet echt groter, want dan past die niet meer waar die moet komen te staan :P . Hij hoeft zeker niet geluidsdicht te zijn, zolang als ik niet het gevoel krijg dat die gaat opstijgen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Naast natuurlijk de algemene vraag "Past dit allemaal wel op elkaar?":
1. Ik heb weinig verstand van behuizingen. Is dit een goede voor dit systeem of wordt deze te warm? (Heb ik daarmee überhaupt correct begrepen waar een behuizing voor is?)
2. Ik ga niet overklokken, heb ik dan wel een aparte processorkoeling nodig? Op zich is deze zo goedkoop dat ik het net zo goed wel kan doen natuurlijk...
3. Ik snap het verschil tussen verschillende soorten werkgeheugen niet helemaal (ik zie getallen over 3200 vs 3600, 16 vs 18). Past deze bij mijn processor of kan ik beter een andere nemen?
4. Voor € 300,- minder heb ik een reguliere 3080, die bijna evengoed presteert. Dat heb ik in overweging, maar zijn er nog andere redenen buiten prijs om waarom ik die misschien liever zou hebben, of waarom een Titan in mijn systeem niet optimaal zal presteren?

Thanks alvast! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
Alleen de koeler veranderen naar pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit). Hoe de Arctic Freezer 34 het tot de BBG heeft gehaald is mij nogsteeds een raadsel. Boosten gaat namelijk over 200W en dan kun je beter goede koeling hebben. Voor de rest ziet het er goed uit.

Windows 10 kun je een stuk goedkoper krijgen: Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat?

De 3080 is op dit moment een betere deal. Relatief natuurlijk, want het zijn sowieso krankzinnige prijzen.