Remeha iSense op Intergas Kombi Kompakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-02 11:33
Goedemorgen!

In mijn nieuwe woning heb ik een Intergas Kombi Kompakt HRE ketel met een simpele Honeywell aan/uit thermostaat. Deze wil ik vervangen door een iets uitgebreidere thermostaat waar ik in ieder geval een aantal programma's op tijd kan instellen. Na wat zoeken ben ik uitgekomen op de Remeha iSense. Ook op het Tweakers forum kwam ik hier wat positieve berichten over tegen. Ik heb via MP (gelukkig voor een zacht prijsje) een Remeha iSense gevonden. Zojuist heb ik alles aangesloten en de iSense lijkt in eerste instantie te werken. Ik kan de temperatuur aanpassen en mijn CV slaat netjes aan. Maar wanneer ik op de menu knop druk wordt het scherm helemaal leeg. Ook via de andere knoppen lijkt er weinig te gebeuren. Alleen de draaiknop werkt om de temeratuur handmatig in te stellen.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb aangesloten? Volgens mij zit de aansluiting op de CV netjes op de OpenTherm aansluitingen. Anders zou de iSense helemaal niet werken lijkt me. Het display leest wel netjes alle informatie van de ketel uit (bv. dat tapcomfort uit staat). Aangezien ik hier al een paar positieven verhalen tegen kwam over de combi van iSense en Intergas ketels ben ik benieuwd of iemand dit probleem kent en eventueel een oplossing heeft? Of dat ik toch verder moet zoeken naar een andere thermostaat :'(

Alvast bedankt! Gijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Het lijkt op een probleem in de Isense zelf. Je kunt nog even proberen er batterijen in te doen, soms trekt de verlichting teveel stroom uit de ketel en dan krijg je ook vreemde klachten.

Als de oude thermostaat een aan/uit was, moet je sowieso in de HRE draden verwisselen. Als de oude een 'modulation' was, zitten ze al op de opentherm klemmen.

[ Voor 30% gewijzigd door hesselbeertje op 21-07-2021 11:23 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1j5
hesselbeertje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:19:
Het lijkt op een probleem in de Isense zelf. Je kunt nog even proberen er batterijen in te doen, soms trekt de verlichting teveel stroom uit de ketel en dan krijg je ook vreemde klachten.

Als de oude thermostaat een aan/uit was, moet je sowieso in de HRE draden verwisselen. Als de oude een 'modulation' was, zitten ze al op de opentherm klemmen.
Bedankt voor je reactie! Ik had al batterijen in de iSense gedaan. Zonder de batterijen licht het scherm ook niet op. Maar dit maakte geen verschil. Net ook nog even gekeken of de draden op de juiste aansluiting in de CV zitten en dit is wel het geval. Ze zitten op de OpenTherm aansluitingen. De vorige thermostaat was een Honeywell T87M. Deze werkte ook via OpenTherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Dan lijkt het een defect in de Isense. Je kunt hem even proberen te ruilen met een bekende die er ook eentje heeft?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 12:22

Matis

Rubber Rocket

Je kunt kijken of de iSense menu-knop wel werkt als je hem helemaal loskoppelt van de CV.

Daarnaast is het handig om te kijken welke versie je iSense heeft.

Op https://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#thermostats en https://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#boilers kun je zien welke Codes de verschillende iSense-versies en jouw ketel allemaal ondersteunen.

Het kans soms ook even duren voordat alle data overgestuurd is tussen de ketel en de thermostaat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1j5
hesselbeertje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:41:
Dan lijkt het een defect in de Isense. Je kunt hem even proberen te ruilen met een bekende die er ook eentje heeft?
Ah dat zou jammer zijn. Ik ken niemand die er ook een heeft.
Matis schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:44:
Je kunt kijken of de iSense menu-knop wel werkt als je hem helemaal loskoppelt van de CV.

Daarnaast is het handig om te kijken welke versie je iSense heeft.

Op https://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#thermostats en https://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#boilers kun je zien welke Codes de verschillende iSense-versies en jouw ketel allemaal ondersteunen.

Het kans soms ook even duren voordat alle data overgestuurd is tussen de ketel en de thermostaat.
Als ik hem los koppel van de CV komt er ook geen menu tevoorschijn. Lijkt dan misschien toch wel op een defecte iSense? Op het doosje staat v30, achterop de iSense staat v23... Ik kom niet helemaal uit die grafieken haha. Maar volgens mij zouden de meeste functies wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsr9500
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 21:40
De sticker achterop de iSense geeft de firmwareversie aan... helaas dus versie 2.3 en geen 2.7 of hoger.
Pagina: 1