Het volgende is aan de hand.
- Mijn budgetlaptop voor onderweg (Asus Nextbook, Win10 Home 64x) vroeg pas om updates te installeren (bijwerken & afsluiten);
- ik heb deze laptop aan laten staan zonder adapter, waarschijnlijk had de accu nog maar voor max. 1 uur stroom;
- de dag erna opgeladen en opgestart: de 4-cijferige pin wordt ineens niet herkend/fout. Deze pin heb ik áltijd gebruikt zonder problemen en het wachtwoord heb ik niet voorhanden. Het gaat om een lokaal account. Van andere devices heb ik de wachtwoorden, behalve van deze.
- bij álle herstelopties (shift+restart) moet je eerst je gebruikersaccount aanklikken en het wachtwoord -dat ik dus niet heb- invoeren om verder te kunnen;
- opstarten via USB/externe brander wordt geblokkeerd;
- ook na uitvoeren van 'restore & clear everything' - reset pc > fully clean the drive - verschijnt op het laatst een foutmelding.
Wat kan ik doen om in mijn laptop te komen?!
- Mijn budgetlaptop voor onderweg (Asus Nextbook, Win10 Home 64x) vroeg pas om updates te installeren (bijwerken & afsluiten);
- ik heb deze laptop aan laten staan zonder adapter, waarschijnlijk had de accu nog maar voor max. 1 uur stroom;
- de dag erna opgeladen en opgestart: de 4-cijferige pin wordt ineens niet herkend/fout. Deze pin heb ik áltijd gebruikt zonder problemen en het wachtwoord heb ik niet voorhanden. Het gaat om een lokaal account. Van andere devices heb ik de wachtwoorden, behalve van deze.
- bij álle herstelopties (shift+restart) moet je eerst je gebruikersaccount aanklikken en het wachtwoord -dat ik dus niet heb- invoeren om verder te kunnen;
- opstarten via USB/externe brander wordt geblokkeerd;
- ook na uitvoeren van 'restore & clear everything' - reset pc > fully clean the drive - verschijnt op het laatst een foutmelding.
Wat kan ik doen om in mijn laptop te komen?!
Het kan zo frustrerend zijn, he?! Ik erger mij nu dat ik, om welke reden dan ook, ben vergeten om het wachtwoord van het account ergens te noteren. Daar ben ik nu vet mee...Simpelheid schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:31:
Ik lijk een soortgelijk probleem te hebben op mijn Lenovo L560.
Na update krijg ik ik error 0xc00021a. Verwijderen van update lukt ook niet, want ik kan niet meer inloggen. Heb het wachtwoord ingevoerd van mijn Microsoftaccount (heb ik gecheckt online of die klopt) en het wachtwoord waarmee ik altijd inlog als ik mijn computer opstart. Maar ik kom er niet meer in.
Wat nu?
[ Voor 28% gewijzigd door Deantje op 21-07-2021 11:54 ]